Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Bij Tools4Tones is er net een Compact binnen voor 95 euro.
    Check, dankjewel!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De Compact is inmiddels een weekje of anderhalf binnen. Ik heb twee pedalen op de kop getikt de laatste weken, waarvan ik van eentje hoge verwachtingen had, maar er niet veel mee kan (Digitech Freqout) en dus de Direct Drive, waar ik niet perse verwachtingen van had. De Direct Drive is dus tot nu toe wel een pedaal boven m'n verwachtingen, voor zover ik ze al had. Ik heb 'm thuis uitgeprobeerd op een JCM 800 2203 en een 2210. Op de 2210 vind ik m'n good ol' Maxon OD808 beter, maar op de 2203 is ie wel erg vet. Ik zet de pre-amp knop van de 2203 op randje oversturing, ongeveer op zes, zodat ik net wel/net geen clean heb (spatclean heeft niet mijn voorkeur). En met de Barber Direct Drive ervoor heb ik een hele vette scheur, terwijl ik nog wel genoeg noten separatie heb. Op de 2203 heeft de Direct Drive SS stand m'n voorkeur. Op de Splawn weet ik het nog niet, staat opgeslagen bij de oefenruimte, maar ik kan me zo voorstellen dat ik dan meer kan met de DD LG stand, gezien ik op die versterker wel meer gain uit de versterker zelf haal en een drive pedaal als boost gebruik voor wat meer compressie en saturatie. Mocht ie niet werken, of de Maxon VOP-9 heeft dan nog steeds meer m'n voorkeur, kan ik de Barber in ieder geval meer dan goed gebruiken met de 2203.

    Ik merk wel dat flangers en phasers (uit een Line6 MM4) niet fijn werken tussen de Barber en de 2203, waarschijnlijk omdat ik in dit geval meer gain uit het pedaal haal en minder uit de versterker, dus die heb ik nu voor het pedaal staan en dat werkt prima.

    Nog een leuke bijkomstigheid, los van de Barber, is dat ik nog een Amptweaker DeFizzerator had liggen. Nooit gebruikt, want geen meerwaarde op zowel de Splawn als op de JCM 800 2210. Maar op de 2203 werkt ie meer dan prima.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Mogelijk ben ik wel geinteresseerd in die FreqOut.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    De Compact is inmiddels een weekje of anderhalf binnen. Ik heb twee pedalen op de kop getikt de laatste weken, waarvan ik van eentje hoge verwachtingen had, maar er niet veel mee kan (Digitech Freqout) en dus de Direct Drive, waar ik niet perse verwachtingen van had. De Direct Drive is dus tot nu toe wel een pedaal boven m'n verwachtingen, voor zover ik ze al had. Ik heb 'm thuis uitgeprobeerd op een JCM 800 2203 en een 2210. Op de 2210 vind ik m'n good ol' Maxon OD808 beter, maar op de 2203 is ie wel erg vet. Ik zet de pre-amp knop van de 2203 op randje oversturing, ongeveer op zes, zodat ik net wel/net geen clean heb (spatclean heeft niet mijn voorkeur). En met de Barber Direct Drive ervoor heb ik een hele vette scheur, terwijl ik nog wel genoeg noten separatie heb. Op de 2203 heeft de Direct Drive SS stand m'n voorkeur. Op de Splawn weet ik het nog niet, staat opgeslagen bij de oefenruimte, maar ik kan me zo voorstellen dat ik dan meer kan met de DD LG stand, gezien ik op die versterker wel meer gain uit de versterker zelf haal en een drive pedaal als boost gebruik voor wat meer compressie en saturatie. Mocht ie niet werken, of de Maxon VOP-9 heeft dan nog steeds meer m'n voorkeur, kan ik de Barber in ieder geval meer dan goed gebruiken met de 2203.

    Ik merk wel dat flangers en phasers (uit een Line6 MM4) niet fijn werken tussen de Barber en de 2203, waarschijnlijk omdat ik in dit geval meer gain uit het pedaal haal en minder uit de versterker, dus die heb ik nu voor het pedaal staan en dat werkt prima.

    Nog een leuke bijkomstigheid, los van de Barber, is dat ik nog een Amptweaker DeFizzerator had liggen. Nooit gebruikt, want geen meerwaarde op zowel de Splawn als op de JCM 800 2210. Maar op de 2203 werkt ie meer dan prima.
    Dank voor de review! Weer een Barber-fan erbij :-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vond achteraf terug lezende het best een hele slechte review eigenlijk. Is ook moeilijk, om een gitaargeluid te beschrijven. Ik ben er verrot slecht in in ieder geval. Ik weet eigenlijk ook nog niet hoe het e.e.a. zich gaat verhouden op hoger volume. Sowieso zal de setting dan heel anders zijn, minder gain en zo en meer compressie. De Barber is in ieder geval minder strak en warmer dan een tubescreamer. Maar ik denk dat de Splawn dat wel kan hebben, gezien die al erg strak is van z'n eigen, haast een beetje stijf en niet bepaald vergevingsgezind.

    Maar tot nu toe wel positief over de Barber, dat is zeker. Ik ben ook blij dat ik voor de Compact ben gegaan, gezien z'n extra switches. Erg veelzijdig.

    @Tristan: Ik ga de Freqout nog even proberen op de Splawn en nog wat uitvogelen met de andere standen. Eigenlijk wilde ik hem gebruiken om opgedrukte noten uit te laten zingen, maar dat doet ie niet heel natuurlijk helaas. Misschien kan ik er nog wat andere ideetjes mee verzinnen, wil ik nog even mee stoeien.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Veel plezier met stoeien.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Even over de Direct Drive.

    Ik ben al heel lang Direct Drive fan. Vanwege het formaat heb ik op een gegeven moment voor de Direct Drive Compact gekozen. Om dan ook nog een SSstandje en een LTDstand erbij te krijgen was bonus.
    Maar ik word er maar geen vrienden mee. Ik krijg er maar niet het gevoel mee wat ik met de big box had. Er zullen minimale verschillen zijn, ik kan mijn vinger er maar niet opleggen, maar Compact isniet BigBox.
    De compact gaat er dus toch weer uit.
    Toch jammer dat ze dat soort dingen dus niet voor elkaar krijgen.
    Ik had het zelfde met de JRockett Animal. Ik heb de grote (met snarl-switch) en door de footprint ging ik voor de nieuwe Animal. Animal=Animal zou je zeggen. Nee dus. Heel ander beestje. Gelukkig had ik de oude nog niet verkocht.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Met welke versie van de big
    Box vergelijk je dan?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Tsja, die ene waarbij je de toneknop kon uittrekken? Zijn er veel verschillende standaard DD's? Ik heb het niet over de SS of de LG.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Tsja, die ene waarbij je de toneknop kon uittrekken? Zijn er veel verschillende standaard DD's? Ik heb het niet over de SS of de LG.
    Ik weet welke je bedoelt.

    De compact drive klinkt idd een tikkeltje anders. Persoonlijk vind ik de compact drive nu iets fijner: doordat ie iets meer hoog/presence heeft, bijt hij wat beter door de mix tijdens een optreden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top