Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39

Discussie: Hotone Ampero

  1. #21

    Standaard

    De Ampero’s uit de 1e batch die een paar maanden geleden uitkwamen waren ruk. Vanaf serienr 0500 zijn de technische malversaties deskundig opgelost. Valt allemaal te lezen op verschillende fora en zelfs hier onder de eerste post.
    Voor mij is de Ampero een blijvertje vanwege de sounds en klantorientatie. Inmiddels hebben ze voor mij bewezen dat ze echt luisteren en hulpvaardig zijn.
    Laatst gewijzigd door herrieman; 14 juni 2019 om 07:43
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Wel iets waar met name aziatische bedrijven meer last van hebben: iets op de markt zetten wat nog niet 100% werkt en dat later met updates verhelpen.

    Mooer en hotone proberen zich waarschijnlijk de markt in vechten zoals samsung dat vroeger met telefoons en tv’s deed. Dat was vroeger ook een b-merk maar dat is snel veranderd.

  3. #23
    Laatst gewijzigd door herrieman; 16 augustus 2019 om 11:12
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Kost hetzelfde als een avid 11 rack?

    het devalueert waar je bij staat
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    heb een tweedehandsje op de kop kunnen tikken, als backup voor mijn fractal

    oordeel: in eerste instantie geluid mwoah...
    de fabriekspresets zijn niet bruikbaar, maar dat heb ik met elk dergelijk apparaat wel, dus dat was te verwachten
    met tweaken kom ik een heel eind, maar het klinkt toch nog te goedkoop naar mijn zin... de marshall code25 die ik heb klinkt beter, mits ik de interne speaker niet gebruik, want das gewoon een onding

    echter, na het uploaden van een aantal IR's van ownhammer begint het toch echt serieus een fractal backup te worden, lieve help, wat klinkt dat goed zeg!

    het tweaken zelf is overigens vrij frustrerend... je kiest een bepaalde chorus uit, of delay of cabinetIR of noem maar op... je tweakt de instellingen wat, kiest vervolgens al dan niet per ongeluk een ander type effect uit op hetzelfde blok en je bent gelijk al je instellingen kwijt voor dat blok... hij onthoud werkelijk niks, als je niet saved.... de menu's konden wat gebruiksvriendelijker imo
    touchscreen werkt verder keurig, dat wel

  6. #26

    Standaard

    Goed te horen. En ja eens met je bevindingen.

    Jep. Er zitten inderdaad hier en daar wat nadelen die wellicht nog verbeterd worden door Hotone.

    De kunst is het geluid "dikker" te krijgen en dat lukt aardig met de juiste IR en het opendraaien van de MV binnen de AmpBlock. Ook een strak laag is hier te verkrijgen met 1 van de velen overdrives voor de AmpBlock. Qua kwaliteit van de Reverb en Delay of andere effecten valt er nog heel veel te wensen. Benieuwd of de Hotone Chineesjes hier nog wat gaan verbeteren. Afwachten dus. Inmiddels is met FW 3.1 de volgorde van de effectblocks wel aanpasbaar.

    Maar ook hier, met eigen IR's, inspireert dit apparaat mij thuis met koptelefoon voldoende voor het schrijven van nieuwe herrie.

    En daar ging het om.
    Laatst gewijzigd door herrieman; 22 augustus 2019 om 18:45
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  7. #27

    Standaard

    Gezien het geld is dit zeker wel een interessant apparaat en het is goed om te horen dat meer firma's dit soort producten gaan bouwen.

    Wel is het jammer dat men altijd de kwantiteit aan simulaties opzoekt in plaats van te focussen en investeren in een betere kwaliteit dan de concurrent. Een top 10 meest gebruikte amps zou voor mij afdoende zijn. Ik zou bijvoorbeeld best geïnteresseerd zijn in de scuffham amps software (5 amps, mod, reverb en delay) als multi-effect floorbord.

    Maar de clipjes beluisterend lijkt de Ampero inderdaad goed bruikbaar.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 22 augustus 2019 om 21:30

  8. #28

    Standaard

    Moest ik toch wel even om lachen

    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    Hoe zou zo'n Ampero werken met een (powered) FRFR speaker ?
    Heb nog een Headrush staan, samen met een Ampero een fijn klein compact setje ;-)





  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat zoiets prima kan klinken, maar het hangt er altijd vanaf wat jij er zelf aan tijd en moeite insteekt. Da's voor sommige combinaties heel gering, maar mijn ervaring met processors, modeling en andere digitale grappen is dat het niet vanzelf werkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top