Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard Hngd Vintage reissued v6.

    Ik was al in het bezit van een Vintage strat en daar erg over te spreken. De frets zijn bijna af en wat doe je dan ga je een gitaar uit deze prijs categorie refretten of niet, Voorlopig is hij nog wel bespeelbaar en heeft hij een erg lage actie vanwege de lage frets. Maar Ja eenmaal nagedacht over een andere gitaar, laat je de Gas niet meer los en toch maar naar Da Capo. Die verkoopt het merk Vintage maar heeft ook een aantal Squiers hangen.
    Na een aantal gitaren vast te hebben gehouden kom ik tot de conclusie dat Squier,s in deze prijs categorie een stuk minder zijn. De Vintage heeft beter hardware en pickups (veel voller en ronder) dan een goedkope Squier en kom je wat mij betreft al uit bij de Squier classic vibe die ik vergelijkbaar vind maar weer een stuk duurder is dan de Vintage.
    Kortom een Vintage rijker.

    Het duo

    De Nieuwe strat met de Rosewood toets heeft een heel ander karakter dan de maple versie. Heeft me verbaast dat het zoveel verschil maakt. Veel warmer en minder byte in de sound. De pickups hebben ook iets meer output dan mijn oudere strat. Veel meer de Mayer sound.
    Body & Bridge
    Series: Reissued
    Body: American Alder
    Bridge: Wilkinson WVC Vibrato
    Construction: Bolt-On
    Neck & Fingerboard
    Neck: Hard Maple
    Scale Length: 25.5''
    Fingerboard: Rosewood
    Radius: 12''
    Frets: 22
    Inlays: Pearloid Dots
    Nut: Graphite
    Nut Width: 42.5mm
    Electronics & Hardware
    Bridge Pickup: Wilkinson WVS Single-Coil
    Middle Pickup: Wilkinson WVS Single-Coil
    Neck Pickup: Wilkinson WVS Single-Coil
    Controls: Volume, 2 x Tone, 5-Way Toggle Switch
    Machine Heads: Wilkinson WJ55 E-Z-Lok
    Pickguard: 3-Ply White
    Hardware: Chrome

    De gitaar is prima gebouwd maar ik moet eerlijk toegeven dat er wel wat scherpe freteindjes zijn maar die krijg ik er wel af en tot mijn verbazing zag ik dat toen ik de tremelo veren strakker zette dat iemand de dekplaat eerst verkeerd geboord heeft en er extra gaatjes zitten maar die vallen onder de dekplaat en zie je er niks van, wel erg slordig. De gitaar was trouwens al afgesteld was de mededeling. Maar god dat kunnen die gitaarboeren echt niet of ze steken er geen tijd in of ze liegen en of kunnen het echt niet. De brugzadels zaten allemaal scheef ( de studs niet even hoog per zadel) en de hals veel te hol.

    Edit: Wat ik ook jammer vind en niet getest had, is dat het brug element niet meer aan de toonknop gekoppeld is. Dat is op mijn oudere wel zo en vind dat een enorme misser. Het zal dan wel period correct zijn maar heb dat nooit begrepen. Nu is het brug element gelukkig niet heel erg scherp maar er zal nog wel eens een draadje van de toonpot naar het brug element komen
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 1 mei 2019 om 16:29

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Dat is de netste manier maar ik haal er meestal als het niet extreem is, een grijs schuurspons van de bouwmarkt overheen.


    ? ik reageer op iemand maar die post is weer weg
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 1 mei 2019 om 11:18

  3. #3

    Standaard

    Ja sorry
    Lol
    Maar las je post wat grondiger en zag dat je het fretprobleem al ging aanpakken
    En mijn post imo overbodig
    Vandattum dus

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Zijn die Vintage gitaren vergelijkbaar met Fret-King? Beide van Wilkinson toch?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Inmiddels de frets aangepakt. Die schuursponsen werken goed, was misschien iets te voorzichtig en heb een vrij fijne korrel gebruikt. Was iets langer bezig dan een paar halen er over maar zo ook minder kans dat je te veel doet en hout mee neemt. Ook iets druk gezet op de toets rand waardoor hij wat meer afgerond is. Dit is op een maple gelakte toets wat minder geschikt denk ik. De fretjes ook even gepolijst met wat staalwol en nu voelt de boel weer lekker glad. Nu begint het afstellen. ik ben eigenlijk nooit tevreden als ik het laat doen dus doe ik het liever zelf. Zal wel even duren voordat ik de sweetspot heb gevonden. Heb het wel eens geprobeerd om het cijfermatig te doen maar zonder voelermaatjes en op het oog met een meetlat maar dan lukt het me nooit om een goede afstelling te vinden. Dus alles bij trial and error.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fuchs Bekijk bericht
    Zijn die Vintage gitaren vergelijkbaar met Fret-King? Beide van Wilkinson toch?
    Fret-King is echt wel een kwaliteit beter. Die worden geloof ik ook in Korea gebouwd.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fuchs Bekijk bericht
    Zijn die Vintage gitaren vergelijkbaar met Fret-King? Beide van Wilkinson toch?
    Heb er nooit een in handen gehad maar die zitten qua prijs boven de Vintage en zullen vast wat beter zijn. Wilkinson ondersteund nu 3 merken Encore wat het echte instappers segment is dan Vintage wat dus de middenmoter moet zijn en hun topmerk is dus Fret-king

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Ik heb zelf een Fret-King maar zou niet weten hoe die zich verhoudt tov Vintage. Mij bevalt ‘ie in ieder geval goed.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Ik ben echt wel een fan van het merk Vintage. Natuurlijk is er wel wat op aan te merken, neem nu de scherpe freteindjes op mijn gitaar maar het zijn gewoon degelijk dingen. Als je er een goede Fender naast zet dan zal die er heus wel beter uitkomen maar voor het geld heb je gewoon een goede gitaar die prima klinkt en stevig aanvoelt. De Squiers uit deze prijsklasse hebben naar mijn mening mindere elementen en zeker het hardware. Mijn tremolo block bv is bijna twee keer zo dik als die van een Squier Standard

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Prima aankoop in het lowbudget segment. Die fretkantjes zijn met een beetje ellebogenstoom netjes te krijgen. Wat is er gebeurd met Fret King?, ik zie ze amper meer in Nederlandse winkels. Er zitten leuke modellen tussen, zoals de Geoff Whitehorn signature.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top