Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1

    Standaard Bare Knuckle True Grit ... dynamischer maken met A 8 magneet?

    Net gekocht. Kwaliteit maar valt een beetje tegen omdat ik dacht dat hij iets meer tegen een PAF zou aanleunen, maar klink echt als een hi-gain humbucker. Definitie is prima maar qua dynamiek valt het toch wat tegen. Dit is een neveneffect van een hoog aantal windingen in de spoel, die rond 13k ligt.

    Ik dacht, zou een sterkere magneet (Alnico 8 ) de natuurlijke weerstand van de spoel overwinnen en het geheel weer dynamischer maken?

    Benieuwd of iemand op dynamiek gelet heeft bij upgrad enaar Alnico 8, ik lees online alleen maar opmerkingen over de klankkleur.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij is het een typische high-gain pickup. Een zwakkere magneet zou eerder wat zijn maar je hebt sowieso teveel windingen. Verkoop het ding en koop wat anders, lijkt mij het beste.

    Kijk hier ook even en laat je niet van streek brengen door de lage prijzen, ze zijn al hoger inmiddels.


    Ik heb deze en die bevallen echt heel goed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Medium hot. Je had beter de Old Guard (of nog beter: Mules) kunnen nemen. Kun je ze niet omruilen?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja zeker niet richting een PAF.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WDeeGee Bekijk bericht
    Ik dacht, zou een sterkere magneet (Alnico 8 ) de natuurlijke weerstand van de spoel overwinnen en het geheel weer dynamischer maken?
    Effe essentiële punt van mijn post bumpen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WDeeGee Bekijk bericht
    Effe essentiële punt van mijn post bumpen...
    Doe ik dat ook:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens mij is het een typische high-gain pickup. Een zwakkere magneet zou eerder wat zijn maar je hebt sowieso teveel windingen. Verkoop het ding en koop wat anders, lijkt mij het beste.

    Kijk hier ook even en laat je niet van streek brengen door de lage prijzen, ze zijn al hoger inmiddels.


    Ik heb deze en die bevallen echt heel goed.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    uiteindelijk is een pickup sound o.a de combinatie van en magneten en draaddikte en wikkelingen.
    je kan het proberen als het een pickup is waar je een magneet staaf kan vervangen
    tweak anders ook even met de pickup hoogte, heb je geen last van stringpull?

    ik zit met eenzelfde vraagstelling maar dan met ceramische magneten onder goedkope single coils.
    zitten qua Ohmse waarden rond de 4 a 5
    maar wat zouden de zwakkere alnico 5 staaf magneten opleveren?
    ongeveer een gok van € 10 terwijl een complete slagplaat met alnico pickups (waarschijnlijk rond de 8 kohm) tegen de € 20 aan ziit

  9. #9
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik verplaats m even naar het juiste forumgedeelte.
    Gezocht: Ibanez DE7

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik weet niet of de wens nou meer PAF is, of meer iets er overheen, met meer output. In het eerste geval zou ik voor de Mules gaan, voor mij nog steeds de beste PAF-achtigen die ik ken. Moet het er overheen qua output, maar nog wel enigszins PAF, dan zou ik de Abraxas aanraden, of misschien zelfs de Crawler. Die laatste twee heb ik in achtereenvolgens een tele met mahonie body en een SG zitten. Allebei PAF-achtig, maar meer output, de Crawler iets wat meer hoog-mid zonder nassaal te worden en de Abraxas iets wat meer laag-mid. Allebei hebben ze door het middige karakter een vettige, volle toon.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top