Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Mag ik jullie oren lenen?

    Eindelijk zijn we met Eva & The Tracies begonnen met opnemen in de studio! (Tot studio omgebouwde oefenruimte.... Twee eigen composities tot dusver opgenomen.

    16 sporen analoog Tascam, lekker old school dus. En nu het proces van luisteren naar de mixes is begonnen hoor ik al snel door de bomen het bos niet meer.

    Wat vinden jullie van deze mixes? Wat kan beter? Thanks!

    https://www.dropbox.com/s/xf9depknrx...D%204.wav?dl=0

    https://www.dropbox.com/s/j1izj7deiv...x%203.wav?dl=0

    Hier wat fotootjes van het opnameweekend om het topic wat up te spicen:












    Laatst gewijzigd door Little Jay; 25 april 2019 om 10:08
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Werken de dropbox-links trouwens? Heb ze geshared vanuit de app, zijn ze dan openbaar?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ja hoor, ze werken.
    Gehoord door niet-deskundige oren: ik vind het mooi transparant en puntig klinken. Gitaar mag wat mij betreft iets zachter, de bas juist wat meer volume. De zang mag i.m.h.o. in het geluidsbeeld ten opzichte van de rest iets mee naar voren.

    Lekkere muziek trouwens....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    mijn ongetrainde oren zeggen: iets meer compressie op de zang en sax en verder klinkt het erg lekker
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Weer met heel veel plezier naar geluisterd, bro👌
    Vakwerk! Iedereen heerlijk op dreef, opname is lekker fris, transparant zoals hier al vermeld.
    Hoe heb je de gitaarpartijen opgenomen? Met een amp of via de tafel met een beetje reverb?
    Eva klinkt ontzettend goed trouwens, mooie heldere stem wat je niet direct met Jazz associeert!
    Hulde, dit is top muziek en ben benieuwd of jullie ook nog in Zwolle eo gaan spelen want dan ben ik er zeker bij als mijn agenda het toelaat!👍

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Thanks Fobo, die neem ik mee! Hoop dat er nog wat meer reacties komen en dat ik er wat gemene delers uit kan halen. Op een gegeven moment hoor je het zelf gewoon niet meer.....
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    mijn ongetrainde oren zeggen: iets meer compressie op de zang en sax en verder klinkt het erg lekker
    Thanks! Ook die neem ik mee! En waarom meer compressie dan? Zitten er te grote uithalen tussen?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Weer met heel veel plezier naar geluisterd, bro👌
    Vakwerk! Iedereen heerlijk op dreef, opname is lekker fris, transparant zoals hier al vermeld.
    Hoe heb je de gitaarpartijen opgenomen? Met een amp of via de tafel met een beetje reverb?
    Eva klinkt ontzettend goed trouwens, mooie heldere stem wat je niet direct met Jazz associeert!
    Hulde, dit is top muziek en ben benieuwd of jullie ook nog in Zwolle eo gaan spelen want dan ben ik er zeker bij als mijn agenda het toelaat!👍
    Thanks!

    De gitaar (ES-125) is heel simpel opgenomen: SM58 (zonder de plopkap) voor de versterker (oude Framus Strato 345 amp uit de jaren 60). Ik heb er een Boss FRV-1 reverb pedaaltje tussen en dat is ook gewoon zo opgenomen.

    Gitaar stond met drums in dezelfde ruimte, dus in de drum mics zal ook wat gitaar zitten.

    Overigens heeft de engineer expres twee room mics in 45 graden-configuratie hoog in de ruimte geplaatst om de ambiance te pakken. De ruimte klonk ook erg goed!

    Zwolle nog steeds niet aan toe gekomen... wordt wel eens tijd nu hè?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Thanks! Ook die neem ik mee! En waarom meer compressie dan? Zitten er te grote uithalen tussen?
    afvlakking van het volume van de sax, soms schrik ik licht van de uithaal. verder klinkt ie naar mijn mening wel goed.

    voor de zang vind ik de volumes wel goed, maar compressie voor klankkleur oid(weet niet hoe je dat beschrijft, ben relatief nieuw hierin)

    (ik luister overigens over gloednieuwe krk g4 7 inch monitors via een uad arrow , met 1 db bass boost)

    had ik al gezegd dat ik t echt goed vind klinken? het klinkt echt goed en leuke muziek
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind het eigenlijk prima klinken allemaal. Door het gebrek aan compressie hoor je wel direct dat het geen US productie is, maar het frisse past weer prima bij het repertoire wat duidelijk geen dikke bebop is met ellenlange solo's.
    Wat mij betreft had de kick wel iets meer body mogen hebben, maar da's puur smaak.
    Geluisterd op Behringer 2031 monitors via interne Apple audio.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top