Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 67

Discussie: Gibson sg stijl

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.335

    Standaard

    SG's met vibrola vind ik mooi, zonder vind ik ze al gauw lelijk.
    3 pups staat ook goed, zeker met zo een vibrola.
    Vind 1250 voor een 89 Burny persoonlijk teveel, maar 3000 voor die '74 Gibson zou ik ook niet graag neerleggen.
    Nu ben ik in beginsel geen SG liefhebber.
    Gaat om de wijze waarop je gitaren koopt; wil je dingen uitproberen, weet je van jezelf dat het maar voor een poosje is ? denk je dat er een moment komt dat je de gitaar moet cashen ?
    Zijn allemaal dingen die meespelen.
    Wanneer je gewoon een player zoekt, je kan er wat zuinig op zijn, en je weet dat je niet binnen een paar jaar het ding moet inruilen omdat je centen nodig hebt ?
    Dan maakt het allemaal minder uit, wat honderd euro meer of minder.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Burny's zijn meestal heel goed, maar het zijn en blijven kopieeeen en daarom is 1250 wel een forse prijs.

    3000 voor een Gibson uit 1974 (ik weet nog goed dat ik zo'n soort gitaar voor ongeveer 900 gulden kocht) vind ik totaal gestoord.

  3. #13

    Standaard

    'Gibson electrics produced during the "Norlin era" are units produced from 1970 through 1983; these are considered by many Gibson fans to be the worst guitars Gibson ever made, and for good reason - they were in fact awful.'
    https://menga.net/gibsons-stupid-nor...ectric-guitars

    Dit werd jarenlang geroeptoetert en opeens .........collectief geheugen verlies ..niet waar....hebzucht...myth oud iz goed...who knows

    Maja puur op de pics en omdat ze ooit een van m'n favo gitaar hero's hebben endorsed....zou ik voor de burny gaan

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Let bij SG's uit de 70's op de hals, die kunnen belachelijk smal zijn (ik bedoel dan rond de 40mm op de topkam). Ik meen bij deze op de foto's al te zien dat deze ook de smalle hals heeft. Ik heb zelf overigens kort geleden ook zo'n mooie SG imitatie uit de 70's gehad en dat ding had die smalle hals ook en ik kon akkoorden die ik al decennia speel ineens niet meer spelen. Zeer belangrijk om eerst uit te proberen dus en zeer persoonlijk wat jij wel of niet kan gebruiken en plezierig vind.

    Zo'n Japanner voor die prijs zou ik persoonlijk nooit kopen, die Gibson vind ik best gaaf maar voor 1000,- euro koop je een prima Standard en voor iets meer een leuke versie zoals die 61'er van Erik, gewoon een klein beetje geduld en die voor jou perfecte komt heus wel langs.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 10 april 2019 om 12:17

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    'Gibson electrics produced during the "Norlin era" are units produced from 1970 through 1983; these are considered by many Gibson fans to be the worst guitars Gibson ever made, and for good reason - they were in fact awful.'
    https://menga.net/gibsons-stupid-nor...ectric-guitars

    Dit werd jarenlang geroeptoetert en opeens .........collectief geheugen verlies ..niet waar....hebzucht...myth oud iz goed...who knows

    Maja puur op de pics en omdat ze ooit een van m'n favo gitaar hero's hebben endorsed....zou ik voor de burny gaan
    Het is zeker niet allemaal schroot. Maatje van me heeft een '71 Goldtop met P90's en dat ding heeft een sustain en klank... Ook de neckfeel is top. Ik probeer die gitaar al heel lang van hem 'los te lullen', maar helaas zonder resultaat.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik vind dat Norlin gelul ook een beetje...... gelul. Ja, het was absoluut een mindere periode, maar dat wil niet zeggen dat Gibson in die periode aan de lopende band kutgitaren produceerde. En natuurlijk is 3000 veel, maar je koopt ook een stukje geschiedenis. Althans, zo denk ik erover. Voor 3000 koop je ook een geweldige nieuwe SG, maar zo'n ouwe heeft een mojo waar een nieuwe, hoe goed ie ook is, nooit tegenop kan. Als je daar niet gevoelig voor bent zou ik naar een nieuwe kijken, of een goede 2de hands SG van enkele jaren oud (maar ook dan zul je horen dat het niet de beste periode van Gibson was ).
    Ik ben een simpel mens. Ik krijg een stijve bij het zien van een ouwe afgeragde SG en als ik dan het geld had kocht ik 'm met het grootste gemak, want ik weet dat zoiets mij enorm ligt te inspireren de hele tijd en dat heb ik niet met een nieuwe. En in het onwaarschijnlijke geval dat ik het niks zou vinden zou ik het ding weer voor dezelfde prijs verkopen. Je koopt namelijk wel iets wat zijn/haar waarde behoudt. En over 10 jaar is ie waarschijnlijk nog een stuk meer waard, maar dan is door de inflatie alles ook weer zoveel duurder geworden dat het feitelijk nog geen reet uitmaakt.
    En dat de hals dun of smal is zal mij persoonlijk worst wezen. Ik heb gitaren met halzen waar ik een ladder bij nodig heb om bij alle snaren tegelijk te kunnen en ik heb gitaren met halzen die dun zijn, sommige zijn kaarsrecht, andere lopen taps toe, ik heb er met een 7.25" (?) radius en ik heb gitaren met een radius van 18" (ik zeg ook maar wat hier)....., maar al die verschillende vormen zorgen ervoor dat al mijn gitaren een geheel eigen karakter hebben en ook dat gegeven zit mij dan weer glashard continu te inspireren. Ik wil maar zeggen, het is net hoe je er in staat. Nogmaals, als je niet gevoelig bent voor dit soort zaken koop je een nieuwe. Keus zat.

    Een dure kopie zou ik zelf niet snel kopen. Ik zou er bijna aan toe willen voegen 'uit principe', maar daar ik in principe geen principes heb, want dat is tenslotte ook niets meer dan een mening waar je niet vanaf wenst te wijken en dat vind ik geen goede eigenschap. Maar ik heb er altijd een beetje moeite mee als ik mensen zie spelen op hele dure (en waarschijnlijk hele goede) kopietjes. Iemand anders heeft het veldwerk gedaan en..... ach, je snapt waar ik heen wil.
    Maar uiteindelijk moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken wat ie doet of niet en wat goed voelt of niet. Ik heb mijn mening gegeven, maar feitelijk heb je er geen reet aan, want mijn mening doet er niet toe.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #17

    Standaard

    Haha, geweldige post. 'Is tegen mijn principes, maar die heb ik eigenlijk niet' superleuk.

  8. #18

    Standaard

    ff nog een inhoudelijke vraag....'laat' je zo'n gitaar nu of is opnieuw lakken goed om te doen. Er is best een grote chunck uit die headstock - laat je zoiets repareren of beter niet doen? En bijvoorbeeld het plaatsen van zo'n tremolo...zinnige actie of verminderd daar de waarde van?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Niks aan doen!
    Anders gaat er direct 1000 euro van de waarde af. En als je wilt dat ie er nieuw uitziet, koop dan gewoon een nieuwe.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #20

    Standaard

    Ah oké, accepteren dus. Die bucklewear vind ik wel tof, afgesleten neck ook. Maar die chunck bij die headstock mmm, niet zo. Ik heb trouwens een startbod gedaan van 1750,gaat ie niet doen, maar eens kijken...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top