Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Loop switchers

  1. #1

    Standaard Loop switchers

    Hallo allemaal,

    Al enige tijd ben ik op zoek naar een goede loop switcher. Prijs maakt me niet uit, zolang de toon maar niet significant wordt beïnvloed door de buffers in de looper. Lees dat de gigrig G2 momenteel de industriestandaard is. Ziet er goed uit, maar ben geen fan van hun power supply's. Zover ik weet kun je de gigrig alleen hier mee aansturen vanwege het hoge amperage wat hij verbruikt. Gebruik geen midi of iets dergelijks verder. Maar wil wellicht in de toekomst wel meer gaan werken hiermee. Momenteel heb ik de volgende setup; Wahwah, tuner, uni vibe, distortion, 4x OD, chorus, delay (nova delay) en een boost.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zonder info over wat je van plan bent te doen, en daarmee alle opties open te houden, én zonder naar geld te kijken: RJM Mastermind PBC/10

    Als je met minder loops dan 10 toe kunt, bv door je wah en boost er niet in te zetten zou je nog naar musicomlab kunnen kijken.

    En zonder midi, en/of de mogelijkheid om loops in een andere volgorde te zetten, etc, kun je terug tot een schijntje van de bedragen van de twee apparaten hierboven.
    Daarom de vraag...wat wil je er allemaal mee kunnen?

  3. #3

    Standaard

    Ik wil de functionaliteit van m'n board opkrikken. Simpel presets programmeren waar ik mee kan schakelen zonder al te veel knoppen in te hoeven indrukken. Het enige waar ik me zorgen om maak is dat mijn toon te veel wordt beïnvloed. Vandaar dat het hogere segment ook zeker niet wordt uitgesloten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Denk dat je dat beter kan vragen in Effectpedalen/Overige randapparaturen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mennen08 Bekijk bericht
    Simpel presets programmeren waar ik mee kan schakelen zonder al te veel knoppen in te hoeven indrukken. Het enige waar ik me zorgen om maak is dat mijn toon te veel wordt beïnvloed.
    De Harley Benton FXL8PRO is true bypass. Ik heb er goede verhalen over gehoord, en hij kost geen rib uit je lijf. Als je niet loops in volgorde hoeft te kunnen veranderen tussen presets (want dat kan ie volgens mij niet), lijkt me dit apparaat zeker het overwegen waard. Als je kunt leven met het aantal loops.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    De Harley Benton FXL8PRO is true bypass. Ik heb er goede verhalen over gehoord, en hij kost geen rib uit je lijf. Als je niet loops in volgorde hoeft te kunnen veranderen tussen presets (want dat kan ie volgens mij niet), lijkt me dit apparaat zeker het overwegen waard. Als je kunt leven met het aantal loops.
    Ik heb er één, en ben er erg tevreden mee. Kost geen drol, en kan een hoop - patches maken, versterkers schakelen en midi.

    Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel. Klankmatig kon ik in ieder geval geen verschil horen......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top