Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 50
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    De mensuren weet ik niet uit mijn hoofd maar ik voel me echt veruit het meest thuis op mijn strats (ej strat, en usa deluxe) ook al zijn die qua feel heel verschillend. Op mijn les paul studio kan ik ook zeer aardig uit de voeten. Mijn PRS mira kan ik het minst mee qua feel, die heeft een iets langere mensuur. I prefer de strat of de les paul.
    Dit snap ik dus echt niet..... misschien moet ik eens op een mira spelen dan.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Je hoort het wel degelijk maar het is in jouw "beleving"...... wat is het nou...?

    Het is verwaarloosbaar trouwens. Overigens sowieso een kansloze discussie tussen mensen die de kleur van de gitaar en/of hardware, de uiterlijke kwaliteit van het hout en het land van herkomst voorop stellen. Oh en lui die daar geen waarde aan hechten.... Klopt ik heb nooit in een tent met 2000 dronken plattelandskinderen gespeeld.... ohja toch wel.
    Wat een rare reactie: je doet de post van Arjan nagenoeg af als nonsens, terwijl jij degene bent die lulkoek verkoopt. Wie ben jij om te bepalen dat het verschil verwaarloosbaar is? Ik hoor het heel duidelijk. Probeer maar eens twee identieke Fenders - maar wel met verschillende toetsen. Als je dat verschil nog als 'verwaarloosbaar' typeert dan zou ik eens naar Schoonenberg Hoortesten gaan...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Wat een rare reactie: je doet de post van Arjan nagenoeg af als nonsens, terwijl jij degene bent die lulkoek verkoopt. Wie ben jij om te bepalen dat het verschil verwaarloosbaar is? Ik hoor het heel duidelijk. Probeer maar eens twee identieke Fenders - maar wel met verschillende toetsen. Als je dat verschil nog als 'verwaarloosbaar' typeert dan zou ik eens naar Schoonenberg Hoortesten gaan...
    Je hebt helemaal gelijk. Ik heb nog nooit op twee identieke Fenders met een verschillende toets gespeeld. Ik lul zomaar wat.... net als jij trouwens..... het is gewoon onzin dat hele toets verhaal. Maar goed, laat het eens horen dan 2 identieke Fenders met verschillende toets.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Noem het onzin, maar ik hoorde zelfs verschil toen ik mijn gitaar van zijn dikke poly lak had ontdaan. Toen ik 12 jaar geleden op zoek ging naar mijn tele, heb ik een heleboel getest. Eerst onversterkt, daarna versterkt. Het karakter van de onversterkte plank hoor je ook versterkt terug, en daarvoor is het hout ook verantwoordelijk.

    Nu hoeven we elkaar niet te betichten van onzin praten, want men is het er nog niet over eens. Er zijn mensen die verschil horen en er zijn die het niet horen. Ik ben ervan overtuigd dat je het wel hoort, maar dat het ook afhangt van de hoeveelheid effecten en gain die je gebruikt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh ok..........

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Mijn PRS mira kan ik het minst mee qua feel, die heeft een iets langere mensuur. I prefer de strat of de les paul.
    Dit blijft vreemd, en volgens mij nog steeds niet terug te herleiden tot zuiver de mensuur, omdat de PRS zo'n beetje tussen strat en lp mensuur in zit.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Noem het onzin, maar ik hoorde zelfs verschil toen ik mijn gitaar van zijn dikke poly lak had ontdaan. Toen ik 12 jaar geleden op zoek ging naar mijn tele, heb ik een heleboel getest. Eerst onversterkt, daarna versterkt. Het karakter van de onversterkte plank hoor je ook versterkt terug, en daarvoor is het hout ook verantwoordelijk.
    Persoonlijk zou ik verwachten dat een andere toets meer invloed heeft dan de lak op de body.
    Body is een dikke plak hout, wat voegt die laklaag nou aan stijfheid of aan demping toe...terwijl de toets direct invloed heeft op de stijfheid van de hals.

    Eerlijk gezegd, mijn maple toets gitaren zijn allemaal "feller" dan mijn rosewood toets gitaren van eenzelfde type / constructie gitaar.
    Punt is alleen dat volgens mij de spreiding op hout zo groot is dat dit in de normaalverdeling wellicht klopt, maar afzonderlijk zeker niet hoeft.

    Ik heb ooit een maple neck, maple toets en maple body gitaar gehad. Zou best een bright mofo moeten zijn, maar was eerder dof.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Maar goed, laat het eens horen dan 2 identieke Fenders met verschillende toets.


    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kortom... dat hoort niemand.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Verschil maple rosewood toets hoor je wel degelijk.
    Rosewood heeft in mn beleving een wat sprankelendere gebalanceerd geluid. Maple heeft meer attack, agressie en wat meer mid.
    Geinig.
    Vermijd ik discussie of je het hoort of niet.
    Of je het voelt (met meegerverniste frietjes) is een ander verhaal.
    Anyhoe, ik verbeeld het mezelf precies andersom.
    Meer treble op maple.
    In het algemeen schrijf ik die tooneigenschap toe aan maple, samen met idd attack slash (fuck SwiftKey) directheid.
    Heb ik bijvoorbeeld ook bij semi- en hollowbody gitaren met maple tops.

    Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top