Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Spiceworks

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Tegenspreken? Ga ik doen

    Jep. Da's inderdaad de vrkoopargumentatie die we al jaren horen en die ook evenzoveel jaren klakkeloos wordt overgenomen door de vele "boetiekbouwers" die we in die jaren hebben mogen leren kennen.

    Unieke componenten, niet meer te krijgen, NOS, etc etc. En intussen komen er aan de lopende band weer partijtjes van die unieke componenten tevoorschijn die, hoe toevallig, net door de volgende boetiekgod blijken te zijn bemachtigd! En als het dan écht nijpend wordt komt er toevallig een nog hogere god langs ie "ontdekt" dat de door hem "uitgevonden" oplossing eigenlijk net zo goed klinkt! Of ineens blijken er uit een ander land "net zulke goeie te komen! Ze heten alléén anders...

    Sales mojo crap. Gitaristen trappen er elke keer weer in....
    Grotendeels met je eens, maar er zijn wel degelijk 'key componenten' die gewoon zeldzaam geworden zijn. Een goeie batch AC128 torren bijvoorbeeld? Of 5nF (dus géén 4.7 of 5.6) caps voor een Rangemaster clone...

    Misschien minder 'key component'... en
    Ondertussen blijkbaar weer via diverse kanalen beschikbaar, maar way...waaaay back, toen we dachten dat GW Bush de worst prez evah was en er alleen nog in vogelnestjes getweet werd etc, toen waren de Hitachi op-amps voor FA-1 clones zo zeldzaam dat Analog Mike ze bij yours truly in kocht. Nu gewoon hier te krijgen.
    Het kan verkeren.

    Om over SAD512's nog maar niet te beginnen.
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 23 juli 2019 om 12:23
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    ... Of 5nF (dus géén 4.7 of 5.6) caps voor een Rangemaster clone...
    Zijn dat precisie condensatoren dan?
    Een simpele condensator heeft best wel tolerantie, 4.7 plus 10% of 5.6 min 10% doet al effectief hetzelfde.
    Als eentje van 5nF geen 4.7 of 5.6 mag zijn zou ik ze voor gebruik maar door je leverancier laten nameten en selecteren op exact 5.0nF alvorens hij ze opstuurt. Hij ziet je aan komen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    In de praktijk gaat 't idd weinig uitmaken; het is meer in het kader van exacte clones van een Rangemaster; die hadden een 5nF treble cap. En die waarde is nu eenmaal niet gangbaar meer.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 december 2019
    Berichten
    13

    Standaard

    Prima ervaringen met Gijs; door de jaren verschillende pedalen bij gekocht

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Heb een King of Tone kopie bij hem gekocht. Hij was er heel helder over. Wat componenten betreft identiek aan het origineel. Ik kan het niet checken want ik ken niemand met zo n ding😁. Zou hem graag eens naast het origineel zetten. Hij geeft in elk geval een zeer prettig transparant overdrive met randje. Met eindeloos veel boost.
    Enige wat ik jammer vind is dat de print plaat los in de behuizing zit. Bedoel niet op een balkje zoals bij de orginele bouwers. Dit resulteert in dat je telkens de electronica naar binnen moet duwen als je de achterkant er af haald. Iets wat je bij dit pedaal vaak doet aangezien je hem daar finetuned. Ik weet bijna zeker dat dit op Lange termijn problemen gaat geven.

  6. #16
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 december 2019
    Berichten
    13

    Standaard

    Ik heb o.a. een KoT bij hem gekocht als backup en die staat al heel lang op mijn pedalboard. De originele KoT ligt in de kluis XD
    Wat betreft finetunen, eenmaal ingesteld klaar toch?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top