Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Line 6 POD HD 500 vs Analoge pedalen

    Een discussie waar we nooit uit gaan komen, maar ik heb toch maar eens een line 6 digitaal pedaal aangeschaft om te ontdekken of het wat is. Wat blijkt? Klinkt stiekem best lekker:
    https://youtu.be/JUVnUODmmUU

    Mijn conclusie: digitale effecten zijn prima voor overdrive/distortion geluiden, maar clean gaat het never nooit winnen van mn blues junior (met een minimaal ts9 randje). Heeft iemand de gouden tip om ook clean een lekkere sound te toveren uit de HD500? Patches zijn welkom!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Ik snap het niet, waarom wil je een cleane sound uit de HD500 toveren als je amp al mooi clean is? clean als effect, snap ik niet?

    Met digitale effecten is het juist zo makkelijk om je amp als clean platform te gebruiken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Psies...! Je kunt de preamp van je versterker zelfs via een loop in je processor lussen. Als die HD500 dat heeft maar dat zal vast wel. Ik heb zelf ook jaren lang zo gespeeld; buizen pre-amp en stereo power-amp, midi controller, volume pedaal en multi effectprocessor. Mijn installatie was toentertijd wel heel erg doe-het-zelf van karakter, maar tegenwoordig is er veel standaard beschikbaar.

  4. #4

    Standaard

    Excuses voor de onduidelijkheid😂 ik bedoel dat het amp modeling gebeuren op de HD500 het nooit wint van mn blues junior. Ik zoek een lekker clean geluid mét amp modeling direct in de PA/speaker/headphone.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Sorry voor mijn onduidelijkheid.... prop een lekkere cleane preamp in je loop.

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door th14s Bekijk bericht
    Excuses voor de onduidelijkheid�� ik bedoel dat het amp modeling gebeuren op de HD500 het nooit wint van mn blues junior. Ik zoek een lekker clean geluid mét amp modeling direct in de PA/speaker/headphone.
    Ik persoonlijk ervaar het juist andersom. De cleane geluiden vindt ik op die modeling apparaten nog wel ok maar de overstuurde sounds beduidend minder. Maar goed anderen denken er anders over en doen er mooie dingen mee. Wat voor de één niet werkt werkt voor de ander wel.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Jij bent veel te bescheiden Brad. Als th14s jou zou kunnen horen.... Gelukkig kan dat...!

    https://soundcloud.com/brad-524926423

  8. #8

    Standaard

    Klinkt goed Brad! Dat is mn volgende stap: zorgen dat ik het één en ander kan opnemen op mn laptop. Ik weet dat het makkelijk moet zijn, maar heb me er nog nooit in verdiept😂

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Alles wat ik tot nog toe heb opgenomen heb ik gedaan op een digitale Boss meer sporen recorder. Dat is in principe CD kwaliteit. Maar het is mij wel duidelijk geworden dat je met goede software nog betere resultaten kunt bereiken.

  10. #10

    Standaard

    Heb je de exacte naam van die digitale Boss recorder? Ga ik eens kijken of het iets voor me is

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top