Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard Tokai Les Paul pickup switch

    Ik heb een (high-end) Tokai LS 150 van 2007.
    Graag zou ik de pickups veranderen omdat ik ze nogal muddy vind klinken. Ik speel op een yamaha thr10 modelling amp.
    Ik speel vooral (hard)rock en metal. Van Ac/Dc, Slash tot Randy Rhoads en Metallica/ Megadeth.
    Welke zouden jullie aanraden?

    Ik dacht zelf aan Bare Knucle The Mule set ...

    Bedankt alvast voor de hulp!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Heb je m ook geprobeerd op een andere amp? En heb je andere gitaren op je yamaha geprobeerd en vond je die niet muddy klinken?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Pick-up swap zou ik niet doen. Draai voor de gein is meer treble in je geluid. Ik heb een thr5 en als ik mn tokai ls150 erop aansluit draai ik de tone knop meer open voor meer hoog. Daarmee haal je dat muddy geluid er zo uit.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Bedankt voor de tip!
    Leuk dat je dezelfde gear hebt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Jep. Mijn ls150 komt uit 2014 en heb nooit de behoefte gehad pick-ups te vervangen.
    Beetje experimenteren met je eq settings helpt! Misschien de chromen element kapjes verwijderen heeft misschien ook effect om meer openheid in de klank te krijgen? Gewoon lekker proberen. Kost je niks hooguit wat tijd ok het uit te vogelen.
    Misschien dat ik die kapjes er ook een keer af haal wie weet heeft het soundwise invloed.
    Ben benieuwd wat je gaat doen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb een setje Mules en vind het uitstekende, want erg dynamisch, transparant en toonrijk, PAF 59-copies. Maar, zoals andere members suggeren: probeer eerst eens andere eq-settings. Daarna kun je altijd nog Mules aanschaffen. Ik denk dat je gitaar er sowieso nog een stapje op vooruit gaat.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Meer treble maakt het idd een pak helder klinken. Voorlopig hoef ik dus nog geen nieuwe pickups
    Tnx!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Jep. Mijn ls150 komt uit 2014 en heb nooit de behoefte gehad pick-ups te vervangen.
    Beetje experimenteren met je eq settings helpt! Misschien de chromen element kapjes verwijderen heeft misschien ook effect om meer openheid in de klank te krijgen? Gewoon lekker proberen. Kost je niks hooguit wat tijd ok het uit te vogelen.
    Misschien dat ik die kapjes er ook een keer af haal wie weet heeft het soundwise invloed.
    Ben benieuwd wat je gaat doen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Weer 400 euro bespaard😁

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top