Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht


    Kennen jullie dat niet, pedaalkeuzestress?
    nou meer de stress dat ik een geluid mooi vindt en niet weet hoe ik daar met mijn simpele setup kan komen.

    je luistert dan naar wat video's met allerlei pedalen maar waar het denk ik mank gaat is dat ik maar een gewone fenderachtige solid state copie heb en waarschijnlijk met booster,overdrives en distortions toch ook heel erg afhangt wat er na die pedalen komt.

    maar ik moet eerst mijn clones van de amber overdrive, en de freekish blues alpha drive maar eens afmaken, dat wil zeggen in een behuizing plaatsen en gaan proberen.

    nu ik er over nadenk, misschien zou het een leuke sticky topic opleveren met advies over hoe je een bepaalde sound benadert?
    hoeveel kennis is hier wel niet om anderen in de goede richting te wijzen?
    ik hoor bijvoorbeeld vaak het verschil niet tussen een overdrive of distortion, distortion/fuzz
    tis maar een idee
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 21 april 2019 om 10:56

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Kennen jullie dat niet, pedaalkeuzestress?
    Niet meer. Ik heb de excentrieke merken ook gelaten voor wat het is. Lijkt altijd of ze vreselijk afwijken van de grote merken, maar valt vaak erg tegen. Ik ben me ook steeds meer gaan afvragen wat ik nu WERKELIJK wil, of dat ik me de kop laat gek maken voor net die andere korrel, net een beetje meer uiteraard ronder hoog, of strakker laag. Dat soort dingen, ik vind het steeds meer onzin. Natuurlijk heb ik nog steeds zo mijn voorkeur, ben ook nog steeds kieskeurig, maar allang niet meer zo dat ik alles tegelijk wil, omdat een filmpje zegt dat ik een zo veel mooier hoog krijg of zo. Ben meer en meer aan het terug komen op de bekende merken, die zich niet voor niets allang bewezen hebben. MXR, Ibanez, Maxon, dat soort merken. Weinig tropisch aan in ieder geval. Ik geloof het inmiddels allemaal wel. Heb liever dat ik invloed heb op de dingen die je geluid echt beter maken. Afstelling gitaar, goeie kabels (niet te verwarren met duur), onderhouden versterker, dat soort dingen. Kost ook wel wa, maor daor betaalde dan ook veur.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Sowieso is in die pedalenbusiness duurder niet altijd beter.
    Ik ben geen overdrive connaisseur bijvoorbeeld, maar toch alweer een tijdje heel erg gelukkig met mijn (ja, echt) boss sd-1w. Doet gewoon precies wat ik wil, namelijk eighties vunzigheid toevoegen aan mijn mess rectifier.
    Veel moeilijker hoeft het soms niet te zijn...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het ligt ook wel aan de combi pedaal-amp. Ik heb een zwik drives en od's en het ene pedaal werkt beter op mijn Orange, het andere weer beter op mijn Diezel. En dan is er nog de keuze: pep ik mijn drivekanaal van de amp op of gebruik ik pedalen vooral op het cleane kanaal? Wat betreft het eerste zal een Maxon 808 or een SD-1 de job doen. Daarvoor heb je niet per se een duur pedaal nodig.

    Op mijn pedalboard (in aanbouw) keren een hoop pedalen niet terug. Ik ga me voor de od/boost-sectie beperken tot de RR Fat Drive, Suhr Eclipse en de Xotic EP-booster.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Kennen jullie dat niet, pedaalkeuzestress?
    zit net in zo een fase.....

    probeer het met her-ontdekken van de bestaande effectenlades tot stilstand te brengen
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Kennen jullie dat niet, pedaalkeuzestress?
    Bij mij werkt dat anders. Zoveel keuzes in mijn multi effectors, maar welke kies ik om onder 1 van de 8 pedalen te leggen?
    Vroeger was het makkelijk, dan haalde ik maar 1 of 2 goede geluiden eruit, maar nu met de Helix klinkt alles goed, welke chorus of delay neem ik dan!!! pfffff. zucht. Met een multi is het trouwens soms ook praktischer om er een pedaal bij te zetten voor dat ene nummer of die ene sound. Ik heb er een Caline van 3 tientjes naast staan
    Luxe probleem. Maar wel leuk als het hoe dan ook toch lukt en je lekker dat stuk kan spelen met die heerlijke sound. Dus allemaal de moeite waard. Alleen stress erom vind ik niet zo nodig, Het is een lange weg die je gaat en daar moet je lol in hebben denk ik.
    Een zoektocht die nooit op zal houden hoop ik.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb eigenlijk altijd goede sounds uit m'n multi-effects gehaald al waren het vaak geen toppers..... Alesis Quadraverb GT en Boss GX-700 bijv. Ligt er waarschijnlijk ook aan wat je er verder bij hebt en hoeveel geduld je hebt

    Dat was in de tijd dat ik ruim meer dan 30 gigs per jaar deed, voordat er iemand hier weer urineverlies krijgt.

  8. #18

    Standaard

    Ik haal ook goede geluiden uit mijn Boss GT. En ik zet ze zeker naar mijn wensen door te tweaken. Maar ik moet toch keuzes maken uiteindelijk, juist om een goed geluid te behouden en niet te verklooien.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mij lijkt dat je met die Helix toch wel alles zou moeten kunnen redden. De amp modeling heb ik geen idee van trouwens.

  10. #20

    Standaard

    Alles lukt ook wel. Maar je wil toch meer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top