Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 34 van 34

Discussie: Ceriatone overtone

  1. #31

    Standaard

    Even een inhoudelijke vraag - maakt het nog uit welke caps en potmeters ik bestel voor het geluid. Mallory worden standaard meegeleverd, ik kan orange drops of sozo's als upgrade aangeven. Hetzelfde geldt voor die potmeters.

    als reminder....-

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...lfbouw-project
    Laatst gewijzigd door larsje; 11 april 2019 om 11:14

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Tja, "het geluid" is een vaag begrip. Als de portemonnee het toelaat, kun je ervoor kiezen om de duurdere componenten te kopen. Realiseer wel dat je nooit het "geluid" van 50 jaar geleden gaat benaderen..... Immers daarvan is alles 50 jaar verouderd. Tot en met het hout en de speakers aan toe. Ik heb vrijwel altijd mallories gebruikt in de marshall achtige of Philips Mustards (als de klant dat wilde betalen)_ en gewoon OD's of (blue moldeds(wederom als de klant dat wilde betalen)) in de Fenders.

    En dan nog maar niet te spreken over de trafo's, buizen, Speakers, kasten, CC, Carbon film of metaal weerstanden weerstanden etc etc.

    Experimenteren moet je!!!!!! gewoon proberen
    Nico


  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Even een inhoudelijke vraag - maakt het nog uit welke caps en potmeters ik bestel voor het geluid. Mallory worden standaard meegeleverd, ik kan orange drops of sozo's als upgrade aangeven. Hetzelfde geldt voor die potmeters.

    Persoonlijk geloof ik niet in die onzin. Een cap is een cap (verwacht nu een hele storm van reacties). Als je de 630V mallories neemt gaat het echt wel goed komen. Er zijn natuurlijk mensen die hun elco's in een ijkenhouten jas steken en vervolgens vullen met bijenwas. Zij horen dan ineens veel meer definitie wat dat dan ook wezen mag.

    Potmeters is idd goed om een degelijk fabrikaat te nemen. Vooral mechanisch moet het een beetje goed in elkaar zitten.

    Wat de OT betreft weet ik al dat jij het verschil niet gaat horen en is zeker de prijsverhoging niet waard.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Nog steeds een van de meest vermakelijke topics ooit.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Hoop getest op een meterstanden schakelaar en nog nooit verschil gehoord, behalve bij, volgens mij silver mica als bright cap (ruis)

    Gepost met Tapaworst
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top