Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 40
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ik heb een jaartje gespeeld op een 2017 LP Classic, was gewoon een top gitaar. Super netjes afgewerkt, dijk van een geluid. Weg gedaan omdat de nood voor een goede tele hoger was, maar als geld geen rol had gespeeld, had de LP hier nog steeds rondgehangen. Een goede gitaar is een goede gitaar.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Zou het werken, dan zou ik er best into zijn eigenlijk.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De lp’s met robotuners zijn door Gibson uit het assortiment dus conservatief ja, maar schijnt toch een goeie keuze geweest te zijn want ze maken weer datgene waar ze goed in zijn al 60 jaar.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.265

    Standaard

    Heb een Gibson en een Epiphone met de G-Force auto-tuner, werkt prima, erg handig voor luie menschen zoals ik. Dat gebitch op de G-Force (overigens niet van Gibson maar gewoon ingekocht) komt vaak van mensen die er nog nooit mee gespeeld hebben.





  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb geen mening over de G-Force, want nog nooit gebruikt, maar lijkt me zeker praktisch als het werkt. De klanten van Gibson en Fender zijn conservatief, dus blijven zij maar nòg vintage correctere '51's t/m '60's op de markt brengen. Ondertussen zijn de gitaren die je vroegah alleen maar kocht als je je geen echte kon veroorloven ook vintage geworden en ineens ook super goed of nog beter dan het origineel.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mensen kopen een Gibson omdat ze het 'origineel' willen bezitten. De meeste kopers willen gewoon een voor zover dat gaat 'vintage correct' LP. De nieuwe policy van Gibson lijkt me een goede zet: back to basics en een prijsverlaging. Het is sowieso bezopen om elk jaar de specs van je bestseller te veranderen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Mensen kopen een Gibson omdat ze het 'origineel' willen bezitten. De meeste kopers willen gewoon een voor zover dat gaat 'vintage correct' LP. De nieuwe policy van Gibson lijkt me een goede zet: back to basics en een prijsverlaging. Het is sowieso bezopen om elk jaar de specs van je bestseller te veranderen.
    Zolang als ik naar gitaren kijk (sinds '75) is Gibson al met van alles bezig zoals vintage correct, back to basics, etc. Zou het misschien marketing zijn...?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zolang als ik naar gitaren kijk (sinds '75) is Gibson al met van alles bezig zoals vintage correct, back to basics, etc. Zou het misschien marketing zijn...?
    Natuurlijk is dit ook voor een belangrijk deel marketing. Ze komen in elk geval tegemoet aan de wensen van hun klanten. Je kan niet ontkennen dat Gibson de laatste jaren nogal zoekende was. Voor een goede Goldtop met P90's moest je naar Custom Shop. Dat gold een tijdje ook voor een LP Special met P90's. Je moet denk ik in alle prijsklassen iets te bieden hebben. Dat doen ze nu met bijv. een standard Goldtop P90's voor even over de 2200 euro.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Weet je.... ik heb geen flauw idee. Ik test soms een gitaar en check dan de 'waarde' voor zover dat mogelijk is. Als ik een fantastische gitaar tegen komt dan is de 'waarde' ineens minder interessant. Kom ik een vutgitaar voor wehnag tegen dan is 'ie interessant. Totaal onmuzikaal dus..... maar zo ben ik

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Weet je.... ik heb geen flauw idee. Ik test soms een gitaar en check dan de 'waarde' voor zover dat mogelijk is. Als ik een fantastische gitaar tegen komt dan is de 'waarde' ineens minder interessant. Kom ik een vutgitaar voor wehnag tegen dan is 'ie interessant. Totaal onmuzikaal dus..... maar zo ben ik
    Ik ook, maar er zijn grenzen. Ik kon ooit een CS 52 Relic met Bigsby testen. Een fantastische gitaar, mooie toon, super neck, maar toen keek ik op het prijskaartje: 3998 euro. Dat vond ik net wat te gortig. Daarentegen scoorde ik op MP een Saint Blues Mississippi Bluesmaster compleet met BKP Mules voor 375. Voor een made in Korea, setup in Memphis (blablala..) echt een heel goed gitaartje. Het enige wat ik nog veranderd heb, zijn Tonepros Kluson-style tuners. Aan die Saint Blues beleef ik eigenlijk net zoveel plezier als aan die CS. Hij gaat altijd als reservegitaar mee het podium op.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top