Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Bedrock 1000

  1. #1

    Standaard Bedrock 1000

    Enkele weken geleden een Bedrock 1000 halfstack opgehaald.

    Ik had dit model ooit eens bespeeld bij Leo Caerts in Leuven en was danig onder de indruk.
    De klank van het cleane kanaal is super, veel ‘headroom’ en reverb klinkt lekker.
    Tweede kanaal is crunch van licht tot gemiddeld overstuurd. Eigen karakter en het beste kanaal van de amp. Klinkt veel meer vintage dan verwacht. Het derde kanaal is high gain. Hard en luid. Dat geldt overigens voor de hele amp: ontzettend veel power zit erin. Verder klinkt hij heel open, scherp ook. De knopjes loose/tight doen weinig, de normaal/bold al helemaal niks. De presence had ook meer kunnen doen. Je kan wel de sound mooi laten opbreken met een klein accent van de rechterhand. Heel apart, heel gevoelig.

    Ik heb maar een probleem dat ik niet kan plaatsen. Is het normaal of is er wat loos? Met de gain op 11 (jawel) op kanaal 2 maar vooral kanaal 3, klinkt de amp geforceerd. Het begint bij 9 op channel2 en pakweg 6-7 op channel 3. Zeker bij muten, met snaren gedempt strummen, klinkt hij niet helemaal lekker. Het is iets wat ik, vaak gebruik in ritmisch lead gitaarspel en was me destijds niet opgevallen.

    Dus oproep aan allen die bekend zijn met een 1000 of er een hebben: hebben ze dit geforceerde allemaal, of is er iets met de mijne aan de hand?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik heb de Royal gehad en die had dezelfde issues als de Bedrocks van René v Barneveld nml ghostnotes en een te hoge spanning op de plates en ik heb Jay Abend (ontwerper van de amps) er wel eens over aangesproken maar daar werd ik niet zoveel wijzer van.
    Overigens is "geforceerd klinken" niet echt een term waar een tech wat mee kan.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Snap het probleem van deze amp niet echt. Of bedoelt de ts dat strakheid ontbreekt bij deze amp als je Palm mutes speelt? Dattie te los klinkt? In dat geval is wellicht de bedrock qua klank structuur niet geschikt daarvoor.
    Kende Bedrock van v Barneveld bij UDS. Hij had altijd een hele rauwe vette sound. Niet perse strak, maar erg rauw en bluesy.
    Denk dat het issue dus de voicing vd amp is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top