Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Shanghai, daar is de kwaliteit meer constant.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Fabriek in Memphis afgestoten? Ik was daar exact een jaar geleden en mooi om te zien hoe de ES-en etc gebouwd worden.
    Maar waar is de fabricage heen verhuisd dan? Bij Gibson USA in Nashville gevoegd?
    Ik heb die tour ook gedaan, in September 2017. (En daarna boel gitaren zitten testen in de shop.. ) Maar per afgelopen April: https://dailymemphian.com/article/15...n-to-Nashville is 't pand gesloten. Toen ik las dat ze geen archtops maken momenteel dacht ik van ze moeten die productie weer opnieuw starten?

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Shanghai, daar is de kwaliteit meer constant.
    Ech nie.. Een stuk zuidelijker genaamd Wenzhou zitten de meeste gitaarfabrieken toch?

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Oh ja, daar drijft het tonewood uit Japan & Korea de baai binnen.
    Om het on topic te houden, misschien dat ik mezelf eens een Special, Melodymaker of Junior cadeau doe.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 20 mei 2019 om 15:41

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik heb die tour ook gedaan, in September 2017. (En daarna boel gitaren zitten testen in de shop.. ) Maar per afgelopen April: https://dailymemphian.com/article/15...n-to-Nashville is 't pand gesloten. Toen ik las dat ze geen archtops maken momenteel dacht ik van ze moeten die productie weer opnieuw starten?
    Okee thanks. Ik volg het niet zo. Ik vond het ook een beetje een 'bijzondere' plek daar in Memphis voor een fabriek. Maar wel mooi pand en erg cool om de tour idd te doen. Maar ja, Nashville is (na Kalamazoo) wel de plek waar het eigenlijk hoort.
    Ben in Nashville ook even op het terrein geweest, maar ja ze doen geen tours helaas.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als je dat vindt, moet je wat kopen uit de Kalamazoo fabriek.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Okee thanks. Ik volg het niet zo. Ik vond het ook een beetje een 'bijzondere' plek daar in Memphis voor een fabriek. Maar wel mooi pand en erg cool om de tour idd te doen. Maar ja, Nashville is (na Kalamazoo) wel de plek waar het eigenlijk hoort.
    Ben in Nashville ook even op het terrein geweest, maar ja ze doen geen tours helaas.
    Ben ik met je eens. Het is downtown Memphis twee straten van Beale street verwijderd en aan de overkant zit 't Rock 'n soul museum Top locatie voor Memphis lijkt me. Heel leuk om te zien maar het voelde niet aan als een fabriek waar je toevallig even mag kijken. Meer als een toeristische locatie waar toevallig ook gitaren worden gemaakt. Ik heb pas zitten zoeken op google of ze nu in Nashville tours gaan doen maar niet kunnen vinden..

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wellicht dat het nu weer anders is maar Gibson is uiteindelijk een bedrijf dat onder aan de streep winst moet maken.Dat hebben ze decennia gedaan en dat gaan ze de komende decennia ook doen. Waar hun fabriek staat is niet belangrijk, inmiddels zou iedereen wel moeten weten dat een Gibson overal gemaakt kan worden, maar alleen als die naam ook terecht op de kop staat, zijn we bereid om daar (te) veel geld aan uit te geven.

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als je dat vindt, moet je wat kopen uit de Kalamazoo fabriek.
    Dat klopt. De meeste Gibsons die ik heb of had komen uit Kalamazoo.
    Laatst gewijzigd door Agent_Smith; 21 mei 2019 om 09:56
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Heel leuk om te zien maar het voelde niet aan als een fabriek waar je toevallig even mag kijken. Meer als een toeristische locatie waar toevallig ook gitaren worden gemaakt.
    Dat is idd precies wat ik bedoel.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top