Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 47
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Inderdaad herkenbaar. Bij de gitaar soundcheck vindt iedereen het retehard. Zeg ik: wacht maar tot de band erbij komt. Vervolgens sta ik het zachtst van allemaal en moet ik nog een streepje master extra geven. Dus ik luister zelden meer naar dat gesputter.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ik doe bij de soundcheck altijd bewust het volume laag. Als de hele band speelt zet ik mijn volume een stuk harder.


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Goed om te lezen dat je de AC15 gewoon houdt!
    Heb je al eens een beamblocker geprobeerd? Dan ben je voor altijd af van dat het geblaas onder je door gaat.
    De beamblocker heb ik als een van de beste aanschaf ooit gaan beschouwen. Ik hoor mijzelf veel beter op t podium nu.
    Nee, nooit geprobeerd. Ik betwijfel ook of ik er ooit een tegen ben gekomen. Ik kan er eens naar op zoek gaan.
    Wel van gehoord natuurlijk. Ik dacht altijd dat het het geluid meer alle richtingen op liet wapperen. Nou ja, ik zal eens rondkijken of ik er ergens een kan testen. Misschien is het inderdaad wat. Geen idee.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik gebruik ook beamblockers, heerlijk.
    Alleen niet alle geluidsmensen zijn er even blij mee. Aangezien sommigen het niks uitmaakt denk ik dat het wennen of vakmanschap is.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik heb twee 1*12 kastjes met Beamblockers. Of liever, had want ik gebruik maar 1 kastje thuis en daar heb ik laatst de Beamblocker uit gesloopt. Dan maar wat meer hoog en minder spreiding.

    Toen ik ging vergelijken, één met en één zonder BB, merkte ik dat de BB het geluid diffuser maakt, minder exact. Nu het ding er voor weg is speelt het eerlijk gezegd een stuk prettiger. Droger, directer, zonder de ietwat ongedefinieerde toevoegingen door de reflectie van de BB. Ieder zijn ding, vermoed ik. Ik ga ze in ieder geval niet in mijn 4*12 zetten om live te gebruiken.

    Mocht je dus nog een BB over willen nemen tegen een zacht prijsje dan kan dat 😎

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Toen ik ging vergelijken, één met en één zonder BB, merkte ik dat de BB het geluid diffuser maakt, minder exact. Nu het ding er voor weg is speelt het eerlijk gezegd een stuk prettiger. Droger, directer, zonder de ietwat ongedefinieerde toevoegingen door de reflectie van de BB. Ieder zijn ding, vermoed ik.
    Ongedefinieerde toevoegingen heb ik eigenlijk nooit gemerkt.
    Het zal zeker smaak zijn; ik houd sowieso niet van een speaker die direct in mijn oor staat te tetteren. Voor mij dus ook geen cabinetten op ooghoogte.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Hoe bevestigen jullie een beamblocker? Hij komt tussen de baffle en de rand van de speaker. Er is dan geen contact meer tussen de speaker en de baffle. En omdat de beamblocker 2 bevestigingspunten heeft en de speaker 4 punten zou hij gaan kantelen. En je kan de 4 schroeven of moertjes niet stijf aandraaien omdat je dan de rand van de speaker ontwricht. Hoe doen jullie dit?

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    En je kan de 4 schroeven of moertjes niet stijf aandraaien omdat je dan de rand van de speaker ontwricht. Hoe doen jullie dit?
    De speakers die ik heb hebben een soort van "flexibele" rand, dus ik heb gewoon de beamblocker tussen baffle en speaker geschroefd. Die rand vangt dat wel op.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    De speakers die ik heb hebben een soort van "flexibele" rand, dus ik heb gewoon de beamblocker tussen baffle en speaker geschroefd. Die rand vangt dat wel op.
    Die foamrand bedoel je? Die is volgens mij dunner dan de dikte van de beamblocker....

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ja, die foamrand.

    Bij mijn beamblockers is die strip waar dat "kelkje" op zit echt maar dun. Ik weet niet of er verschillende beamblockers zijn, maar ik heb geen problemen ondervonden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top