Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Ivm hoorbaarheid zonder heel hard te spelen is een standaard die naar boven gericht staat wel handig als je dicht bij je amp staat.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb van die steuntjes om ‘m achterover te laten leunen en de grotere dingen speel ik op een 2x12 of 4x12.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    2 dingen m.b.t. standaard.
    subwoofer, bas is een niet echt gericht geluid zoals met hoge tonen.
    subwoofer gebruikt muur, vloer als extra klankboard, versterkt daarmee de bas.
    hoge tonen zijn veel richtingsgevoeliger.
    staat je versterker op een standaard maar niet naar boven gericht dan krijg je veel minder hoog te horen dan wanneer hij omhoog, in your face is gericht.

    nu begrijp ik, maar misschien verkeerd, dat je de versterker nu van anders hebt staan en dat kan al voor jouw oren een heel andere perceptie geven dan je gewend bent, en dat had het ook gedaan met je oude buizen

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Het zou zomaar kunnen dat dat er wat mee te maken heeft, volgende repetitie test ik het ding uit zonder standaard, kijken wat dat doet.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Het zou zomaar kunnen dat dat er wat mee te maken heeft, volgende repetitie test ik het ding uit zonder standaard, kijken wat dat doet.
    ik weet niet of je er dan tijd voor hebt, maar hoor ook maar eens het verschil als je de versterker op de grond en dicht bij de muur of verder af hebt, of zelfs in een hoek hebt staan.
    dit zal iets met de bas doen

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb van die steuntjes om ‘m achterover te laten leunen en de grotere dingen speel ik op een 2x12 of 4x12.
    Dat is wel ideaal. Is alleen zo'n gesjouw aangezien ik ook 3 gitaren mee moet nemen. Maar perhaps een goede optie om em door te lussen naar een 2x12.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Ja das lastig.
    Ik hoor echt een verschil in tone, sinds dat ik de amp terug heb van reparatie, kan niet me vinger erop leggen wat het exact is.
    Zal em volgende repetitie nog eens op volume goed aan de tand voelen.

    Wat het mogelijk nog zou kunnen zijn is dat ik bij de repetitie ervoor de amp op een andere standaard had (van de repetitieruimte zelf), wel van de grond, maar niet naar boven gericht. Dat klonk prima..hele mooie clean toon, met de gain hoog en het volume wat harder een epische texas blues tone.

    Nu heb ik een standaard gekocht die de amp naar boven richt, die heb ik de vorige keer gebruikt, misschien dat ik daarom wat ik het laag miste..en die blues jr. heeft al niet al te veel bas. Zal em volgende keer eens proberen om em op de grond te zetten.


    Alleen toen kreeg ik commentaar dat ik of pleurishard stond of zo zacht dat ik mezelf amper kon horen. Pfff...the struggle is real . Kutgezeik met tone altijd.
    Kijk, zo moeilijk is het allemaal niet.

    En als er iets is wat wij als mensen NIET goed kunnen onthouden, dan is het wel geluid. Hoe lang je gitaar speelt doet daar niets aan af.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    In de oefenruimte draai de cab altijd wat weg van de zang en de toetsen. In de podiumopstelling staat mijn amp/cab sowieso niet op de zang gericht, want de zijkant richting zaal.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Kijk, zo moeilijk is het allemaal niet.

    En als er iets is wat wij als mensen NIET goed kunnen onthouden, dan is het wel geluid. Hoe lang je gitaar speelt doet daar niets aan af.
    fair enough. Ik hoop dat het de standaard was en in ieder geval niet dat ze m'n amp op de 1 of andere manier hebben verkracht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top