Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1

    Standaard Gibson.Laten we even duidelijk zijn..

    Ik zie op het ogenblik allemaal jubelende filmpjes langskomen met jubelende besprekingen van de 2019 Gibson range....zijn weer terug naar de oude afmetingen en ook de kwaliteit schijnt ineens weer top te zijn.


    Betekent dit alles dat alles voor 2019 ( zeg maar even de jaren 2015,16,17 , en 18 ) nu opeens als troep mag worden beschouwd? Of trap ik in de hype?



    Dit alles zeg ik omdat er een hele tijd is geweest dat de driepunts bevestiging van de hals van de Fender Stratocaster uit de CBS jaren als minderwaardig werd bestempeld ....maar nu staat men in de rij om zo een gitaar te bemachtigen....nou?
    Laatst gewijzigd door JVGM-music; 17 mei 2019 om 21:12
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Ach, dat de kwaliteit van veel Gibson producten in de Norlin-jaren-70 en ook daarna vaak ondermaats en wisselend was, mag je echt wel stellen, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt. Niet omdat het vakmanschap ontbrak maar vaak gewoon omdat het big company bedrijfsbeleid niet deugde. Zoals met de vele overnames, gevolgd door het snel laten vallen van de betreffende producten (Oberheim bijvoorbeeld).

    Nadat ome Leo de boel verkocht aan CBS, wisselde de kwaliteit van Fenders ook erg, afhankelijk van de invloed van bijvoorbeeld inkopers, voor wie een goedkope deal altijd een goede deal was.

    De slechte naam die de 3-punts Fenders kregen, had overigens minder te maken met die 3 schroeven, dan met de vaak veel te ruime neckpockets. Het verhaal wil dat men - om te besparen op de down-time van de dure CNC-machines - "zelf-slijpende" freesbits ging gebruiken, die tijdens het gebruik in diameter afnamen. Met als gevolg dat die bits de pockets meteen na hun installeren te ruim maakten en tegen het einde van hun levensduur net groot genoeg.
    Als je dat weet, kun zo'n slechte 3-punter dus heel gemakkelijk weer goed maken, zoals ik ooit voor een mede-bandlid heb gedaan, gewoon met in-lijmen van een randje houtfineer.


    Kortom, de huidige belangstelling is waarschijnlijk voor die goeden, omdat de slechten al in het vullis beland zijn.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Betekent dit alles dat alles voor 2019 ( zeg maar even de jaren 2015,16,17 , en 18 ) nu opeens als troep mag worden beschouwd?
    Damn.. Ik heb een 2018 LP traditional. Ding speelt prima en lekker geluid. Blijkt 't opeens troep te zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Ben wel benieuwd hoe die twee zich tot elkaar verhouden. My guess is dat het een bunch of marketing gelul is en dat de eerdere traditionals zo'n beetje gelijk zijn aan de nieuwe 50's standard. Idealiter wil ik ze allebei ergens a/b'en .Zo'n traditional is 2e hands een stuk goedkoper. Het enige wat ik weleens gehoord heb is dat de 2015 modellen ruk zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    ik denk dat je gewoon je nuchtere verstand moet gebruiken en afgaan op wat jij voelt of hoort en of dit voor jou klopt of niet.
    mensen die kopen om er als het ware mee te beleggen die zullen anders denken omdat die veel meer afhankelijk zijn van 'rumours' en hun prijzen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Draai het eens om: als je nou zo'n verguisde gitaar eens zelf uitprobeert en je vindt hem lekker (mogelijk omdat hij dan ook gewoon goed ís), dan kon dat wel eens een mooi koopje zijn.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Damn.. Ik heb een 2018 LP traditional. Ding speelt prima en lekker geluid. Blijkt 't opeens troep te zijn.
    Of over een paar jaar een gezocht object...zeg het maar.....
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou die traditionals zeker niet links laten liggen, behalve die uit 2015 waar dat gforce tuning systeem op zit. Maat van me had een lp studio met zo’n systeem en totaal onbruikbaar, ding draaide alle kanten op behalve de goeie.
    Dus enige jaar wat imo Gibson onwaardig is, is wat de modernere lp’s betreft 2015.
    Traditionals uit andere jaren lijken mij prima gitaren zeker de 50s traditionals.

  9. #9

    Standaard

    Toch interessant. Dat een bedrijf een godsvermogen in zo'n systeem investeert en dat het uitgerekend en precies bij een forumlid die knap conservatief is in z'n voorkeuren totaal niet blijkt te werken. Maakt me eigenlijk alleen maar nieuwsgieriger naar hoe je het dus wél goed kan laten werken.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Die eerste robot tuners werkten niet best. Je zou verwachten dat ze dat inmiddels toch wel voor elkaar zouden hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top