Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Ik krijg de impressie dat wat jij wilt Hans, vnl lastig is om te vinden in gitaarcompressorland. Je wil compressie maar geen limiting. Dat betekent dat je met een aangepaste threshold niet voor elkaar gaat krijgen wat je wil. Dan ga je alléén maar op een hoger level compressie krijgen en daaronder gebeurt er (bijna) niks. Wat jij wil is een compressor met instelbare ratio zodat je van het pompende effect van een limitende comp af bent. En dan is het te hopen dat er nu een compressorhead langskomt die roept welke gitaarcomp dat heeft.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Ja, dat vermoeden kreeg ik al. Maar wellicht heeft de oplossing zich al aangediend. Ik heb de Barber Tone Press van the Sure Thing overgenomen. Die heeft een blend-knop, vermoedelijk is dat afdoende.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Wel bedankt voor de uitleg!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Interessante kwestie. Ik vraag me af of er compressorpedalen bestaan waarbij je de compressie aan de bovenkant en de onderkant apart kunt bijstellen. In dit geval dus: minder compressie aan de bovenkant, maar de compressie aan de onderkant (zachte geluiden harder maken) behouden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hopelijk lukt het met de blend optie!
    Anders zul je toch naar dit soort dingen moeten kijken: https://www.jimdunlop.com/product/m7...137-09064-4.do
    https://www.boss.info/global/products/cp-1x/
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 10 mei 2019 om 12:56

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Interessante kwestie. Ik vraag me af of er compressorpedalen bestaan waarbij je de compressie aan de bovenkant en de onderkant apart kunt bijstellen. In dit geval dus: minder compressie aan de bovenkant, maar de compressie aan de onderkant (zachte geluiden harder maken) behouden.
    Dat is erg onzinnig, want dan versterk je dus het zachtste geluid het meest. En wat is dat zachtste geluid? RUISSSSSSS en BRRRRRROM!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Wat jij wil is een compressor met instelbare ratio zodat je van het pompende effect van een limitende comp af bent. En dan is het te hopen dat er nu een compressorhead langskomt die roept welke gitaarcomp dat heeft.
    Bij mijn weten moet je dan de Carl Martin hebben, is uitvoerig - dus wat lastiger - in te stellen, maar heeft zowel treshold, als ratio, als gain/release knoppen (en als 4e uiteraard make-up gain).
    Er zullen er vast meer zijn met vergelijkbare regelmogelijkheden, maar die ken ik niet, misschien die MXR uit de link hierboven. Wel de Carl Martin die ik al jaren gebruik voor piezo-akoestischen, e-gitaar en e-bas. Zeer transparant, maar dus weinig "kleur" voor degenen die DAT juist willen.

    Eigenlijk zou ik er ook nog een gate met treshold en gate release, een hard-soft knee schakelaar en een peak-RMS schakelaar op willen hebben, maar dat is echt te veel gevraagd voor een pedaalcomp. Heb ik een rack compressor voor.

    Overigens komt pompen het meest voor bij RMS compressors in combinatie met een trage attackinstelling.
    Laatst gewijzigd door piezo; 10 mei 2019 om 16:00
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Nou ja, onzinnig... ik wil dat mijn volume enigszins overeind blijft als ik wat zachter speel, dus idd de zachte stukken harder maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Nou ja, onzinnig... ik wil dat mijn volume enigszins overeind blijft als ik wat zachter speel, dus idd de zachte stukken harder maken.
    En hoewel ik best begrijp wat je bedoelt is m'n eerste gedachte bij bovenstaand toch dat je dan gewoon wat harder moet spelen. En als je hard moet spelen kun je dat dan wat zachter doen
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    En hoewel ik best begrijp wat je bedoelt is m'n eerste gedachte bij bovenstaand toch dat je dan gewoon wat harder moet spelen. En als je hard moet spelen kun je dat dan wat zachter doen
    Dat is wel ERG voorhistorisch, D-H, weer gewoon dynamiek gebruiken...

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Dat is wel ERG voorhistorisch, D-H, weer gewoon dynamiek gebruiken...
    Dynamiek!?? Hoe bedoel je Dynamiek!???

    Ik kan niet harder!!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top