Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard HN old AD peavey express 112

    gisteren de knoop doorgehakt en toch om een andere versterker op pad geweest.
    een jaren 90 2 kanaals peavey express 112 waarbij elk kanaal zijn eigen bass, mid en hoog potmeter heeft.




    volgens deze topic
    http://www.tdpri.com/threads/noad-pe.../#post-5953255
    zou hij een door eminence gemaakte speaker moeten hebben vanwege zijn typenummer die met 67 begint



    te verwachten, en dat was ook zo, zijn er potmeters die kraken, maar als hij even de kans had zat er een mooi helder krachtig clean in, de spring reverb werkte prima, alleen het tweede kanaal met een pushpull potmeter deed het niet geweldig..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    omdat de versterker verschrikkelijk smerig was, plakte aan alle kanten, zat vol stof, andere optie dan hem helemaal strippen.
    wat wil je ook als deze uit een huis komt met daarin 3 papegaaien waar niet echt werd opgeruimd en regelmatig de stofzuiger werd gebruikt
    kon ik ook direct zien wat mij aan de binnenkant te wachten stond.
    elco's lijken goed, maar misschien ziet iemand iets wat ik over het hoofd zie.



    de hele kast is nu schoongemaakt en de versterker zelf ligt nu in een doos samen met de reverb unit om op zoek te gaan naar een vervangende potmeter.



    het gaat om de meest linkse.
    ik heb deze potmeters nog nooit eerder gezien en vraag mij af of je die wel schoon kan maken wat ik eerder met andere potmeters ook heb gedaan die er een soort van ijzeren potje omheen hadden
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 5 mei 2019 om 10:25

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Gefeliciteerd! Fantastische versterkers die Express! Ik heb er ook 1 gehad en wil er weer 1. Mis hem elke dag

    Verder kan ik je niet helpen maar als hij straks weer werkt heb je er een geweldige versterker aan!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Schiet me net te binnen; vraag Anne Doedens even. Die weet het wel.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Wat spreekt je aan in deze versterker als het om sound gaat?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Schiet me net te binnen; vraag Anne Doedens even. Die weet het wel.
    Hij staat nu geboend en geschrobd ( zover dat kan met hout ;-) ) klaar.
    alleen dus de elektronica nog.
    ik heb hier nog mijn oude evans die clean het heel goed doet en wat ik tot nu toe gehoord heb komt de express op gelijke hoogte, en dan kan de bright switch nog gebruikt worden.
    dus ben benieuwt wat hij in de overdrive/distortion gaat doen als die potmeter weer in orde is.

    maar wie is Anne Doedens??

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik heb deze potmeters nog nooit eerder gezien en vraag mij af of je die wel schoon kan maken wat ik eerder met andere potmeters ook heb gedaan die er een soort van ijzeren potje omheen hadden
    Die kun je schoonmaken hoor.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Wat spreekt je aan in deze versterker als het om sound gaat?
    ik had een goedkope stagg strat mee met ceramische pickups en je kreeg via de clean channel een mooie fender like clean waar de quack ook echt te horen is als je dat wilt.
    de 12" speaker geeft daar ook, als het moet, een mooie ronde klank aan mee.

    de overdrive/distortion kon ik weinig over zeggen vanwege de krakende potmeter, maar wat ik hoorde lijkt mij bruikbaar al zal ik denk ik de switch naar fullgain waarschijnlijk niet gebruiken
    dus de basis ligt er dan al voor gebruik van pedalen is mijn idee mocht ik de ingebouwde overdrive/distortion niet geweldig vinden

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Die kun je schoonmaken hoor.
    dat zou mooi zijn, alleen zie ik door die metalen zijstukken nu even niet hoe ik daarbij moet komen.
    wel wil ik proberen dat er een antiplop cap inkomt, want bij uitschakelen knalt hij wel wat.

  10. #10

    Standaard

    Om de pots te kunnen schoonmaken moet je ze even desolderen.
    Ik begrijp niet hoe je visueel kunt concluderen dat de elko's nog goed zijn. Ik had hier 2mnd terug een Blazer van soorgelijke leeftijd die alléén maar kon fuiten op het drive kanaal. Elko's zagen er echt heel mooi uit maar waren gort en gortdroog. En die ""antiplopcap" voor bij het uitschakelen... dat wil ik ook leren!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top