Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    volgens mij is de benaming PAF nogal vaag.
    want wat voor de een PAF is dat het voor de ander helemaal niet.
    zover ik ooit begrepen heb is een PAF helemaal geen Hot pickup, juist niet.

    http://www.billlawrence.com/Pages/Al...hImpedance.htm

    https://youtu.be/ZkGCvLstPrE

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dat klopt. Een PAF (achtige) is absoluut niet high gain.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik weet niet of de wens nou meer PAF is, of meer iets er overheen, met meer output. In het eerste geval zou ik voor de Mules gaan, voor mij nog steeds de beste PAF-achtigen die ik ken. Moet het er overheen qua output, maar nog wel enigszins PAF, dan zou ik de Abraxas aanraden, of misschien zelfs de Crawler.
    Okee, bedankt, ik bekijk het even. De wens is meer output, maar nog steeds het PAF karakter.
    Meer wikkelingen geeft meer output, maar ten koste van dynamiek.
    Ik wil dus de dynamiek van een PAF behouden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat jij op zoek bent naar een eenhoorn. Maar hoezo wil je meer output?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WDeeGee Bekijk bericht
    Okee, bedankt, ik bekijk het even. De wens is meer output, maar nog steeds het PAF karakter.
    Meer wikkelingen geeft meer output, maar ten koste van dynamiek.
    Ik wil dus de dynamiek van een PAF behouden.
    Dat wordt een lastige. Meer output is doorgaans ook wel minder dynamisch. Het is geven en nemen. Misschien dat de Seymour Duncan '59/custom hybrid wat voor je is. Beetje best of both worlds. Maar ook daar weer een beetje geven en nemen.


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Relatief weinig windingen en toch veel output, dan kom je al snel bij actieve (fishman fluence?) Pickups uit?
    Verder een goede vraag van Erik, wat is de reden van de wens om veel output te hebben?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Zou dit wat zijn voor in mijn roze jackson minion ? ipv de stock jackson pickups? miss wil ik hem dan wel, afhankelijk van of hij past en de prijs hehe :P
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    pickups als de M6 van Lundgren, Model24 van AxesRUs, de screaming demon (al dan niet met alnico8 ipv de a5, om de mids iets meer vulling te geven) of de Sh6N hebben allemaal een underwound spoel (ja ja, ze liggen rond de 11K, dat is dus níet overwound maar door de 43awg draad, underwound, want de sweet spot voor 43awg ligt op 14k, dus 7k per spoel, dat is ongeveer 5500 windingen). Dat geeft dat je een enorm dynamisch, gevoelig element hebt waar de magneet de pickup op smaak maakt.

    de true grit is 13K, dus bijna volledig gewonden met 43awg (42 kan sowieso niet, want dat is te dik om ook maar in de buurt van de 11k te komen, 44 is veel te dun, dus 43). Alnico5 magneet erin en je krijgt een prima middenmoot pickup maar zonder de verfijning van een PAF of de strakheid en agressie van een moderne metal humbucker. Een alnico8 magneet zou het alleen maar érger maken omdat die zoveel meer power erin pompt met zoveel mids dat je alle nuances eruit ramt.

    Oplossing? Alnico IV. iets meer mids dan een a5 maar zéker niet zoveel als een 8. Minder sterk dan een 5, dus je krijgt wat dynamiek terug. hoog is wat milder dan een 5 maar niet zo woofy als een 2, laag blijft lekker stevig maar niet boomy.

    Just a thought.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je bent me net voor....

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    als het om single coils was gegaan had ik de microcoils met verstelbare magneetpolen voorgesteld.
    maar ook de L90 serie blijft bij hoge H waarde erg dynamisch

    The L90 gleaming stainless steel blades guide a tightly focused magnetic window in a perfectly structured Alnico 5 circuit for unparalled accuracy and with low magnetic attraction and complete immunity to noise. The pickup is responsive to the finest nuances in playing technique, smoothly balanced from crisp highs down to a detailed, powerful low end.
    http://www.wildepickups.com/Wilde_Bi...in_Blades.html

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top