Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Nee, echt nog nooit last van gehad!,
    Vreemd...., want jij was op voorhand eigenlijk de enige persoon van wie ik zeker dacht te weten dat je last had van 'pedaalkeuzestress'. Hmmmmm....



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    nou meer de stress dat ik een geluid mooi vindt en niet weet hoe ik daar met mijn simpele setup kan komen.

    je luistert dan naar wat video's met allerlei pedalen maar waar het denk ik mank gaat is dat ik maar een gewone fenderachtige solid state copie heb en waarschijnlijk met booster,overdrives en distortions toch ook heel erg afhangt wat er na die pedalen komt.

    maar ik moet eerst mijn clones van de amber overdrive, en de freekish blues alpha drive maar eens afmaken, dat wil zeggen in een behuizing plaatsen en gaan proberen.

    nu ik er over nadenk, misschien zou het een leuke sticky topic opleveren met advies over hoe je een bepaalde sound benadert?
    hoeveel kennis is hier wel niet om anderen in de goede richting te wijzen?
    ik hoor bijvoorbeeld vaak het verschil niet tussen een overdrive of distortion, distortion/fuzz
    tis maar een idee
    Ik vind het een goed en leuk idee. Ik zeg 'doen! Wat let je?'

    __________________________________________________


    Mijn pedaalkeuzestress gaat vooral over ruimte, noodzaak, praktisch nut, kosten... M.a.w., wat is jouw ideale pedalboard en welke keuzes maak je hierin?
    Kijk, ik maak mezelf volledig krankjorum met deze vragen en het houdt me zo enorm bezig dat het me soms letterlijk belemmert om normaal te functioneren (al is het maar omdat het me 's nachts wakker houdt). Behalve Jan Buurman niemand die daar tegenaan loopt? Zijn wij niet allen een GAS slachtoffer?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Vreemd...., want jij was op voorhand eigenlijk de enige persoon van wie ik zeker dacht te weten dat je last had van 'pedaalkeuzestress'. Hmmmmm....




    Ik vind het een goed en leuk idee. Ik zeg 'doen! Wat let je?'

    __________________________________________________


    Mijn pedaalkeuzestress gaat vooral over ruimte, noodzaak, praktisch nut, kosten... M.a.w., wat is jouw ideale pedalboard en welke keuzes maak je hierin?
    Kijk, ik maak mezelf volledig krankjorum met deze vragen en het houdt me zo enorm bezig dat het me soms letterlijk belemmert om normaal te functioneren (al is het maar omdat het me 's nachts wakker houdt). Behalve Jan Buurman niemand die daar tegenaan loopt? Zijn wij niet allen een GAS slachtoffer?
    Een beetje wel, zeker al er weer wat nieuws uitkomt waar iedereen op fora lyrisch over is. Gelukkig ben ik er een eind uit wat er voor de komende jaren op het nieuwe pedalboard komt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik heb me ingehouden. Ik had meneer Haar kunnen opbellen om een dealtje te maken, maar dan had ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, óók in het geval van een goede deal, teveel moeten inleveren op mijn ouwe pedaaltjes (als hij die al had willen hebben).

    Ik ik heb zitten rekenen en denken en nogmaals rekenen en wederom denken en dan nog eens opnieuw alles berekenen, denken, minst gunstige scenario, gunstigste scenario..... en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik met de verkoop van het deel van mijn pedalen dat ik niet meer gebruik zeer waarschijnlijk in de buurt ga komen van hetgeen ik nodig heb om mijn droompedaal te scoren. Ik heb dus besloten dat ik op mijn gemakje dat spul ga verpatsen en als ik alles heb verkocht, dan open ik hier mijn eerste HNPD!!!
    Onwaarschijnlijk veel zin in.

    Maar, er vreet nog wel íets. Haar heeft niet alleen de Hammer voor een waanzinnig goede prijs..., hij heeft ook een ander pedaal die hij al een tijdje voor een belachelijk goede prijs te koop heeft staan en dat feitelijk een uitgebreide versie is van een pedaal dat ik gehad heb en die ik altijd aan had staan. Idioot pedaaltje eigenlijk, want tot mijn grote verbazing is er vrijwel niets over te vinden op YouTube. Slechts 3 lullig opgenomen, waanzinnig slechte demo's van een pedaal waarvan ik wéét dat ie zo onwaarschijnlijk vet is. En dat staat bij hem voor 75 pegels!
    En daar word ik dus gek van. Over 3 weken heb ik het geld. Ik kan 'm zo kopen. Pedaaltje waar ik absoluut verliefd op ben. Zo ongelooflijk goed! Alleen.... past nu even niet in mijn planning. En dat versta ik dus onder pedaalkeuzestress. Ik heb veel liever dat dat ding voor mij bij lange na gewoon niet te betalen is.
    Vergelijk het met een door de tand des tijds heerlijk afgeragde, zeer goed bespeelde, volledig originele Fender Telecaster uit 1962, in jouw meest favoriete kleur, originele lak, slechts een herfret en een setje locking tuners, verder alles origineel. Je kunt het ding kopen voor €800,- Alleen....., je kunt op geen enkele wijze aan zoveel geld komen. Je hebt het niet en je bent ook niet de enige geïnteresseerde, dus als jij 'm niet neemt, dan is ie weg. JOUW DROOMGITAAR!!!!!

    Geloof het of niet, maar ik heb het in iets minder extreme mate zeker een keer of 4 meegemaakt. Twee keer was ik er zoooooooo dichtbij! Eén keer hoefde ik alleen maar 'ja' te zeggen, maar treuzelde ik nét iets te lang. En wég was de Fender Stratocaster uit 1962 (waar bijna alles op vervangen was, maar toch.....). En één keer had ik een deal gemaakt met EIG. Ik kwam een stokoude Telecaster kopen. Het ding was met de hand overgeschilderd (ruwe kwast) in een bijzonder lelijke kleur. Maar verder was er niet veel mee mis. Ik kwam 'm ophalen op de afgesproken dag (nogmaals, de deal was al gemaakt!). Ik had het geld bij me, ik haalde de gitaar van de muur, ik speelde er met mijn blij ei hoofd nog even wat deuntjes op, loop er daarna mee naar de hijghond van de opperbaas en zeg "nou, zullen we 'm dan maar even open schroeven?" Ik had namelijk afgesproken dat ik nog wel even de elementen wilde controleren. Ging hij mee akkoord. En ineens zegt die hijghond dat hij de gitaar al verkocht had!!!! Ik neem aan dat je mijn woede begrijpt.
    Hiermee was mijn geduld overigens nog niet tot het uiterste getest. Na anderhalf jaar kwam ik er weer eens (met frisse tegenzin) om een plectrum te kopen. Alle andere muziekwinkels in de buurt waren gesloten op dat moment. Dus ik loop de winkel in, zie daar een stokoude Telecaster staan, blinkend zwart, en ik wist het meteen. Die klootzakken hadden gewoon 'mijn' gitaar gehouden en opnieuw gelakt, zodat ze er meer op konden verdienen!!! Ik werd furieus en ik schreeuwde door die hele toko heen dat het een stel oplichters waren. "Nee nee nee, dat was een ándere Telecaster. Die ene die jij wilde kopen was rood en deze is zwart!", zo probeerde de verkoper de boel te sussen. Mijn geheugen was in die tijd een stuk beter dan het nu is, dus ik schreeuwde terug "wedden dat deze zwarte exact hetzelfde serienummer heeft als die rode van anderhalf jaar geleden?!?! 445533!!!!!" (gelukkig was het een heel eenvoudig te onthouden serienummertje, zoals je leest). Ik pak de gitaar op en ja hoor, dezelfde gitaar. Serienummer 445533.

    Enfin, ik laat me weer eens gaan en de vergelijking gaat inmiddels een beetje mank, maar ik denk dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

    Nogmaals, ik hou me nu in, zodat ik over enkele maanden, maar niet al te lang, mijn droompedaaltje kan showen in mijn eerste HNPD topic.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Welk pedaal is dat dan, die van 75 eu?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Zegt ie nie, want dan gaat een ander die 2 kanaals kopen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Vreemd...., want jij was op voorhand eigenlijk de enige persoon van wie ik zeker dacht te weten dat je last had van 'pedaalkeuzestress'. Hmmmmm....
    Vandaar de smilie...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Welk pedaal is dat dan, die van 75 eu?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Zegt ie nie, want dan gaat een ander die 2 kanaals kopen.
    Dat is de Zvex Channel 2. Dat lijkt een vergeten pedaaltje. Voor de Zvex Super Hard On betaal je je scheel (zeker de ouwe exemplaren). Ik heb een Super Hard On kloon. Vroeger stond ie bij mij gewoon altijd aan. Ging nooit uit. Maar hij klinkt ook heerlijk als je 'm voluit zet. Alleen krijg je daar dan direct een 25db boost bij, dus in die zin, afhankelijk van wat je zoekt natuurlijk, niet voor iedereen even bruikbaar. Maar de Channel 2 heeft gewoon een volumeknop erbij. Als je die volumeknop voluit zet is het gewoon een Super Hard On. Als je wil rocken, maar dan zonder die enorme boost, dan kun je de Channel 2 middels die knop wat zachter zetten. Geweldig mooi pedaaltje dus, want niet alleen is ie wat breder inzetbaar, hij schoont je hele signaal enorm goed op, vanwege de uitstekende buffer, hij is gemaakt in mini formaat en hij is goedkoop. Elders ook (+/- €130,-), maar bij Haar Guitars dus slechts €75,-

    Nogmaals, het past absoluut niet in mijn planning (bovendien heb ik al een Super Hard On kloon, maar die gebruik ik nu slechts als boost, omdat er een ruis in gekomen is). Het liefst had ik 'm gekocht. Maar ja...., ergens moet je een grens trekken. Dus Pter, ik heb er geen moeite mee om te vertellen welk pedaal het is.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Vandaar de smilie...
    Dat begreep ik.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    We kunnen natuurlijk een crowdfundingsactie beginnen...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Neeheeeeeeee...., ik klaag toch niet? Ik voel me prima. Ik zie het juist als een luxeprobleem. Ik kan ineens van alles doen.
    Het is wel iets wat ik heel erg herken van vroeger, omdat ik nooit ergens anders geld aan uitgegeven heb dan aan de muziek. Dat zal nooit veranderen waarschijnlijk. Wat dat betreft liggen mijn prioriteiten al bijna 40 jaar op hetzelfde gebied.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top