Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard Mijn CM Plexitone kan fluiten.

    Ik heb een Carl Martin Plexitone, drie-knops versie. Ik heb het vermoeden dat ie teveel Scorpions heeft geluisterd en nou wil ie alleen nog maar fluiten. Ik laat 'm tzt sowieso maken, maar weet iemand wat er kapot aan kan zijn? Dan weet ik ongeveer wat me te wachten staat.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Als ik schema's op internet bekijk zit er een DC-DC voltage converter in (LT1054 of TC1044) om uit 1 positieve voedingsspanning ook 1 negatieve voedingsspanning te maken voor symmetrische voeding van het circuit. Ik vermoed dat om een of andere reden de schakelfrequentie van die converter nu hoorbaar is. Zou het gevolg kunnen zijn van een ander defect, hoeft niet de converter zelf te zijn. Zo op afstand weinig over te zeggen dus.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het apparaat had wel al een tijdje last van een soms weigerend ledlampje bij de boost schakelaar. Ik weet niet of dat er wat mee te maken zou kunnen hebben. Maar het geval wat jij beschrijft, is dat een makkelijke cq goedkope reparatie?

  4. #4

    Standaard

    Wat zou het toch tof zijn als de lui die hun pedaaltjes uittekenden dat eens compleet zouden doen. Inclusief die LED's dus.

    Waar voed je die Plexitone mee? IK heb een paar jaar terug een aardig dieptepunt gehad met het trachten te elimineren van mengproductien van een 1044 en een schakelende voeding in een drivepedaal.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Thuis met een onespotje en toen ie nog op m'n bord stond met een T-Rex Fuel Tank.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het apparaat had wel al een tijdje last van een soms weigerend ledlampje bij de boost schakelaar. Ik weet niet of dat er wat mee te maken zou kunnen hebben. Maar het geval wat jij beschrijft, is dat een makkelijke cq goedkope reparatie?
    Componentjes zijn niet duur, het zal voornamelijk door de tijd om de oorzaak te vinden en te herstellen maal het uurtarief worden bepaald.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Thuis met een onespotje en toen ie nog op m'n bord stond met een T-Rex Fuel Tank.
    EN had hij op je bord, met die fuel tank, ook al last van Scorpions aspiraties?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nee, nog geen enkele aspiratie tot fluiten toen. Het is begonnen toen ik 'm thuis tezamen met een Maxon OD808 voor een Blackstar HT-1 heb gezet. Ook niet meteen, echt tig keer dat ding bespeeld op deze manier. En ineens was het klaar, alleen nog maar een fluittoon. Dat ledje deed zich wel al langer voor, maar vond ik niet storend.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    ... alleen nog maar een fluittoon. Dat ledje deed zich wel al langer voor, maar vond ik niet storend.
    Dus niet i.c.m. gitaargeluid?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nee, alleen nog fluittoon.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top