Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Ja, die woman tone gebruikte hij al even niet meer in the late eighties Strat met mid boost all the way!

    Maar voor de topic starter: bij een zoektocht als deze vind ik het altijd de moeite waard om een buizen pre amp of drive pedaal te bekijken. Met een goeie transistor amp kan dat heel overtuigend klinken. Er staat nu een Maxon ROD op Marktplaats: kun je alle kanten mee op. Zeker als het zowel ronder als scherper moet kunnen klinken. H&K Tubefactor is ook zo'n fijn ding.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Je hebt dus twee transistorversterkers (Evans en Vox), je hebt een Vox Tonelab ST en wat voor gitaar heb je?
    nee, de pathfinder is vertrokken, alleen de evans , de vox tonelab st en een yamaha solid state AR2500.
    die laatste krijgt het fender clean niet voor elkaar maar gain en distortion potmeters helemaal open dan krijg ik die vette romige distortion/overdrive tone wel.
    maar ja, ik wil wel graag wat variëren dus zou de evans ook een goede romige overdrive/distortion moeten kunnen leveren.
    gitaren
    cort met oude jaren 70/80 bill lawrence pickups: l500 bij de neck, oude l220 in het midden en een L90 bij de brug.
    G&L PTB tonepots waarbij je de humbucker bij de neck ook nog wat single coil achtig kan geven.
    adonis tele met lawrence zijn 5 way half out of phase schakeling en een L280 bij de neck en L200 bij de brug (beide strat pups)

    verder nog wat project gitaren waarvan een stagg strat nog het meest kan doen, met goedkope ceramische magneten.

    verder dus de 2 DIY pedalen die nog in een kastje moeten. amber overdrive van mad proff en een Freekish Blues Alpha Drive

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Dat zijn best standaard geluiden in je eerste post.
    Voor in een band crank up a tube amp (liefst een fender) evt met een od pedaaltje ervoor (tubescreamer, boss blues driver) draai voor de clapton sound je tone wat dicht. Op laag volume krijg ik dit geluid best met een roland micro cube en een beetje aan de knopjes draaien.
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 23 april 2019 om 11:35

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Useless Bekijk bericht
    Ik heb een Carl Martin plexi tone en een Keeley Compressor plus ervoor. Ik hoor in Bonamassa zijn geluid precies toch ook een beetje het snappy van een compressor, als ik mij niet vergis.
    Dat komt denk ik omdat hij zijn amp zo pleuris hard zet dat je sowieso die natuurlijke compression krijgt

  5. #15
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    no hops.

    Ik ben wel benieuwd naar een video van jouw huidige gitaargeluid. Als vergelijking. Heb je die? Dan kunnen we bruikbare tips geven.

    Wat er hierboven geschreven wordt is wel waar, dit is geen moeilijke sound gespeeld door twee gitaristen die tot de beste 100 van de planeet horen.
    Vriendelijke groet,

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    no hops.

    Ik ben wel benieuwd naar een video van jouw huidige gitaargeluid. Als vergelijking. Heb je die? Dan kunnen we bruikbare tips geven.

    Wat er hierboven geschreven wordt is wel waar, dit is geen moeilijke sound gespeeld door twee gitaristen die tot de beste 100 van de planeet horen.
    video is lastig, zal eens kijken of dat lukt.
    maar ik snap wel dat ik niet de lastigste vraag stel.
    clapton uit zijn tijd van het August album was geloof ik op een soldano, die van foreverman een jcm800? en nu doet hij natuurlijk veel met fender

    https://youtu.be/MjRI8LXChus?t=290
    wat hij hier de eerst 10 seconden heeft, voor mij met weinig grit/korrel.

    maar ook bij Gary Moore en BB King vindt ik de korrel bij BB niet dat wat ik zoek, maar wat Gary heeft vanaf hier juist weer wel.
    https://youtu.be/ueaANdi5em4?t=357

    mensen die zo thuis zijn in tone en sound weten dat vaak wel goed te verwoorden, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen dan zingend rond smooth.
    een normal distortion uit de evans is mij dan te korrelig, en ik vraag mij af of een overdrive booster dat vanuit zichzelf als geluid dan wel kan nabootsen en de evans als clean vertaler/drager werkt, dus letterlijk het versterken van de sound uit een pedaal.

    ik hoef niet echt te klinken als, maar als de vervorming/distortion maar zo is dat ik daar dan plezier aan beleef.
    (de reden waarom ik ook steeds meer een hekel kreeg aan modelling omdat daar vaak in het hoog een irritante slizzle in zit, dat merk ik ook bij de vox bij de highgain modellen)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik ben de laatste tijd nogal van de fuzzpedaaltjes, ik dacht altijd dat een fuzz alleen maar zwaar zompig kon klinken maar las dan dat Gilmour en Eric Johnson regelmatig een fuzz gebruiken en die klinken romig dus ik kon dat niet goed plaatsen, uiteindelijk toch maar een big muff triangle gekocht en inderdaad halverwege de gain heb je een mooie romige distortion die niet te "modern" klinkt en niet gaat irriteren. Dus wellicht iets om te checken ?
    life sucks and then you die

  8. #18

    Standaard

    Vraag me af of je dit soort sounds gaat trekken zonder 100% buizen saus en hardwerkende speakers

    Ik zelf kom aardig in de buurt door een booster(xotic ep booster clown) te gebruiken

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik ben de laatste tijd nogal van de fuzzpedaaltjes, ik dacht altijd dat een fuzz alleen maar zwaar zompig kon klinken maar las dan dat Gilmour en Eric Johnson regelmatig een fuzz gebruiken en die klinken romig dus ik kon dat niet goed plaatsen, uiteindelijk toch maar een big muff triangle gekocht en inderdaad halverwege de gain heb je een mooie romige distortion die niet te "modern" klinkt en niet gaat irriteren. Dus wellicht iets om te checken ?
    ik heb begrepen dat de amber overdrive ook een soort van fuzz is, was alleen niet echt te gebruiken los op de vloer met alle losse draadjes en potmeters.
    eerst maar eens in een kastje douwen ;-)

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    bij de video van andertons, sounding like clapton without busting the bank zie je ook een booster, eq voor een marshall kleine buizen amp maar klinkt dan wel goed
    https://youtu.be/BcBXduQie8s?t=916

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top