Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: bias spanning

  1. #1

    Standaard bias spanning

    Hallo

    Ik heb een te lage negatieve spanning , van ongeveer 25 Volt ,ik wil een hogere bias spanning , moet ik de weerstand van 220Kohm , verlagen of verhogen , ik ben het vergeten hoe dat zit.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb mijn hele leven al een te lage negatieve spanning.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2018
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    53

    Standaard

    Als ik het goed heb....
    Weerstand verlagen om voltage te verhogen.
    Je verhoogd of verlaagd de voltage gerefereerd aan 0v of het nu negatieve of positieve voltage is maakt niet uit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seldon Bekijk bericht
    Hallo

    Ik heb een te lage negatieve spanning , van ongeveer 25 Volt ,ik wil een hogere bias spanning , moet ik de weerstand van 220Kohm , verlagen of verhogen , ik ben het vergeten hoe dat zit.

    https://robrobinette.com/How_to_Bias_a_Tube_Amp.htm
    Laatst gewijzigd door HSTR; 17 april 2019 om 18:42

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Als we niet weten over welke versterker, schakeling en weerstand dit gaat wordt het een beetje lastig he. Er zitten hier een paar experts maar we hebben geen glazen bol.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Psies. We kunnen er niks over zeggen als we n u ets over de schakeling ook f de positie van een weerstand weten. Back to the witeboard zou ik zeggen.

  6. #6

    Standaard bias

    Hallo

    Ik heb de bias schakeling van Rob Robinette ,zie 5E3 Mods , High voltage tap adjustable fixed bias.
    Ik heb de aansluiting van biaspot verwisseld en heb nu een negatieve spanning van 40 Volt , maar ik heb nog meer negatieve spanning nodig , moet ik de weerstand van 27 Kohm , verhogen of verlagen.

  7. #7

    Standaard bias

    Hallo

    Ik heb nu een hogere bias spanning , heb de ingangsweerstand van 220 Kohm verlaagt naar 180 Kohm en de weerstand , die naar de bias potmeter gaat verhoogt van 27Kohm naar 47Kohm, ik heb nu een negatieve spanning van tussen 30-55 Volt.
    Heeft het zin om de draden naar de Bias potmeter te twisten.

  8. #8

    Standaard

    Seldon,
    Die weerstanden (en de bias pot) vormen samen een spanningsdeler. Ga daar niet lukraak in veranderen.

    Welke biasspanning zoek je, en hoe heb je dat gecalculeerd? Wat is de anodespanning?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9

    Standaard Bias

    Hallo

    Gewenste bias spanning 44-47 Volt , anode spanning 440 Volt , buizen 2 x 6L6GC EH.

  10. #10

    Standaard bias spanning

    Maar hoeveel stroom loopt er dan door je buis?
    440 Vdc is een extreem hoge anodespanning voor een 5e3 (daar hebben we het toch over?)
    Laatst gewijzigd door Gearjunkie; 19 april 2019 om 20:40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top