Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: 2 gitaren op AC-15?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard 2 gitaren op AC-15?

    Hej,

    Even een noob vraagje. Binnenkort een optreden waarbij ik sommige nummers met mijn Les Paul en andere weer met mijn Line-6 gitaar wil spelen. Nou wil ik daarvoor mijn AC-15 meenemen en zat ik te denken om op elk kanaal (1 x Normal,1 x Top-boost) afzonderlijk de gitaren aan te sluiten. Zijn hier voor- of nadelen aan of kan ik beter voor een A/B schakelaar gaan? Alvast dank voor suggesties!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Bump......
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik ken de AC-15 niet, maar ik zou het gewoon doen.
    Twee gitaren, twee inputs, en van de gitaar die je niet gebruikt het volume op nul draaien.
    Maar even omstekkeren (zodat je altijd de beschikking hebt over twee kanalen) is toch ook geen werk?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb nooit een Vox gehad, maar die twee aparte inputs zitten er toch niet voor niets op?

    Ik heb wel een oude Carlsbro met twee inputs die ieder een eigen volume- en toonregeling hebben. Daar kun je gewoon twee instrumenten inpluggen en zelfs tegelijk bespelen.
    Vroeger speelde ik met een gitarist die geen eigen versterker had en die plugde dan ook op mijn versterker in. Klonk natuurlijk voor geen meter en je wist ook nooit precies of je nu je eigen gitaar of de andere hoorde. Ach, als je maar lol hebt.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top