Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39

Discussie: Hotone Ampero

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Ben ook aan het dubben over een multieffect/processor, of een versterker als de Boss Katana Artist die ook alles kan. Mij gaat het qua effecten vooral om bedieningsgemak. Met mijn voet snel naar een andere patch/preset, maar ik wil ook individuele effecten aan en uit kunnen trappen. Met losse effecten op een pedalboard ben ik te veel aan het tapdansen. Kwaliteit van de digitale effecten vind ik tegenwoordig heel behoorlijk, zeker in deze prijsrange.
    De meeste multi fx processors hebben een stompboxmode waarmee je individuele effecten aan en uit kunt zetten. Als je veel effecten wilt bezitten en meerdere effecten tegelijk wilt gebruiken, dan is een multi fx unit een aanrader. Met losse pedaaltjes kan dat trouwens ook met een looper/switcher op je board. Die zijn tegenwoordig vrij betaalbaar.

    Qua bedieningsgemak scoort de Boss Katana vrij hoog, al is het aantal instelbare parameters beperkt tov van losse multi fx units. Dat hoeft geen bezwaar te zijn, want de meeste effecten klinken best goed.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    N.a.v. dit topic krijg ik behoorlijk last van GAS voor zo'n ding. Voor 400 eu lijkt het me een leuk en handig compact apparaat om thuis te gebruiken. Heb ook een tijdje zitten gassen op een Kemper maar daar hangt toch een beduidend ander prijskaartje aan.

  3. #13

    Standaard

    Ik vind een multi fx een super handig ding, maar je moet alleen gebruiken wat je mooi/fijn/goed vind. Je moet een geluid naar je hand kunnen zetten, en als dat niet lukt moet je het niet gebruiken maar een alternatief zoeken. Ik heb gemerkt dat met wat tijd en moeite je de sterkste kanten van een een aantal fx kan inzetten. de rest van al die 'mogelijkheden' gebruik je dan niet.(tot je leert hoe je die naar je hand moet zetten)

    Voorwaarde is misschien wel dat je al een goeie sound hebt voordat je die fx inzet.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Heb die mooer ge200 ook voor de gitaarles. Inderdaad een leuk multieffect en best wel goede sound en vooral niet te ingewikkeld.
    Jij hebt ook een Kemper toch?
    Hoe dicht komt de mooer bij de kemper?
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 10 juni 2019 om 10:07

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    De Kemper is echt nog wel klasse hoger (mag ook wel). Dat wil niet zeggen dat de mooer slecht is, integendeel. Ik heb nog niet echt een eerlijke A/B vergelijking gedaan omdat ik op de mooer altijd vrij snel een toon indraai zonder echt uitgebreid te zitten tweaken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    De Kemper is echt nog wel klasse hoger (mag ook wel).
    Zeker.
    Echter, de kemper is alweer heel wat jaren oud, 8 jaar als ik me niet vergis, dus wat cpu capaciteit etc zou de mooer hetzelfde moeten kunnen inmiddels. Dan komt het toch aan op de software en evt ad/da convertors etc.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    De Kemper is echt nog wel klasse hoger (mag ook wel). Dat wil niet zeggen dat de mooer slecht is, integendeel. Ik heb nog niet echt een eerlijke A/B vergelijking gedaan omdat ik op de mooer altijd vrij snel een toon indraai zonder echt uitgebreid te zitten tweaken.
    Da's natuurlijk ook een ding.... je hebt een peperdure Kemper en neemt 'uiteraard' de tijd om daar een goeie toon uit te krijgen. Dat die er Factory al in zou moeten zitten laten we dan maar buiten beschouwing. Bij die Mooer neem je die moeite niet. Was destijds een beetje hetzelfde bij een Intellifex. Haast iedereen koos de standaard sounds terwijl je met een beetje/hoop geduld met een Quadraverb meer bereikte.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik vind de mooer behoorlijk dicht bij een helix komen qua sound.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    @Erik : ik word hier toch een beetje verkeerd begrepen : persoonlijk heb ik met de kemper nooit veel getweaked. Bevalt een profile me niet dan neem ik gewoon een ander. Hoogstens eq ik wat. De mooer klinkt wat " schriller" bij momenten, maar ik bedoelde dat ik met tweaken misschien wel nog dat randje er zou kunnen uithalen en dichter bij de kemper zou kunnen komen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik heb te veel ervaringen gelezen over storingen / kinderziektes bij de Ampero. Dat vind ik toch eigenlijk echt onacceptabel. Zonder dat zou ik een Ampero nog wel willen overwegen. Gek genoeg (of misschien is het wel helemaal niet gek) vertellen de "reviews" die ik gezien heb op YouTube niks over dergelijke problemen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top