Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 50
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.486

    Standaard

    Ik hoor toch een duidelijk verschil.
    Alleen, als het klopt dat de spreiding op hout zo groot is, dan zegt dit niks want twee verschillende necks.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb ooit een maple neck, maple toets en maple body gitaar gehad. Zou best een bright mofo moeten zijn, maar was eerder dof.
    Haha.. zo zie je maar weer.
    Mensen vergeten trouwens weleens dat beleving het meest kostbare aspect is van alles dat men consumeert.
    Zonder beleving is er geen hol aan.


    Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

  3. #33

    Standaard

    Onze zintuigen, en hoe graag we deze laten bedotten. Reeds jarenlang een grote en interessante interesse.

    Eén voorbeeld?

    Er stond een koortje op het podium, samen met een akoestische (vleugel)piano. De dames van het koortje vroegen of het dan toch misschien niet beter was hun stem te versterken. We plaatsten vijf microfoons op statief, en intussen repeteerde het gezelschap wat verder. Na een tijd ging de dirigent in de zaal zitten. Klinkt toch een stuk beter, meer in balans, zei hij, waarna ie wat bleek wegtrok bij het zien van mijn brede glimlach (geluidstafel en versterkers stonden nog af).

    Héél vaak horen, proeven, voelen of zien we wat we weten. Er is een reden waarom een blinde aankoop zelden of nooit gebeurd.

    Ik geef jou een blinddoek en vijf gitaren. Met een beetje geluk haal je de palissander uit de esdoorn exemplaren. En misschien haal je er zelfs die uit met de perfect kwartier-gezaagde hals? Je weet maar nooit, er zijn er zelfs die beweren dat ze de kleur kunnen horen.

    Maar euh.. Korte mensuur heeft mijn voorkeur op akoest, lange op elektrisch. Puur op blind gevoel..
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  4. #34

    Standaard

    Ik heb alleen nog maar RGD Ibanezen met 26,5 inch. 3 Prestiges waarvan 1 stuks 7-snaar en 1 opgeleukte Iron Label.

    Waarom?

    Omdat ik twee meter ben, grote klauwen heb, ik niet meer op ukeleles wil spelen, die dingen een waanzinnige hals hebben, de mooiste vorm hebben, ondanks tremelo heel stemvast zijn, geen snaren breken en ook niet onbelangrijk waanzinnig via een EVH5153 klinken.

    Alles natuurlijk den persoonlijke mening natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door herrieman; 7 mei 2019 om 09:24
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dit blijft vreemd, en volgens mij nog steeds niet terug te herleiden tot zuiver de mensuur, omdat de PRS zo'n beetje tussen strat en lp mensuur in zit.
    Ja, kweet het ook niet. Misschien ligt het ergens anders aan. Honestly heb ik verder nooit op andere USA prs gitaren gespeeld dus het zou ook zomaar aan de mira kunnen liggen.
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 7 mei 2019 om 09:48

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Onze zintuigen, en hoe graag we deze laten bedotten. Reeds jarenlang een grote en interessante interesse.

    Eén voorbeeld?

    Er stond een koortje op het podium, samen met een akoestische (vleugel)piano. De dames van het koortje vroegen of het dan toch misschien niet beter was hun stem te versterken. We plaatsten vijf microfoons op statief, en intussen repeteerde het gezelschap wat verder. Na een tijd ging de dirigent in de zaal zitten. Klinkt toch een stuk beter, meer in balans, zei hij, waarna ie wat bleek wegtrok bij het zien van mijn brede glimlach (geluidstafel en versterkers stonden nog af).

    Héél vaak horen, proeven, voelen of zien we wat we weten. Er is een reden waarom een blinde aankoop zelden of nooit gebeurd.

    Ik geef jou een blinddoek en vijf gitaren. Met een beetje geluk haal je de palissander uit de esdoorn exemplaren. En misschien haal je er zelfs die uit met de perfect kwartier-gezaagde hals? Je weet maar nooit, er zijn er zelfs die beweren dat ze de kleur kunnen horen.

    Maar euh.. Korte mensuur heeft mijn voorkeur op akoest, lange op elektrisch. Puur op blind gevoel..
    Ik geloof wat je zegt, en zo sta ik er zelf ook in. En ik was ook best sceptisch over de verhalen van lak op een body, en wat het voor verschil zou moeten zijn. Ik vond het ook onzin. Maar na een paar keer spelen met mijn kale gitaar, viel het me gewoon op dat het allemaal net iets smeuïger klonk, alsof er heeeeel iets sustain en rijker geluid was toegevoegd. Ik was er niet bewust naar aan het luisteren, ik merkte het op. Zeg het maar, is dat dan perceptie of daadwerkelijk een verschil!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.384

    Standaard

    Zelfs als het perceptie is, dan is het verschil.
    En als je het voelt, en maple plakt sneller omdat de toets vaak gevernist is, dan zal het mogelijk invloed hebben op je spel, en dus op je geluid.
    Wat betreft body.
    Kan me voorstellen dat het i.i.g. zo voelt.
    Zat gisteren te kijken naar Prof Jaguars, 24 inch & maple toets (juist de voordelige); zou ik een 2e 24 incher op stal hebben, plus eindelijk weer eens een maple toets.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dit blijft vreemd, en volgens mij nog steeds niet terug te herleiden tot zuiver de mensuur, omdat de PRS zo'n beetje tussen strat en lp mensuur in zit.
    Het gaat denk ik ook om persoonlijke voorkeur en speelstijl. Ik kan in mijn geval, met mijn persoonlijke techniek,eigenaardigheden en stijl, een groot verschil merken en iemand anders weer helemaal niet en andersom. Het staat nog steeds een keer op m'n lijstje om een custom 24 uit te proberen en een mccarthy, die als ik me niet vergis weer een andere mensuur heeft.

  9. #39

    Standaard

    Gitaar above the dick
    Mensuur maakt niet uit
    Gitaar below the dick
    Mensuur max in de 24 inch range
    paula zeg maar

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    euhh hmkay

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top