Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Je hebt natuurlijk veel soorten fuzz pedaaltjes, maar de big muff-achtigen, waar Fred het over heeft, die zijn daar uitermate goed geschikt voor. Een fuzz face...., not so much.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #22

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik denk dat hij de in zijn gitaar ingebouwde booster aan heeft staan.
    De eerste prototypes van de EC signature met de 25 db mid booster kwamen pas rond 1986. Behind the Sun (met daarop Forever Man) is uit 1985. Dit album zal zo'n beetje het laatste zijn waarop hij op Blackie heeft gespeeld.

    Fantastische sound overigens en ditto solo. Hierdoor ben ik gitaar gaan spelen.............

    BTW, speelde EC rond die tijd ook niet over een Dean Markley head met Marshall 4x12's?
    Laatst gewijzigd door Van Dattum; 24 april 2019 om 14:19

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    iets proberen op te nemen is nu echt even niet aan de orde.
    zou even klussen, had een nieuwe kruiwagen gekocht, wat tegels erin en toen bleek de druk nog te laag in de band.
    compressor erbij, lees op de band 50 psi, en bij 45 psi een giga knal.
    allemaal stukken plastic van de velg vliegen om mij heen, rondom vonden we later in een cirkel van 10 meter brokstukje, en uit meerdere vingers druipt het bloed rijkelijk.

    maar gelukkig niks in mijn gezicht, wel in 1 oor alsof hij verstopt is en een oorsuizen.
    huisarts ontsmet en verbind de wondjes, hecht er 1 en als kers op de taart een tetanus spuit.

    wat is beperkt, leven met een beperking? nou dat ondervindt ik nu even heel dichtbij.
    pink en wijsvinger linkerhand, duim ringvinger en pink aan de rechterhand zijn de enige functionele nu.

    maar wat was nu de oorzaak?
    ik heb de zaak waar ik die kruiwagen heb gekocht gebeld en gevraagd wat nu de maximale druk is.
    30PSI
    toch hebben nu meerder die de opschrift op de band hebben gezien allemaal het idee dat daar 50 staat.
    heb echt wel een beschermengel op mijn schouder gehad.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat is klote!

    Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk vind dat als 30 psi de max gespecificeerde druk is, dat ding toch niet al bij 45psi uit elkaar moet klappen. Beetje kleine veiligheid voor iets waar je toch veel letsel van kunt krijgen.....behalve als het maximale draagvermogen op dat moment ook overschreden was?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat is klote!

    Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk vind dat als 30 psi de max gespecificeerde druk is, dat ding toch niet al bij 45psi uit elkaar moet klappen. Beetje kleine veiligheid voor iets waar je toch veel letsel van kunt krijgen.....behalve als het maximale draagvermogen op dat moment ook overschreden was?
    hij was koud, dus 1 keer een kort stukje met 3 40x60 tegels, en tijdens oppompen/opblazen lag hij leeg op zijn kant.
    ik meen dat erop staat
    300lbs ( zou 136 kilo moeten zijn), cold max 50PSI
    binnenband is aan gort, buitenband lijkt nog goed, maar heb hem nog niet goed bekeken

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard



    en dit is de veroorzaker, of wat er van over is dan ;-)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Beste knal geweest!
    Hopelijk komt alles goed.

    Ik vind het nog steeds niet normaal dat ie hierbij uit elkaar klapt, zou in mijn ogen niet moeten kunnen, maar ja, daar heb je weinig aan...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hopelijk komt het allemaal weer goed met je vingers en gehoor...!!

    2,5 bar max is het wel voor dat bandje, 100 psi is zo’n 7 bar. Inderdaad zou je wel meer marge mogen verwachten, maar de manometer van jouw compressor is vast niet geijkt.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Vooral omdat niet de band kapot knalde maar het wiel, terwijl het wiel niet eens belast werd op dat moment.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top