Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Goedkope Telecaster-elementen

    Hey!

    Een tijdje geleden heb ik een Harley Benton Tele kit samengesteld en een partscaster van een tweede Telebody en strathals. O.a. freteindes bijgewerkt, hals gerond en het zijn tegen de verwachting in best fijne gitaren geworden.

    In de hybride heb ik in de brug een Chinees stratbrugelement van drie euro geplaatst. Er moest een zaag aan te pas komen, maar ik vind het zowaar een heel aardig klinkend element! De rest is echter Chinese meuk. Dof en modderig van klank.

    Ik ben wel gecharmeerd van Fender original vintages, maar waar kiezen jullie voor als je goedkoop een degelijk klinkende set pickups zoekt? Ik zit te denken aan bijv. Alnico 3s voor de tele kit of de Dtb52 van Donlis. Ik zoek een vintage typische tele twangsound voor die gitaar. In de hybride vervang ik alleen de neck pickup. Deze mag ietsjes moderner en 'strattier' klinken.

    Heeft er iemand verder een adresje voor degelijke bedrading?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb in mijn HB Tele een setje Donlis pups gezet, zeker de moeite waard en beter dan de Joe Barden die ik er eerst in had.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb een Squier Classic Vibe telecaster gehad, de 60's Custom.

    Nek element was heel donker en dof, en die heb ik toen vervangen voor een

    https://www.dimarzio.com/pickups/sta...wang-king-neck

    Deze klonk heel helder en open voor een nek element. Prijs is rond de 60 euro.

  4. #4

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top