Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 50
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    dat had ik dus ook gelezen en daarom ook de vraag hier.
    gisteren even kunnen spelen en ook even met die supersat kunnen rommelen.
    dat is toch nog wel even uitzoeken waar ik de voor mij lekkerste afstelling vindt, maar over het algemeen een prachtig geluid en dat met een stagg strat en ceramische pickups ;-)
    Keramische pickups kunnen heel goed klinken! En qua afstelling; hij heeft veel sounds in zich en lekker breed inzetbaar. Dus er is niet 1 afstelling maar meerdere: net waarvoor je hem wilt gebruiken.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Keramische pickups kunnen heel goed klinken! En qua afstelling; hij heeft veel sounds in zich en lekker breed inzetbaar. Dus er is niet 1 afstelling maar meerdere: net waarvoor je hem wilt gebruiken.
    ze hebben het vaak over de Bandit, maar ik weet niet waarom deze ervoor onder zou doen?

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    als amateur/hobbyist toch altijd weer blij als je langzaamaan iets aan, in dit geval een versterker, kan verbeteren.
    nieuwe switch, samen met een X2 arch suppression 250V 40/100/21 Metallized Polypropylene Film Capacitor
    is de luide plop bij het uitzetten verdwenen.
    de normal gain potmeter was toch dermate beschadigt dat hij op de lage stand niet goed in te stellen was, kraken en knetteren, dus deze ook vervangen.
    was wel een dure vervanging want waar ik bij een Nederlandse leverancier met gebruik van oude en nieuw onderdeelnummer toch de verkeerde kreeg, er maar een uit engeland besteld die wel fysiek past.
    echter geen nare geluiden meer tijdens het draaien, dus ook dat probleem opgelost.
    op zoek naar info kwam ik echter ook nog iets tegen waar een gebruiker van dit type doorgebrande onderdelen had.
    de 4 bevestigingsbouten van de trafo staken dermate uit dat contacten/pootjes van onderdelen onder aan de print bij een lichte buiging van de printplaat met elkaar in contact konden komen.
    heb daar direct maar een kunststof plaatje tussen gedaan om die ramp te voorkomen

    maar nu een ander fenomeen dat ik beluister.
    hij bromt, moet nog controleren of dit ook zo is bij een geaard stopcontact.
    echter, als ik de potmeter van de reverb verder opendraai, veranderd dat geluid en verdwijnt praktisch.
    waar kan dit mee te maken hebben?

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    maar nu een ander fenomeen dat ik beluister.
    hij bromt, moet nog controleren of dit ook zo is bij een geaard stopcontact.
    echter, als ik de potmeter van de reverb verder opendraai, veranderd dat geluid en verdwijnt praktisch.
    waar kan dit mee te maken hebben?
    RANDAARDE !!! niet alleen voor je brommetje maar nog meer voor je bescherming. Zeker in een woonhuis met CV welke wel is geaard, een levensgevaarlijke combinatie.


    Je hebt twee circuits die brom signalen veroorzaken. Als die in tegenfase zijn kunnen ze elkaar opheffen bij een bepaalde instelling. Niks om je zorgen over te maken, gewoon eerst het ene oplossen en dan het andere. De brom van de reverb kan trouwens een hele lastige zijn.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    RANDAARDE !!! niet alleen voor je brommetje maar nog meer voor je bescherming. Zeker in een woonhuis met CV welke wel is geaard, een levensgevaarlijke combinatie.
    kan je misschien uitleggen wat hier de gevaarlijke combinatie maakt?

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    kan je misschien uitleggen wat hier de gevaarlijke combinatie maakt?
    Tuurlijk al lijkt het me voor de hand liggen.

    Je hebt een metaal chassis wat onder spanning kan komen te staan om vele redenen. Daarom is het noodzakelijk deze te aarden. Laat je die aarde achterwege kan het zo zijn dat er ineens 230V op je snaren komt te staan. Ben je nu zelf goed geïsoleerd van aarde is er nog weinig aan de hand. Een paar dikke rubberen zolen helpt daar goed mee. Als je nu in een microfoon staat te praten terwijl je vingers om de snaren klemmen kan ik je verzekeren dat je niet blij ben als je lippen die mic raken. Of misschien sta je tegen de verwarming te leunen, vuurwerk gegarandeerd hoor.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    ah, dat laatste, daar ging het mij om.
    aan de andere kant hoor je ook wel mensen die zeggen: aard je versterker aan een leiding van de verwarming/cv als er geen aarde leiding in de buurt is.
    lijkt mij om een of andere reden geen goed idee maar ben ik fout in mijn gedachte

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Misschien geen goed idee, maar beter dan niks?

  9. #39

    Standaard

    Zou ik zeker niet doen.
    Dat is het verplaatsen van het probleem.
    Als de CV ook in de badkamer aanwezig is en je staat op je natte voeten op de tegels terwijl je ‘defecte’ amp staat te lekken naar aarde ga je ook onderdeel uitmaken van het circuit.
    Badkamer, natte voeten en een lage stroom door het lichaam is zeker dodelijk.
    Een aardlekschakelaar kan hiervoor een oplossing zijn maar geen garantie dat je het overleefd.

    Knutsel veilig of knutsel niet.
    Luut

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Alle aarde hangt aan elkaar, dus ik snap het principiële verschil niet of je via de cv aard of via een ander aardpunt?
    Aardlekschakelaar kijkt niet naar aarde.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top