Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39

Discussie: Tokai LS60 Japan

  1. #1

    Standaard Tokai LS60 Japan

    Hoi!

    Ik sta op het punt om een tweedehands Tokai Les Paul (LS60, Japan, 2002) te kopen. Ik kan er één op de kop tikken voor €600 in goede staat. Volgens mij kosten Japanse Tokai's rond de €1200, dus dat lijkt me een redelijke prijs.

    Hoe kan ik een 'echte Japanner' herkennen? Dan hoort er 'made in Japan' op de achterkant van de kop geprint te zijn, toch?

    En hoe is de kwaliteit van die gitaren? Ik hoor er louter goede verhalen over eigenlijk. Wat voor lak zit erop? Nitro?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De ls60 heeft poly lak, 60s neck profiel en de Japanners uit deze eeuw hebben naast Made in Japan ook een serie nummer net als de mijne.
    Ik heb een ls150 en die heeft een nitro gespoten body en een 50s neck profiel. Verdere specs zijn gelijk aan die jij op het oog hebt.
    Nieuw kosten die types van jou rond de 1200-1300 die van mij ligt tegenwoordig rond de 2200-2300.
    Erg mooie lp’s en elke cent dik waard. 600 is echt een steal👌

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nieuw kosten die types van jou rond de 1200-1300 die van mij ligt tegenwoordig rond de 2200-2300.
    Erg mooie lp’s en elke cent dik waard. 600 is echt een steal��
    Ben benieuwd of ze veel last gaan krijgen van de ontwikkelingen bij Gibson. Zag dat die nieuwe Standard serie voor 2500 dollar op de Gibson site staat. Ik kan natuurlijk niks zeggen over kwaliteit en afwerking omdat ik er nog geen gezien heb maar de specs op papier zijn prima en ik kan me voorstellen dat Tokai wel last gaat krijgen van een fors verkleinde prijsafstand. Niet dat ze qua kwaliteit niet mee kunnen maar puur op emotie van de grote massa...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt inderdaad. Wat bekendheid en populariteit betreft zal Tokai het altijd afleggen tegen Gibson.
    Ik heb Gibsons R8, R9, standards en customs allemaal bespeeld en mijn tokai is gewoon gelijkwaardig maar hoe een ander dat ervaart kan natuurlijk allemaal net anders zijn. Smaak kwestie denk ik.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een Gary Moore signature Les Paul. Heb hem bij aanschaf getest naast wat duurdere modellen, maar vond deze akoestisch beter. Daarbij ben ik een Gary Moore fanboy, dus er was sprake van een zekere bias. Ik heb ook op een R8 met Throbacks gespeeld en die vond ik niks aan. De enige Les Paul die écht wat bijzonders had, was een Goldtop uit 1954 met P90's. Dat ding resoneerde als een malle, daar zat echt leven in.

    Maar dan nog heb je het over betrekkelijk kleine verschillen die in mijn ogen het prijsverschil niet rechtvaardigen (behalve als je het ziet als investering). Ik ben een pragmatist. Als je niet weet hoe je een amp moet afstellen, of als de geluidsman een verkeerde mic op de verkeerde plek van de speaker zet, klinkt het alsnog kut. Als je liedjes kut zijn, dan zal een vintage gitaar je niet redden. En er is niemand in het publiek die een betere avond heeft als een gitarist met een originele vintage LP op de bühne staat...

    Wat dat betreft past zo'n Tokai perfect in mijn straatje :-)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Let wel op een recente LS60, van 2002 zeg je, is wel minder goed dan de huidige LS150 zeg maar.
    Hou daar ook rekening mee.
    Ik las op tokaiforum dat je bij de huidige Tokai's best niet onder LS95 gaat wil je echt goede kwaliteit hebben ... ik zeg niet dat het geen goede gitaar is maar hou er rekening mee ...

    In ieder geval ik ben een grote fan van gitaren uit Japan. Mijn LS150 is echt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MJR Bekijk bericht
    Maar dan nog heb je het over betrekkelijk kleine verschillen die in mijn ogen het prijsverschil niet rechtvaardigen (behalve als je het ziet als investering). Ik ben een pragmatist. Als je niet weet hoe je een amp moet afstellen, of als de geluidsman een verkeerde mic op de verkeerde plek van de speaker zet, klinkt het alsnog kut. Als je liedjes kut zijn, dan zal een vintage gitaar je niet redden. En er is niemand in het publiek die een betere avond heeft als een gitarist met een originele vintage LP op de bühne staat...
    Vanuit de toehoorder. Ik heb discussies gezien over enorme invloed van verschillende kabels op geluid maar nog nooit iemand gehoord die op een opname kon opmerken welke kabels er waren gebruikt.

    Ik koop dan ook met name op basis van liefhebberij. En ja, dat wordt veel ingegeven door emotie. Ik heb nu een 2008 standard waar ik nooit op speel maar als ik en R0 zie op MP word ik gek

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Let wel op een recente LS60, van 2002 zeg je, is wel minder goed dan de huidige LS150 zeg maar.
    Hou daar ook rekening mee.
    Ik las op tokaiforum dat je bij de huidige Tokai's best niet onder LS95 gaat wil je echt goede kwaliteit hebben ... ik zeg niet dat het geen goede gitaar is maar hou er rekening mee ...

    In ieder geval ik ben een grote fan van gitaren uit Japan. Mijn LS150 is echt

    Ok, maar waarin uit dat kwaliteitsverschil zich dan? Als dit te maken heeft met afwerking (zowel esthetisch als bijvoorbeeld de frets en afstelling), of de elektronica, dan maakt dat niet zoveel uit. Frets laat ik altijd bijwerken of vervangen, evenals de elektronica. Meestal gaan er andere pickups in met wat CTS pots en switchcraft spulletjes. Ik laat al mijn gitaren altijd goed en zorgvuldig afstellen.

    Als het gewoon brandhout is met een slechte bouwkwaliteit, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Het hout kun je niet vervangen.
    Laatst gewijzigd door MJR; 2 mei 2019 om 12:15

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MJR Bekijk bericht
    Ik ben een pragmatist. Als je niet weet hoe je een amp moet afstellen, of als de geluidsman een verkeerde mic op de verkeerde plek van de speaker zet, klinkt het alsnog kut. Als je liedjes kut zijn, dan zal een vintage gitaar je niet redden. En er is niemand in het publiek die een betere avond heeft als een gitarist met een originele vintage LP op de bühne staat...
    Wat dat betreft gaat er niks boven een variax gitaar met een POD

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wat dat betreft gaat er niks boven een variax gitaar met een POD
    Dat is heel wat anders. Het hoeft van mij niet allemaal een 'customshop' of 'boutique' stempeltje te hebben, maar het moet wel rocken en rollen. Tot nu toe heb ik dat nog niet kunnen vinden in iets digitaals.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top