Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Carbon composiet 0,5 watt

    Ha, daar ben ik weer -
    Ik heb net een epiphone valve Jr gemodificeerd naar een marshall stijl amp. Klinkt echt te gek. Ik heb voor een paar mods in het signaalpad carbon composiet weerstanden gebruikt van 1/2 watt. Bijvoorbeeld R1 en R2. Kan dat problemen geven die 0,5watt?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Als dit het originele schema is, kan het voor de input weerstanden R1 en R2 zeker geen kwaad.
    Ik weet niet wat je nog meer hebt vervangen / aangepast, daar doe ik dan ook geen uitspraak over. Misschien heb je (een linkje naar) een schema met mods?

    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kun je hier ook wat van die versterker laten horen?

  4. #4

    Standaard

    Ik zal hem ff openmaken. En grappig dat je dat vraagt, ik heb per verandering opnames gemaakt. Zal hem hier neerzetten tzt.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2018
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    53

    Standaard

    Leuk ampje. 6,3v DC ipv AC ook.

  6. #6

    Standaard

    Hey, ik neem aan dat dat is om heater wire hum tegen te gaan. Alleen nog nooit gezien in dit soort ampjes. Ik neem aan dat dit bij een champje iod ook mogelijk is?

    En zie ik correct dat er geen negatieve feedback is?

  7. #7

    Standaard

    NF zit er niet op inderdaad. Kan al zeggen dat het vervangen van de OT door de hammond 125 DSE ongelooflijk veel goeds heeft gedaan qua sound. Veel helderder, meer definitie en laag.

  8. #8

    Standaard

    oke weer even terug naar de eerste vraag. Naast r1 en r2 heb ik r15, r6 en r6 door composiet weerstanden vervangen. Kan dat geen kwaad?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Nee.
    Ik zou trouwens denken dat alleen weerstanden in het signaalpad baat hebben bij koolstof weerstanden, en misschien katode en anode weerstanden. Die naar massa iig niet, lijkt mij. Die OT is mooi, staat ook nog op mijn lijstje, evenals een extra buisje om er een Class-5 van te maken. Leuk ding anyway, draait op 350V, veel als je het vergelijkt met alternatieven.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    oke weer even terug naar de eerste vraag. Naast r1 en r2 heb ik r15, r6 en r6 door composiet weerstanden vervangen. Kan dat geen kwaad?
    Geen enkele kan kwaad maar ik zou ze eerder op de anode weerstanden zetten. Welk type heb je? goedkope chinese?
    Laatst gewijzigd door nico verduin; 28 mei 2019 om 18:43
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top