Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 78 van 78
  1. #71
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Behringer heeft ooit naam gemaakt met goedkoop namaak maar sinds ze eigenaar zijn van Midas en er pre amps van dat merk in deze tafels zitten is het geen beginner spul meer. En hoor jij het?

    Trouwens, het past beter bij het soort gebouw wat hij neer wil zetten. Digitale piano, digitale drums. We praten niet over Wisseloord.
    Vriendelijke groet,

  2. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Preamps zijn ontworpen door Midas en er zijn wel wat verschillen zoals 48 kHz ipv 96 kHz en ander AD converters kwaliteit van de faders bij een X32.
    maar voorlopig zijn die XR18 mixers een prima match voor gewone microfoons en de digitale doosjes waar de meeste (bas)gitaristen/toetsenisten enz nu mee werken. Ik bedoel, je ziet nog zat gitaristen met een oude bos digitale delay werken.... die is klassen minder dan de input van een XR18....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Klopt helemaal maar is onzin. Heel veel van de sound van gitaristen wordt gevormd door de tekortkomingen van de spullen die ze gebruiken. Speakers met een beperkt frequentiebereik met bumps in bepaalde frequenties, die gemiked worden met een SM57, die ook weer een bump heeft, buizenversterkers idem dito en dat eindresultaat moet dan zo goed mogelijk uitversterkt en opgenomen worden. En nogmaals, er zitten géén Midas preamps in een Behringer tafel, niet één. Het is niet voor niets dat er vaak Midas tageboxes als upgrade gebruikt worden bij een X32. Niets mis mee verder hoor, mijn bandje gebruikt er ook een en nog een rackversie voor de IEM of als we klein spelen. Ik vind de PreSonus tafels beter klinken en als je toch op dezelfde plek blijft kun je de effecten makkelijk uitbreiden via plugins.

  4. #74

    Standaard

    tsja een doos van 400 euri die beter presteert dan al die A&H GL2200's, mixwizzards en soundcrafts die er in de praktijk mee worden vervangen.
    kun je afschrijven omdat een presonus van 4x de prijs beter klinkt.

    In principe heb je in een homestudio waar je multitrack opneemt het beste resultaat met een referentiekwaliteit mono/stereo preamp naar digitaal.

    maar als je 16 kanalen bandje voor klein budget tegelijk naar de DAW wil halen moet je wel eerst 16 kanalen goede microfoons enz hebben
    En, oh ja, de akoestiek ruimte van 5x4 + de mix monitors hebben meer invloed op je resultaat.

    het is raar om in een keten van zoveel bruikbaar, maar amateur, materiaal te gaan vallen over de kwaliteit van de input to A/D van de huidige digitafels. Allemaal. inclusief zoom en behringer
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    16 Kanaals Presonus kost 777 eur

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    En ik val niet over de kwaliteit maar er wordt beweerd dat Behringer Midas preamps gebruikt en dat is dus niet waar.

  7. #77

    Standaard

    ach "designed by" zegt sowieso niets
    ook midas kan goedkope rotzooi designen.

    destijds waren die bij dynacord gebouwde midas mixers ook brandhout als je het naast de goedkopere GL2200's hield.
    en daar was iedereen lyrisch over.....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    16 Kanaals Presonus kost 777 eur
    Die heb ik dus mag ik er ook iets over zeggen ;-)

    Ik ga alleen af op mijn eigen oren maar het mooie van deze mixer is dat de opname geen enkel verschil heeft t.o.v. de live oefenruimte sound. We spelen een nummer, nemen dat op en er is gewoon geen verschil te horen. Soms denkt een bandlid dat we alweer aan het spelen zijn... Dat is best wel een knappe prestatie voor een digitale mixer.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 17 oktober 2019 om 21:28

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top