Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard H"N"AD": Fender Hot Rod Deluxe

    Fender Hot Rod Deluxe 1x12 Blonde Tolex, Oxblood grille, Jensen C12N.
    Geliefd voor cleans, gehaat voor drive. En terecht.

    Verschillende amps achtereenvolgens geprobeerd:

    Blues JR tweed, leuk, totdat ik de rest hoorde. Meteen einde oefening. Ook geen FX loop.

    Hotrod Mike Landau: mooi, maar meteen duidelijk: veel te hard voor thuis, ook op de laagste stand. Erger nog dan mijn eerdere 59 Bassman LTD. No can't do.

    Deluxe Reverb FSR (blauwe Paisley flower uitvoering) Prachtige cleans, maar met name reverb klonk erg donker en rommelig alsof ie er achteraan hobbelde, ook veel basisruis met volume dicht. Iets niet goed met buizen en/of amp. En dik 2 x zo duur als de rest. Dus nee.

    HRDX Blonde: geweldige cleans, anders en dikker dan de Deluxe Reverb maar mooi!, meer Bassman achtig, maar wel met de typische belletjes, en met mooie reverb. Drive Channel ruk zoals bekend. Als clean platform met pedalen (mijn bedoeling) echter erg mooi. Little bass-heavy though.. en goed betaalbaar.
    Deze is het dus geworden.

    Andere tubes onderweg : TAD Premium selected 5751 voor V1, TAD premium selected 12WD7 voor V2 ( 12AX7 ene triode, 12 AU7 andere triode), Jan Philips NOS 12AT7 voor V3 (PI).
    To tame the volume jump on the clean channel tussen volume pot stand 1 & 2 (veelgehoorde klacht), en to tame the drive on the Drive Channel (ook veelgehoorde klacht).
    Laatst gewijzigd door MarkS; 15 mei 2019 om 22:57

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Pics!


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Niks mis mee.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gewoon een lekkere Fender versterker dus.....!!

    Ik ben ook nog steeds blij met m'n SuperSonic. Vanavond voor het eerst met m'n '62 avri op gespeeld...... heerlijk geluid!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gefeli, zijn lekkere werkpaarden en in blonde tolex ook fraai om te zien.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een hoop mods gedaan op een eerste serie HRDx.

    Als je wat handig bent: een Hot Rod Deluxe klinkt vind ik veel beter met JJ 6V6 buizen. Minder luid en rond, minder laag (die amp heeft dat genoeg).

    Het kan zijn dat je het bias circuit moet aanpassen (1 weerstandje vervangen), maar het is echt een aanrader.

    En voor er iemand over valt: ik weet dat de voltages buiten spec zijn voor 6v6 buizen, maar de JJ's kunnen blijkbaar wel tegen een stootje, het internet staat vol met mensen die ze zonder problemen in een HRDx gebruiken, inclusief ikzelf.


    Voor de drive: ik vind dat die beter klinkt met preampbuizen met lagere versterkingsfactor, ala 12au7, 12at7 etc.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Ik heb een hoop mods gedaan op een eerste serie HRDx.

    Als je wat handig bent: een Hot Rod Deluxe klinkt vind ik veel beter met JJ 6V6 buizen. Minder luid en rond, minder laag (die amp heeft dat genoeg).

    Het kan zijn dat je het bias circuit moet aanpassen (1 weerstandje vervangen), maar het is echt een aanrader.

    En voor er iemand over valt: ik weet dat de voltages buiten spec zijn voor 6v6 buizen, maar de JJ's kunnen blijkbaar wel tegen een stootje, het internet staat vol met mensen die ze zonder problemen in een HRDx gebruiken, inclusief ikzelf.


    Voor de drive: ik vind dat die beter klinkt met preampbuizen met lagere versterkingsfactor, ala 12au7, 12at7 etc.
    Deze is uit 2002, de eerste serie die in Mexico werd gemaakt.
    Van de JJ's 6V6 had ik gelezen idd. Bias kan terug naar 25-30 range. Las ook ergens dat een dummy plug in speaker 2 uitgang ook zou helpen om er zonder verdere mods (behalve evt bias afregelen) er JJ 6V6's in te zetten.
    6V6 even overwogen, maar nog geen noodzaak. Wil eerst de volume jump op het clean kanaal aanpakken. (Tussen 0.5-1 en 2)
    Mijn buisjes zijn nog niet binnen. 12WD7 is dubbel triode: 12 AU7 en 12 AX7, Drive kanaal gebruikt de 12 AU7 kant.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 17 mei 2019 om 15:01

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Meningen zijn sterk verdeeld trouwens over 6V6 in die amp. De ene zegt dat het karakter compleet verandert, een ander zweert erbij, zoals Eurotubes.
    Maar lower gain in de pre-sectie is vrijwel ipedereen het wel over eens.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 17 mei 2019 om 15:02

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Congratz, ik ben ook op zoek naar een nieuwe amp. Blues JR tweed voldoet toch niet.
    Heb ook veel amps aan de tand gevoeld al. Ik denk dat het voor mij een fender 68 custom vibrolux reverb wordt.
    Ik merkte wel een flink verschil in feel en tone met de standaard 600-800 euro amps. Hotrod deluxe hadden ze niet op vooraad , die moet ik nog checken. Gister bij een jam over een fender pro jr tweed gespeeld, dat klonk in die setting wel weer prima icm wat dirt pedalen, beter dan mijn blues jr tweed.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Pre-amp buisjes binnen. Maakt de boel idd beter hanteerbaar. L
    JJ 6V6’s ga ik toch maar bestellen.
    Mainly out if curiosity, en het kost me tenslotte de kop ook niet..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top