Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    Hi,

    Ik had zelf de versie 2 head. Check deze link voor alle versies:
    http://www.sewatt.com/files/sewatt/StockVJ_1-3.pdf

    En die heb ik gemodificeerd naar de marshall mod:
    http://www.sewatt.com/files/sewatt/Marshall.pdf

    Ik heb er nog een toonregeling aan toegevoegd(post 31):
    https://www.mylespaul.com/threads/ep....186850/page-2

    En in post 32 heeft hij nog een mastervolume toegevoegd, die ga ik ook nog doen. Hij is nog steeds erg hard -
    Ik moet de screen grid weerstand nog plaatsen en ik kijk of ik nog iets aan de gain ga doen. Maar al met al wordt het echt een klein rockmonster....

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Leuk simpel ampje! Vraagje: Waarom hebben ze een 1 meg weerstandje parallel over de volumepot van 1 meg geschakeld? Hadden ze dan niet meteen een 500k potmeter kunnen gebruiken?

  3. #13

    Standaard

    Ja volgens mij zaten er best veel 'fouten' in de amp. Versie 1 en 2 hadden bijvoorbeeld geen juiste ot versie.. 5k ipv 7k (of andersom)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Geen enkele kan kwaad maar ik zou ze eerder op de anode weerstanden zetten. Welk type heb je? goedkope chinese?
    Ik heb ze van 40 cent bij Tone Factory, geen idee waar ze vandaan komen. Heb wel nog twee Allan Bradley's van 220K, zijn die beter?

  5. #15

    Standaard

    ik heb ze ook van tonefactory...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Vergissing, 330K. Was in m'n eerste zelfbouwsel, één kant van de eerste rack-eindtrap (9005) van Marshall. Ding deed het in bij de eerste opstart zoals het hoort, waardoor ik wat overmoedig en optimistisch was geworden in latere projecten. Klok en klepel verhaal voor wat betreft de weerstanden, maar ik had toen die AB's.
    Vraag me af, zou dat leuk kunnen uitwerken in een AC30, 330K ipv 220K anode weerstand?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    ...... En in post 32 heeft hij nog een mastervolume toegevoegd, die ga ik ook nog doen. Hij is nog steeds erg hard - ......
    Kan praktisch zijn. Kunt daar ook een hoog-af filter toevoegen, prettig voor den oortjes. Als je ze allebei monteert de potmeters in waarde verdubbelen zodat de weerstand naar massa 220-250K blijft.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    R1 en R2 zijn echt slechte plekken om een koolstof composiet weerstand te plaatsen. Geeft namelijk extra ruis. Beter alleen de anodeweerstanden zoals al aangegeven.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    ik heb ze ook van tonefactory...
    Komen uit de USA (CEDIST.com). Zijn de betere soort. Soms kom je ze tegen met een zilveren band. Die komen uit China.
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top