Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    hmm alright, ik ga weleens naar blues jamsessie tegenwoordig. Snel wisselen van muzikanten na een aantal songs. Dan is het handig om geen stopcontact nodig te hebben, maar toch wat pedals te kunnen gebruiken als je zachtjes door een cleane fender pro junior speelt zonder reverb :P

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Een powerbank voeding heb je al voor 4 tientjes: https://m.thomann.de/nl/rockboard_lt...rch=1556788886

    Het voordeel hiervan is, is dat je de voeding zelf kan uitschakelen. Mocht je dat vergeten zijn, laadt je hem gewoon even op. En tijdens opladen kan je ook gewoon je plankje gebruiken.

    Klittenband er tegen aan en onder je plankje zetten. Geloof me, je wilt echt niet met losse batterijen gaan kloten.
    Hmm wat is dit voor unit dan, dan heb je dus geen stroom nodig right? Hoeveel pedalen kennen erop?

  3. #13

    Standaard

    Klopt, alleen als de unit leeg is, om hem op te laden. Hij heeft twee 2A uitgangen, dus als je onder de 4000mA blijft (even de mA van alle pedaaltjes optellen) is dat geen probleem. Ter illustratie: de TonePrint pedalen van TC electronic vragen 100 mA, daar kun je er dus 40 van aanhangen. Zo groot zal je jamplankje niet zijn, toch?

    Als je mij een voorbeeldje geeft welke pedalen er op je plankje komen, kan ik je ook nog even uitrekenen hoe lang deze powerbank mee gaat als hij volledig opgeladen is.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    hmm alright, ik ga weleens naar blues jamsessie tegenwoordig. Snel wisselen van muzikanten na een aantal songs. Dan is het handig om geen stopcontact nodig te hebben, maar toch wat pedals te kunnen gebruiken als je zachtjes door een cleane fender pro junior speelt zonder reverb :P
    Wat een onzin. Tien sec. om een verlengkabel + voeding uit te rollen. Klaar en spelen maar.
    En een (blues) jamsessie waarbij er snel gewisseld wordt?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    @dmlNope geen onzin.


    @ sjtevel , thanks voor de suggestie ik ga me eens verdiepen in die unit. Ow ,mbt de pedals. Er komt een tubescreamer op ,een rc booster v2, boss bluesdriver achtige, hall of fame reverb, en ................................een Behringer SF300 superfuzz :P. Niet uitlachen, komt een toffe hendrix tone uit.
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 3 mei 2019 om 10:04

  6. #16

    Standaard

    Tubescreamer is ongeveer 10 mA, RC booster V2 is 6mA, Blues driver is 13mA, TC hall of fame is 100mA, SF300 is 30mA. Samen is dit 159mA, dit kan makkelijk op 1 output met een daisychain.

    6600mAh/159= 41,5uur. Laat de de werkelijke waarde hier een kwart van zijn, dan gaat een volle lading nog 10 uur mee. Lijkt mij genoeg toch?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Zo een rockboard LT XL gebruik ik altijd. Zo ben je zeker dat je al geen storingsgeluiden van de voeding hebt.
    Op mijn board: Boss MS3 (digitaal, die trekt wel wat) + 2 drives + wireless ontvanger. Zo houdt die het toch een uur of 5 vol. Je kan em ook ondertussen opladen (loopt wel sneller leeg dan hij bijvult met wat er bij mij aan hangt).
    Echt een aanrader vind ik.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    zo'n power lt heb ik ook. Hartstikke handig om "draadloos" te zijn. Lekker zo min mogelijk kabels over de vloer.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Pedalen op batterijen werken op een pedalboard niet echt lekker. Die lopen namelijk leeg als je een kabel in de input hebt zitten. Dan is een onespot op een daisy chain aansluiten makkelijker en sneller. Minimaliseren houdt ergens op, sommige troep heb je gewoon echt nodig.
    Als de batterij erin zit én de dc plug ook, onderbreekt de dc plug normaal gesproken de batterij. Ze kunnen wel gaan lekken, dat lijkt me een groter probleem.

    Een Onespot is niet geïsoleerd en kan weer voor andere problemen zorgen bij het gebruik van meerdere pedalen.


    1. 9V Batteries Are Not Needed. It's the 21st century. Not 1916. There are a plethora of cheap reliable and better pedal power options. You have inexpensive wall adapter, isolated dedicated power, even portable rechargeable ones that can power your whole board remotely.

    2. 9V Batteries Are Unreliable and Dangerous. Ever leave a battery in some device for a few months then come back and voila the acid has leaked out and started to corrode possibly damaging your expensive gizmo?

    3. Different Pedals Will Behave Differently With The Same Battery. Did you know different pedals behave differently with the same battery? Overdrive pedals generally are ok with voltage drops due to an older battery. But delays are not. Delays are very sensitive and huge power vampires that will start making ghastly noises or no noises at all if they are not getting enough juice.

    4. Some Pedals Drain Power When Off. So don't be surprised if your "new" battery suddenly isn't new.

    5. Rechargeable Batteries Lose Charge Over Time. Rechargebles become less and less reliable with age. Bad for musicians who need reliable power on stage.

    6. 9V Batteries Are Expensive. Does it make any sense to buy a $3-4 battery every few hours of playing? Save your money and time.

    7. 9V Batteries are Bad for the Environment: Batteries contain acid and heavy metals that go in landfills and into our water and soil. You owe it to the earth to stop using them.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Als de batterij erin zit én de dc plug ook, onderbreekt de dc plug normaal gesproken de batterij. Ze kunnen wel gaan lekken, dat lijkt me een groter probleem.

    .
    Maar dat is het punt, er zit geen plug in de dc input. Wel in de gewone input, als je ze op een board hebt zitten. Dus lopen ze leeg.

    Verder helemaal eens met de rest van je post!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top