Ook maar even hier mijn ervaring met dit apparatus "sjerren"

Na het terugsturen van de eerste Ampero uit de 1e batch, vanwege hardware en software problemen, de ontwikkelingen verder gevolgd. Hotone zat niet stil en hebben al snel 2 software updates uitgebracht en gaven aan de hardware problemen met de 2e batch opgelost te hebben. Daarom besloten de Ampero een tweede kans te geven.


Inmiddels na 3 weken testen en een korte leercurve besloten de Ampero te houden. Helemaal omdat ik van Hotone zelf de bevestiging kreeg dat de huidige statische volgorde van effectblokken met een komende grote update flexibel gaat worden.

Met de voor mij favo IR-tjes en de inzet van een PEQ blok is het mogelijk om voor de high-gain geluiden veel digitale frequencies weg te draaien zodat je een duidelijke en bijna analoge toon kan creëren. En met het toepassen van een OD voor de Amp is de attack duidelijker in het geluidsbeeld te krijgen en voelt het spelen vrij direct met voldoende chugga chugga. Wel vind ik de vervormde toon soms iets te grofkorrelig maar gelukkig net niet digitaal klinkend. Overigens verwacht ik dat dit met een software update opgelost kan worden wat ook geldt voor enkele rare functionaliteiten van de Editor

Omdat een groot aantal functies aangestuurd kunnen worden met een extern MIDI pedaal zijn de 4 voetschakelaars met verschillende programmeerbare functies in de basis meer dan voldoende. Verder heeft het apparaat een looper, een goedwerkende touchscreen, een interface zodat je via usb kan opnemen maar helaas geen signaal loop waardoor de 4CM methode niet mogelijk is. Voor mij persoonlijk geen probleem omdat ik de Ampero als oefenrig gebruik met koptelefoon en live met buisjes speel.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk een waanzinnig apparaat is voor het geld. En al helemaal wanneer Hotone de Ampero blijft verbeteren.