Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 78
  1. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reel Big Fish Bekijk bericht
    Ik overweeg om een studiobouwer (Harm Eurlings, eerder genoemd in dit topic) de ruimte in te laten delen en in te laten richten; onzin of handig?
    Ik zou dat geld in eigen zak laten, het is echt geen quantum fysica hoor! Dat geld kan je beter steken in betere apparatuur.

    Dit project toont (bizar!) veel gelijkenissen met mijn ‘stille garagestudio’. Dit project heb ik al volledig uitgewerkt. Ik kan je hier best helpen! Als je interesse hebt stuur je maar een pm’tje.

  2. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Ik zou dat geld in eigen zak laten, het is echt geen quantum fysica hoor! Dat geld kan je beter steken in betere apparatuur.

    Dit project toont (bizar!) veel gelijkenissen met mijn ‘stille garagestudio’. Dit project heb ik al volledig uitgewerkt. Ik kan je hier best helpen! Als je interesse hebt stuur je maar een pm’tje.
    PM gestuurd, super! Alle info is welkom.

    Inmiddels is de bouwtekening zo goed als af en gaat de ruimte ongeveer 20m2 bedragen. Lekker met vloerverwarming ook. Vanwege de ruimte maar ook praktische redenen wil ik de studio compleet elektronisch gaan uitvoeren.

    Hebben jullie nog tips qua apparatuur? Met in acht neming dat ik gitarist ben en verschillende stijlen speel zou ik graag mijn randapparatuur daarop af willen stemmen. Tot nu heb ik alleen ervaring met standaard amps en elektrisch met de Toneport maar wat kan ik het beste doen in de volgende situatie (eigenlijk een samenvatting van mijn situatie);
    - alles dus ook drum etc elektrisch
    - mogelijkheid "live" op te nemen, dus bij wijze van click&record alle sporen
    - mogelijkheid om de geproduceerde herrie via SONOS live af te spelen (zou moeten kunnen met een mengpaneel en SONOS Connect denk ik?)
    - ik heb al een elektrische piano, die komt er sowieso in, daarnaast 2x (semi)elektrische gitaar, 1x basgitaar, 2x zang, 1x drumstel

    Nogmaals, alle ideeën zijn welkom. Ik heb vooral geen ervaring met mengpanelen en qua software gebruikte ik voor Toneport altijd Adobe Audition. Welke software raden jullie aan?

    Ook hoor ik het graag als wat ik uit wil voeren dom en onmogelijk is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lutz
    kzou toch maar eens men amp opengooien, je weet tegenwoordig nooit waar al die illegalen zich huisvesten

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Ik ben zelf niet zo van de PC in de studio, dus ben bewust voor een 24-track recorder (Alesis HD24) gegaan icm 'analoge' desk Allen & Heath GS-R24(die wel een digitale I/O card heeft, 3 ADAT touwtjes heen en 3 terug). Volledig digitale mengtafels hebben een ergere afschrijving dan een nieuwe auto (al is zo'n Presonus Studiolive wel erg compleet mocht je die kant op willen).

    Daarnaast, buizenamps tóch gebruiken en evt. stil opnemen? Two Notes Torpedo Live.
    Dan heb je gitaar- en bassignalen ook getackled en ben je niet afhankelijk van whatever het next best thing deze week is (Kemper, AxeFX, etc.) 2e hands doen ze een eurootje of 500-600. Moet je natuurlijk wel reeds een paar buizenamps hebben staan.

    Leuk, betaalbaar preampje met goede klank? Warm Audio WA12; kun je zowel je bas als vocals doorheen jassen.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #64

    Standaard

    Met een ruimte van 20 m2 krijg je een hele mooie ruimte waar je ook redelijk goed silent met de band zou moeten kunnen spelen. Ik neem aan dat de ruimte alleen voor de band is bedoeld (dus zonder extra opname ruimte). M.b.t. de vraag naar tips voor opname apparatuur heb ik zelf destijds een Presonus StudioLive 16R rack mixer gekocht. Voordeel is de goede integratie met Studio One DAW mixing software en de hoge kwaliteit van de input channels.

    Maar om een goed advies te kunnen geven is het belangrijk om beter te weten wat je zou willen bereiken:

    - Wil je voornamelijk elektronisch spelen met de band in de oefenruimte over een PA systeem?
    - Wil je ingebouwde effecten (alleen voor zang of per channel apart instelbaar)?
    - Wil je de mixer alleen in de studio gebruiken of ook tijdens optredens (met of zonder PC)?
    - Hoeveel monitor uitgangen heb je nodig (ofwel wil iedereen een eigen in-ear mix)?
    - Wil je alles op 2 sporen opnemen t.b.v. snel resultaat ter verbetering van de band?
    - Wil je ook alle sporen separaat kunnen opnemen t.b.v. mixing en mastering (CD of Soundcloud)?
    - Ben je technisch (mixer met veel flexibiliteit) of moet het juist heel simpel bedienbaar?

    Ik hoop dat je aan deze vragen iets hebt ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 oktober 2019 om 01:30

  5. #65

    Standaard

    als je een geïsoleerde ruimte van 20m2 hebt en een normale hoeveelheid spullen dan heb je die verwarming waarschijnlijk alleen als vochtverdrijver nodig....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #66
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    De digitale mengtafels zoals de x air 18 is naast een 18 kanaals mengtafel (met effecten en noise gate en compressie EQ!) ook gelijk een 18 kanaals geluidskaart...

    https://www.thomann.de/nl/behringer_x_air_xr18.htm

    400 euro. Je hebt dan alleen een computer nodig met bv Reaper.

    Iedere speler kan dan via zijn telefoon of tablet een monitor mix maken en deze opslaan.
    Als je meer old school bent is er nog een kastje met knoppen:
    ieder bandlid er 1 en kan eigen koptelefoon mix maken:
    https://www.thomann.de/nl/behringer_...onal_mixer.htm
    Vriendelijke groet,

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Afhankelijk van je budget: Behringer is uiteraard best bang for buck, maar preamps zijn toch wel een héél belangrijke eerste schakel in de keten op weg naar een goed resultaat. Ik weet niet of Behringer in deze dat gaat leveren. Misschien wel, maar ik zou goed op je preamps letten.

  8. #68

    Standaard

    Tja
    Zou beginnen met de microfoons met name de zang
    En daar de rest van je apparatuur een beetje op afstellen.
    Imo is bv beetje zonde om je neumannnn van 5 ruggen door een allinone van 500 euro te jassen
    Natuulijk is niet altijd duurder beter maar toch......
    Woensdag 9 uur ochtendtip

  9. #69
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    De pre amps zijn van MIDAS
    Vriendelijke groet,

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Preamps zijn ontworpen door Midas en er zijn wel wat verschillen zoals 48 kHz ipv 96 kHz en ander AD converters kwaliteit van de faders bij een X32.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top