Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2018
    Locatie
    Hollandscheveld
    Berichten
    24

    Standaard Opzoek naar de juiste gitaar! Help?!

    Hallo mensen,

    Ik zal even uitleggen waar ik tegen aan loop.
    Ik speel in een band samen met een ander gitarist. Ik doe het slag werk en de andere jongen de solo stukken. Ik speel zelf normaal gesproken akoustisch.

    Nu heeft hij een Godin gitaar met 2 humbuckers. Wat voor zijn doen voor een best lekker geluidje zorgt!

    Nu wil ik dus een elektrische gitaar aanschaffen maar wil niet het zelfde clean geluid.
    Ik zal de gitaar dan vooral voor slag werk gaan gebruiken met een effect eronder zoals een overdrive om de lekker aan te zetten.

    Nu is mijn vraag aan jullie, op basis van jullie ervaring wat voor een sorry gitaar raden jullie mij aan?

    Groetjes!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    De no-frills telecaster is altijd goed natuurlijk, gets the job done
    alleen als het duikvluchten en zware metalen betreft kan je beter naar iets anders kijken
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Wat vind je niet mooi aan dat cleane geluid van de sologitarist? Vind je het te wollig klinken?

  4. #4

    Standaard

    Ik vind paf pickups wel leuk voor slagwerk.
    Maar wat voor genre willen jullie spelen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat je iets anders wilt klinken dan de andere gitarist. Dan is een Tele met enkelspoel elementen een prima keuze.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Zit 'm natuurlijk ook niet meteen in de gitaar, maar de hele keten. In mijn bandje hebben we ook expres gekozen voor de één een wat donkerder geluid en de ander juist wat pinniger. Maar dat verschil hebben we nog steeds als we bij wijze van allebei op een les paul spelen, want andere afstelling van de knopjes en andere versterkers, die niet in elkaars vaarwater zitten.

    Over de tele als optie, ik denk ook een prima keus. Kan alleen ook prima een tele met humbuckers zijn. Blijft op een bepaalde manier altijd een tele geluid, wat eigenlijk altijd wel door de mix snijdt. Ik heb een tele met humbuckers en mahonie body, maar blijft een gitaar met veel midhoog/hoog.

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2018
    Locatie
    Hollandscheveld
    Berichten
    24

    Standaard

    ja zodra het een distortion aan zet vindt ik het naar mijn mening rommelig worden.

    maar om elkaar niet in het vaarwater te zitten wil ik ook een ander geluid dan dat hij heeft.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2018
    Locatie
    Hollandscheveld
    Berichten
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Ik vind paf pickups wel leuk voor slagwerk.
    Maar wat voor genre willen jullie spelen?
    wij spelen pop & (soft) rock

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2018
    Locatie
    Hollandscheveld
    Berichten
    24

    Standaard tele

    iemand nog een tele te koop? haha

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2018
    Locatie
    Hollandscheveld
    Berichten
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Zit 'm natuurlijk ook niet meteen in de gitaar, maar de hele keten. In mijn bandje hebben we ook expres gekozen voor de één een wat donkerder geluid en de ander juist wat pinniger. Maar dat verschil hebben we nog steeds als we bij wijze van allebei op een les paul spelen, want andere afstelling van de knopjes en andere versterkers, die niet in elkaars vaarwater zitten.

    Over de tele als optie, ik denk ook een prima keus. Kan alleen ook prima een tele met humbuckers zijn. Blijft op een bepaalde manier altijd een tele geluid, wat eigenlijk altijd wel door de mix snijdt. Ik heb een tele met humbuckers en mahonie body, maar blijft een gitaar met veel midhoog/hoog.
    ik speel eingelijk rechtstreek op het mengpaneel... heel slecht eingelijk ik weet het maar we spelen veel in ruimtes waar 300 man in kan en ja dan zit je al snel met wat voor een versterker je moet nemen..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top