Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 47
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik heb twee 1*12 kastjes met Beamblockers. Of liever, had want ik gebruik maar 1 kastje thuis en daar heb ik laatst de Beamblocker uit gesloopt. Dan maar wat meer hoog en minder spreiding.

    Toen ik ging vergelijken, één met en één zonder BB, merkte ik dat de BB het geluid diffuser maakt, minder exact. Nu het ding er voor weg is speelt het eerlijk gezegd een stuk prettiger. Droger, directer, zonder de ietwat ongedefinieerde toevoegingen door de reflectie van de BB. Ieder zijn ding, vermoed ik. Ik ga ze in ieder geval niet in mijn 4*12 zetten om live te gebruiken.

    Mocht je dus nog een BB over willen nemen tegen een zacht prijsje dan kan dat 😎

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Van “diffusie” heb ik met mijn beamblockers ook nooit iets gemerkt.... ik ben mij door de beamblocker véél beter gaan horen op het podium.

    Qua montage: beamblocker idd het “gat” van de speaker leggen. De foamrand van de speaker erop


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ongedefinieerde toevoegingen heb ik eigenlijk nooit gemerkt.
    Het zal zeker smaak zijn; ik houd sowieso niet van een speaker die direct in mijn oor staat te tetteren. Voor mij dus ook geen cabinetten op ooghoogte.
    Ik heb mijn 4*12 wel op de oortjes staan. Moest ook wel met onze vorige drummer en bassist, die produceerden dermate veel volume, fluff en resonantie (SVT op oorlogsvolume en slecht gestemd en gedempt drumstel) dat alle definitie welkom was. Nu is het veel beter maar ben er aan gewend om mezelf direct te horen.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik heb een kurken rand op mijn Heritage M20s zitten, gaat al jaren probleemloos.
    Beam blocker is inderdaad een aanrader, vulv. Loadboxje zou ook nog kunnen, misschien een Weber mini mass? Die zijn wat flexibeler qua volume
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    "ten tweede vind ik er echt geen kloten aan om op zo'n laag volume te spelen "

    Lol dat heb ik ook, als het zo teringzacht moet dan speel ik liever thuis over mijn koptelefoon. Kan mijn 15 watt blues junior vaak ook niet dusdanig hard zetten dat die echt lekker klinkt. Fukin kut!

    "(dat voelt als 'je mag best neuken, maar dan alleen in de harige arie van een bejaarde man'), " ahhaha

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Ik heb de preamp buizen van12ax7 vervangen door 12ay7. Deze buizen zijn minder efficient daardoor moet de versterker iets harder. Ik heb het idee dat de volumeknoppen en gain beter werken bij stand 4/5 als bij stand 1/2 als ze net open staan.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2009
    Locatie
    Terneuzen
    Berichten
    140

    Standaard

    Ik heb sinds half vorig jaar ergens een AC10, ter vervanging van mijn KOCH Twintones omdat ik het sjouwen een beetje beu werd. Scheelt nogal wat in gewicht, 25kg tegenover de nog geen 13kg die de AC10 weegt, en het scheelt een keertje extra lopen!
    Op de wat grotere podia kom ik wel volume tekort om eerlijk te zijn, en dan laat ik wat gitaar over de monitor terug komen, ondanks dat ik de AC10 ook altijd recht in mijn gezicht laat spelen, vinden de geluidsmensen ook altijd fijn. Maar! erg tevreden mee! En ach ja, volume... hij staat bij mij eigenlijk altijd met de Master op 10, en de gain net onder het randje van vervormen, met een volume pedaal ervoor. Dat lijkt hard, totdat de rest begint te spelen

  7. #27

    Standaard

    Hier ook een Vox AC15 (greenback) eigenaar. Alleen blijf ik problemen hebben om daar een goed overstuurd geluid uit te halen. Wanneer ik de gain op mijn amp (normal of TB channel volume) of op mijn Keeley D&M drive opendraai, krijg ik een soort ongecontroleerde brij van bijna synthetische bassy tonen. Vreselijke sound.

    Clean: geen klachten over.

    Ik moet er wel bijleggen: ik speel enkel op ‘bedroom volume’.
    Iemand die mij kan helpen?

    Ter info:
    Gitaar: Epiphone G400 stock
    D&M drive: drive (OCD) + boost (klon/tubescreamer)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    VOX versterkers zijn behoorlijk kieskeurig voor wat betreft overdrive/distortionpedalen. Dus wat je omschrijft kan voorkomen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zo langzamerhand begint de beam blocker toch uit de mode te raken, lijkt het.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WouterDVR Bekijk bericht
    Wanneer ik de gain op mijn amp (normal of TB channel volume) of op mijn Keeley D&M drive opendraai, krijg ik een soort ongecontroleerde brij van bijna synthetische bassy tonen. Vreselijke sound.
    Tis een beetje basic common knowledge dacht ik
    de heren D & M op je drive hebben daar zelfs specifieke filmpjes over gemaakt,
    basicly, je SG is een middy sound, de D&M (TS type) is een middy sound en de AC15 is een middy sound.
    do the math,
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top