Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Leuk setje zo met maple en rosewood.

    Ik heb ooit een reissued V6 besteld en direct weer terug gestuurd, lelijke knoest in de body, onbehandelde hals, en hele scherpe frets. Gitaar voelde heel onafgewerkt aan. Ik zie dat jij meer geluk hebt.

    Zelf heb ik GAS voor een strat met maple fretboard, en een humbucker op de brug positie, voor meer bite. Die komt er nog wel een keer, Fender Performer lijkt me mooi.

    En over refretten, ik heb ooit een Cort gitaar laten refretten, omdat de hals zo goed voelt, was de 250 euro voor mij wel waard. Nieuwe frets zijn ook een stuk harder dan wat er stock op zat.
    Laatst gewijzigd door raabje; 4 mei 2019 om 16:21

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Ja dat weet ik nog van je commentaar bij de hngd post van de rode strat. Maar ik zie op de frets na geen mankementen verder. Nou ja de verkeerd geboorde gaten dan onder de dekplaat van de tremelo. We hebben het hier over 300 euro en dan denk ik dat het echt een prima gitaar is die zeker niet onafgewerkt aan voelt. De frets heb ik al aangepakt en dat laat de hals erg luxe aanvoelen. Z'n schuurblok van de gamma doet wonderen en elke goedkope hals kan je zo in een paar minuten laten aanvoelen als een veel duurdere gitaar.
    Ik wil idd de rode strat toch eens laten refretten,ik ben gewoon erg te spreken over dat ding. Misschien dat ik de nekken nog wel eens verwissel na een refret. Word de zwarte strat een soort Clapton strat. beiden hebben ze niet een hele mooie tekening in het maple maar de volledig maple hals van de rode strat is toch net wat mooier getekend
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 5 mei 2019 om 00:05

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Nice, congratz !

    ik heb toevallig gisteren een classic vibe 50's in mn handen gehad voor een maat die een goedkopere gitaar zocht. Prima gitaartje voor dat geld maar ik voelde gigantisch verschil in feel en tone met de american performer strat die ik daarna probeerde. Wat een gitaartje zeg! Lekkere pick-ups en feel. Misschien als bij deze de frets versleten zijn dat je ook eens naar een 2e hands usa kan kijken. Imo worth the extra cash.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Dank je .Ja dat kan natuurlijk maar voor nu waren dit de centen die ik had. Ik kom heus nog wel eens aan een Fender maar voor nu is de behoefte er ook helemaal niet. Ik speel thuis in een flat met een transistor Fender versterker op meestal een fluister volume. Deze strat speelt echt heel lekker zeker nu de frets spiegelglad zijn met mooie gladde afgeronde freteinden. Ding klinkt als een klok en heb echt niet het idee dat in deze situatie een Fender me meer kan bieden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top