Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard Scheffer Telecaster pickups

    Iemand ervaring mee?
    Ik heb een Telecaster die een beetje allround moet klinken voor in mijn coverbandje. De pickups die er nu in zitten zijn 3 keer niks, maar ja... Ik ben dan ook de Lollars in mijn Roadworn gewend.
    Enig idee hoe die Scheffers met de Lollars vergelijken? Die Lollars die ik heb klinken gewoon zo goed, maar voor een setje pickups ben je zo €250 tot €300 kwijt. Dan wil ik effe niet voor deze gitaar.

    Iemand? Thanks!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Er zullen vast wel reacties komen van grotere kenners, maar ik kan aardig uit de voeten met mijn Baja. Die heeft namelijk een 4-weg schakelaar waarmee je in stand 2 of 4 de elementen serieel of parallel kan schakelen, en dan heb je nog een S1-switch om ze in of uit fase te zetten. Het zit hem dus ook in de schakelmogelijkheden. Voor de rest zijn er pedaaltjes. De pickups op de Baja: een Broadcaster en een Twisted Tele.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Nee het gaat me echt gewoon puur om de pickups. Wat er nu in zit is gewoon echt slecht. Klinkt mega dof vergeleken met die Lollars. Schakelmogelijkheden vind ik niet zo belangrijk. De 3 basissounds van de Tele zijn me al veelzijdig genoeg.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou Ateng een PM sturen. Hij heeft ervaring met Scheffer pickups dacht ik.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik heb een tijd geleden wat geexperimenteerd met wat pickups voor mijn zelfbouw tele en ik ben uiteindelijk uitgekomen met een setje fender 51 nocaster customshop pickups waar ik nog steeds zeer tevreden over ben.
    Het zal er natuurlijk ook wel vanaf hangen welke stijlen je wil doen maar van mooi clean tot stevige rock kan ik deze ten zeerste aanraden.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik weet niet meer of ik de tip al een keer gegeven had, maar in prijs/kwaliteit vind ik Cavalier pickups onwijs goed. Simpel eenmanszaakje, maar alles wat hij aan beschrijving doet klopt gewoon en alles verre van marketingpraat. Op TDPRI zijn ze er terecht enthousiast over.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Ik heb een tijd geleden wat geexperimenteerd met wat pickups voor mijn zelfbouw tele en ik ben uiteindelijk uitgekomen met een setje fender 51 nocaster customshop pickups waar ik nog steeds zeer tevreden over ben.
    Het zal er natuurlijk ook wel vanaf hangen welke stijlen je wil doen maar van mooi clean tot stevige rock kan ik deze ten zeerste aanraden.
    Goed om te weten! Ik zat ook nog een beetje naar die Nocasters te kijken inderdaad... Wat heb je nog meer uitgetest naast die pickups?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik weet niet meer of ik de tip al een keer gegeven had, maar in prijs/kwaliteit vind ik Cavalier pickups onwijs goed. Simpel eenmanszaakje, maar alles wat hij aan beschrijving doet klopt gewoon en alles verre van marketingpraat. Op TDPRI zijn ze er terecht enthousiast over.
    Ja ik heb die gezien ja! Ziet er goed uit. Wat ik zo handig vind aan die Scheffers is dat ze gewoon uit eigen land komen. Geen dure verzending en invoer. Ik zal toch eens kijken.
    Heb jij ze ook in een Tele zitten?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Yup, de dikste variant. In een Baja, als je ze wil uitproberen no problem, spreken we wat af. Of je neemt die gitaar een maandje mee of zo.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Yup, de dikste variant. In een Baja, als je ze wil uitproberen no problem, spreken we wat af. Of je neemt die gitaar een maandje mee of zo.
    Oh dat is een tof aanbod! Misschien wil ik binnenkort wel even langskomen om die pickups te horen!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top