Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    afvlakking van het volume van de sax, soms schrik ik licht van de uithaal. verder klinkt ie naar mijn mening wel goed.

    voor de zang vind ik de volumes wel goed, maar compressie voor klankkleur oid(weet niet hoe je dat beschrijft, ben relatief nieuw hierin)

    (ik luister overigens over gloednieuwe krk g4 7 inch monitors via een uad arrow , met 1 db bass boost)
    Ok got it. We kunnen natuurlijk eens meer compressie toevoegen en kijken wat ons beter bevalt, thanks voor de tip!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    had ik al gezegd dat ik t echt goed vind klinken? het klinkt echt goed en leuke muziek
    Thanks man!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Wat Rozh zegt. Die uithalen kunnen wel wat gedempt worden met een limiter of compressor. Verder prima muziek en goed gespeeld. Ik waan me gelijk in een sfeervolle nachtclub.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Wat Rozh zegt. Die uithalen kunnen wel wat gedempt worden met een limiter of compressor. Verder prima muziek en goed gespeeld. Ik waan me gelijk in een sfeervolle nachtclub.
    Ha ja die sfeervolle nachtclub is wel ‘ons’ sfeertje ja! Thanks man.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ha ja die sfeervolle nachtclub is wel ‘ons’ sfeertje ja! Thanks man.
    Oh, maar dat hoor ik er vrijwel niet in daar klinkt het veel te 'gemixt' voor. Drums mogen dan zeker een stuk akoestischer, galmpje mag weer van de snare af, meer ambient, minder braaf.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Mag ik jullie oren lenen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Oh, maar dat hoor ik er vrijwel niet in daar klinkt het veel te 'gemixt' voor. Drums mogen dan zeker een stuk akoestischer, galmpje mag weer van de snare af, meer ambient, minder braaf.
    Hahaha, ok nou vooruit. We gaan voor mooi gemixt dan toch maar (heb ‘t idee dat Brad meer op de muzieksoort doelde dan op de mix?). Het is niet de insteek geweest er een ‘live’ opname van te maken, hoewel alles wel in één keer - met guide vocal - live is ingespeeld, geen overdubs, geen correcties, 3 of 4 takes per nummer. Alleen de zang is later nogmaals ingezongen (overigens ook in verrassend weinig takes).

    We hebben op vrijdagavond alles klaargezet en gesoundchecked, zaterdag om 11:00 begonnen met opnemen en om 15:00 stond alles op de band. Zijn ook maar twee nummers natuurlijk....
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 25 april 2019 om 22:41
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Hahaha, ok nou vooruit. We gaan voor mooi gemixt dan toch maar ;-)
    Serious... ik denk dat je met een meer compressed en minder puntige sound je winst kunt maken in de sound.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Serious... ik denk dat je met een meer compressed en minder puntige sound je winst kunt maken in de sound.
    Ja die vind ik het proberen nog wel waard!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    afvlakking van het volume van de sax, soms schrik ik licht van de uithaal. verder klinkt ie naar mijn mening wel goed.
    Nou heb ik geen verstand van opnemen en zo, maar ik vond de sax zo juist wel lekker, klinkt een beetje alsof ie "in de kamer" is, ipv opgenomen zeg maar.

    Het enige wat ik opvallend vind, waarvan ik niet weet of ik het mooi vind (maar ik had al gezegd dat ik er geen verstand van heb, toch?), is dat de gitaar wel heel erg "ver" naar links zit, en de sax "ver" naar rechts.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Het enige wat ik opvallend vind, waarvan ik niet weet of ik het mooi vind (maar ik had al gezegd dat ik er geen verstand van heb, toch?), is dat de gitaar wel heel erg "ver" naar links zit, en de sax "ver" naar rechts.
    Dat hebben we eigenlijk een beetje expres gedaan omdat je dat ook veel hoort op oude jazz platen, ik denk noodgedwongen door gebrek aan sporen. Ik vind het wel leuk en het geheel wordt er iets ruimtelijker van vind ik. Niet eens bij stil gestaan of het ‘mooi’ is... ik ben het ook gewoon gewend eigenlijk ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dat is ook weer zo; het helpt wel om instrumenten onderling goed te onderscheiden.
    Ik ben niet zo bekend in het genre, die bagger die ik normaal gesproken luister gaat alles zo hard mogelijk door het midden, dus laten we het houden op een cultuurverschil

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top