Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: HNGD: 2 x FGN

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Maak me gek!
    Maar.... wat bedoel je met de uitdrukking dat 'de hals boterzacht is'? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Maak me gek!
    Maar.... wat bedoel je met de uitdrukking dat 'de hals boterzacht is'? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
    Dat hij lekker glijdt....

    Boterzacht voor mij is als je hem bijna niet voelt als je op en neer het fretboard gaat. Dus niet plakkerig, niet te dik of dun, goed afgerond richting de fretjes, gewoon lekker glijden dus.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ach sooooo... Dat maakt alles duidelijk.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Nice 1, voor 400 pleurie ja ?
    Sweet hoor.
    Damn....
    Te weinig ruimte in de kiet, anders....

    Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ze hadden hem al een tijdje hangen. Eerst voor 600 euro geloof ik en nu terug naar 400. (Staat volgens mij nog op Marktplaats, als NTL100.)
    Er staat geen Fender op de kop hé, en dat scheelt een hoop in de tweedehands waarde.

    Betekend ook wel dat ik er voorlopig aan vast zit maar voor die prijs maak ik me daar niet druk om.

    Bij tools4tones vragen ze er nog 495 voor geloof ik, dus met een beetje afdingen zal die ook wel richting de 400 te krijgen zijn.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Oei, die is ook mooi! Naturel is ook altijd fijn bij een Tele.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Thnx, mijn nek is wat minder flamey dan de jouwe maar jij hebt ook een Custom ipv een Classic.
    Uit welk jaar is die telecaster? (Eerste twee cijfers van het serienummer. De mijne is van 2012.)

    Jij hebt namelijk nog het mooie oude logo. De nieuwe FGNs hebben hetzelfde logo als wat ik op de kop heb staan maar dan soms in het zwart en soms goud zo te zien.
    Normaal maak je je logo mooier maar FGN gaat alleen maar achteruit

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Oeh wat een fijne plankjes. Die Les Paul vind ik vooral erg mooi!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Thnx, mijn nek is wat minder flamey dan de jouwe maar jij hebt ook een Custom ipv een Classic.
    Uit welk jaar is die telecaster? (Eerste twee cijfers van het serienummer. De mijne is van 2012.)

    Jij hebt namelijk nog het mooie oude logo. De nieuwe FGNs hebben hetzelfde logo als wat ik op de kop heb staan maar dan soms in het zwart en soms goud zo te zien.
    Normaal maak je je logo mooier maar FGN gaat alleen maar achteruit
    Mijn tele is dan uit 2006. Die logo's waren mij ook al opgevallen. De cutaway van de Les Pauls is er ook niet mooier op geworden.

    De LP is van 2010. Heb vanmorgen nog even een element eruit gewipt en de top gecheckt, die lijkt toch echt massief. De LS-10 van nu heeft een plain top, de LS-20 en fineer to en de LS-30 en massieve flame top. Maar dan zit je ook een stuk hoger qua prijs, al heb je daar dan ook Seymour Duncans en een long tenon voor.

    Mijn LP heeft een short tenon, maar dat merk je niks van. Mijn Tokai LP had een long tenon maar deze FGN heeft een veel betere sustain. De toon bloeit ook mooi op na de aanslag.

    De tekening in de top van de LP is onder waar normaal de slagplaat zou zitten enorm diep van tekening, als je er onder een bepaalde hoek naar kijkt is het net van dat ribbeltjes-karton, lijkt net alsof er echte ribbels in zitten van ongeveer een halve centimeter diep.

    @ Jasper: thnx! Hoe bevallen je Solars eigenlijk?

    @ Sander: wat heb je die info over serienummers vandaan? Ik kon weinig concrete informatie vinden over de oudere FGNs..
    Laatst gewijzigd door Rinze; 24 april 2019 om 12:23
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top