Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Spiceworks

  1. #1

    vraagje Spiceworks

    Kent iemand Spiceworks die op Marktplaats verschillende zelfgebouwde effectpedalen aanbiedt, zoals King of Tone en Morning Glory.
    Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die deze pedalen gekocht en/of geprobeerd hebben.

    King of Tone

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Humor hebben ze in elk geval wel. Prijs 129 en bieden vanaf 128,99.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik meen me te kunnen herinneren (en als andere gasten me hierop kunnen tegenspreken, graag doen!) dat het grote geheim achter die dingen nu juist is dat er onderdelen in gebruikt worden die amper nog te krijgen zijn en die in belangrijke mate verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van het geluid. Die KOT's zullen worden gebouwd zolang ze nog een voorraadje van die transistortjes (was dat het?) hebben. Als het op is is het meteen gedaan met de productie ervan.
    Misschien verwar ik de KOT met de Sun Face, want daarvan weet ik zeker dat ze dat gebruiken als hun unique selling point, dus wellicht ga ik er automatisch vanuit dat hetzelfde, of iets vergelijkbaars geldt voor de KOT. En dan koop je dus een kloon, maar dan klinkt ie uiteindelijk toch anders. Of het echt een enorm verschil is weet ik ook niet.

    Ik heb laatst een video gezien waarin de King of Tone vergeleken werd met een stel andere legendarische drives en toen viel het me tot mijn eigen verbazing op dat de KOT me nog het minst wist te bekoren. Zegt overigens niets veel, want een groot deel heeft te maken met jouw manier van spelen, het instrument dat je gebruikt en je versterker(s).

    Het voordeel van de kloon is wel dat je geen twee jaar hoeft te wachten (dat schijnt de wachttijd te zijn voor een echte).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #4

    Standaard

    Met het idee van "zal wel niet maarja, moet toch wachten" heb ik er vorig jaar een gekocht. Een een King of tone clone en die deed ik enkel weg omdat ik de real deal eindelijk had. Was ook high gain optie en de twee klonken vrijwel exact hetzelfde.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    https://max.guitars/nl/king-tone-gui...ampaign=216906

    dit is ook een optie
    zelf ben ik er nog niet echt weg van, maar dat zal wel aan mij liggen.
    meer van ik heb al een klon, ts10 en zendrive. wat voegt dit dan nog toe.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Heb m wel eens aan de telefoon gehad. Maakte op mij wel een correcte indruk maar verder geen ervaring mee (dus weet niet hoe zijn spullen klinken enzovoorts).

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Prima dingen, goed gebouwd, niks mis mee. Qua prijsstelling zou je wel wat meer afwerking verwachten, zoals op zijn minst een decal om aan te geven welke knop wat doet. Verder zit je in heel het kloonverhaal, waar je wat meer of minder principieel kan zijn, maar dat is een andere discussie. Als het gaat om bouw- en geluidskwaliteit: prima.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb per mail contact met hem gehad over een bepaald pedaal. Vond het wel een prettige mailwisseling.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik meen me te kunnen herinneren (en als andere gasten me hierop kunnen tegenspreken, graag doen!) dat het grote geheim achter die dingen nu juist is dat er onderdelen in gebruikt worden die amper nog te krijgen zijn en die in belangrijke mate verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van het geluid.

    Tegenspreken? Ga ik doen

    Jep. Da's inderdaad de vrkoopargumentatie die we al jaren horen en die ook evenzoveel jaren klakkeloos wordt overgenomen door de vele "boetiekbouwers" die we in die jaren hebben mogen leren kennen.

    Unieke componenten, niet meer te krijgen, NOS, etc etc. En intussen komen er aan de lopende band weer partijtjes van die unieke componenten tevoorschijn die, hoe toevallig, net door de volgende boetiekgod blijken te zijn bemachtigd! En als het dan écht nijpend wordt komt er toevallig een nog hogere god langs ie "ontdekt" dat de door hem "uitgevonden" oplossing eigenlijk net zo goed klinkt! Of ineens blijken er uit een ander land "net zulke goeie te komen! Ze heten alléén anders...

    Sales mojo crap. Gitaristen trappen er elke keer weer in....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Dank voor je bijdrage, altijd heerlijk om te lezen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top