Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard Snelle vraag over 9v batterijen

    He hallotjes,

    Ik denk erover om mijn kleine pedalboard. Te voeden met 9v battarijen. 2 vraagjes

    - weten jullie of zo’n 9v batterij ook nog leeggaat wanneer ik het pedaal voed met een daisy chain en 1 spot , dus moet ik de battarij eruit halen wanneer ik op mijn grote pedaboard de pedalen voed met een one spot.


    - hoe lang gaat zon 9v batterij mee in een gitaarpedaal ? En zijn die 9v’ s van de Ikea goed ? Zal wel toch

    Greetings

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.070

    Standaard

    Ene pedaal (wah) vreet meer mA dan een ander (delay).

    Volgens mij is het zo zolang er een plug in de input in het pedaal zit de batterij leeg loopt, ook al zit er een adapterplug in.
    Weet echter niet wat er gebeurt als hij tegelijkertijd ook spanning kriigt via de daisy chain... maar wat is dan überhaupt het nut van een 9V batterij er in?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Nou ik heb een klein pedalboard gekocht om naar jams enzo mee te nemen en als ik niet al me zooi mee wil nemen. Op dat kleine board werk ik ook het liefst met batterijen mocht het een beetje te doen zijn qua speelduur.

    Sommige pedalen zitten dus de ene keer op mijn grotere board(via normale voeding) en dan switch ik die weer een keer om naar het kleine boardje als ik die wil gebruiken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja maar...... ja maar... ik was laatst m'n oplaadbare batterijen voor m'n IEM vergeten op te laden. Voor 'slechts' 6,99 was ik de eigenaar van één 9 V Duracell. M'n prima werkende uitgebreide pedaal voeding kostte 22 euro en doet het altijd.

  5. #5

    Standaard

    Levensduur van batterijen pedalen is sterk afhankelijk van het soort pedalen. Digitale pedalen (zoals bijvoorbeeld een digitale delay) zijn batterijenslurpers, terwijl ze in de meeste drives wel langer mee gaan.

    Mijn advies: koop je een 1spot met daisychain voor je jamplankje. Als dat echt niet gaat zijn er ook nog een soort van ‘powerbanks’ voor pedalen, zoals de pedaltrain volto.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou een kleine multivoeding aanschaffen. Dan ben je af van dat gehannes met batterijen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    mweh, heb ik. Wil juist zo veel mogelijk plug en play hebben op dat kleine board, dus liever niet een stopcontact nodig. 9v batterij bij de ikea is 2 eu. Als die maar niet leeg is na 2 uur :P

  8. #8

    Standaard

    Welke pedalen gaan er op?

  9. #9

    Standaard

    Een powerbank voeding heb je al voor 4 tientjes: https://m.thomann.de/nl/rockboard_lt...rch=1556788886

    Het voordeel hiervan is, is dat je de voeding zelf kan uitschakelen. Mocht je dat vergeten zijn, laadt je hem gewoon even op. En tijdens opladen kan je ook gewoon je plankje gebruiken.

    Klittenband er tegen aan en onder je plankje zetten. Geloof me, je wilt echt niet met losse batterijen gaan kloten.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.571

    Standaard

    Pedalen op batterijen werken op een pedalboard niet echt lekker. Die lopen namelijk leeg als je een kabel in de input hebt zitten. Dan is een onespot op een daisy chain aansluiten makkelijker en sneller. Minimaliseren houdt ergens op, sommige troep heb je gewoon echt nodig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top