Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: EHX Micro Qtron

  1. #1

    Standaard EHX Micro Qtron

    Waarom gebruiken zo weinig gitaristen Envelope Filters? Die dingen geven een funky wah-achtige sound zonder je enkel te verbrijzelen zoals bij een gewone wah wah.

    Ik heb vorig jaar impulsief de EHX micro Qtron gekocht, aanrader!
    https://youtu.be/MHKQlU1uBi0 (voor de sound, zie 2e deel van het filmpje)

  2. #2

    Standaard

    Eeeu een wah is toch gewoon een envelope filter maar dan met de voet te bedienen.
    Reuze handig voorals je het tempo van het filter wil aan passen
    Of zit ik er helemaal naast ?

    Btw
    Ik heb last van geen coördinatie maar je enkel verbrijzelen met een wha ?
    Whaäa da fok
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 6 april 2019 om 10:42

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het zit in dezelfde hoek, maar ik vind een envelope filter meer een touch wah. Met je aanslag kun je het effect sturen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4

    Standaard

    Lijk me heel sterk dat je het te boosten/cutten frequentiegebied met je aanslag kunt regelen
    Ai pedaaltje ?

  5. #5

    Standaard

    Ipv het wah effect met je voet te bedienen doe je dit idd met de aanslag. Het pedaal wah't op basis van de input.

    Verbrijzelen is een groot woord, maar met bepaalde funky nummers waar ik veel de wahwah gebruik wil mijn enkel weleens vermoeid raken

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb een Emma Discumbobulator gehad, die tov van een wah mellower klinkt en ook iets van een synth-effect heeft. Een gated sound is ook mogelijk met de juiste instelling.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik had heel lang de Guyatone Wah Rocker. Top ding maar ik gebruikte hem nauwelijks. Toen bleek dat je er goed geld voor ko vangen ging hij er uit. Nu heb ik de Digitech Synth Wah. Kun je ook leuke weirde sounds mee maken...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik had heel lang de Guyatone Wah Rocker. Top ding maar ik gebruikte hem nauwelijks. Toen bleek dat je er goed geld voor ko vangen ging hij er uit. Nu heb ik de Digitech Synth Wah. Kun je ook leuke weirde sounds mee maken...
    Volgens mij staat die op het pedalboard van Guthrie Govan.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Lijk me heel sterk dat je het te boosten/cutten frequentiegebied met je aanslag kunt regelen
    Ai pedaaltje ?
    Volgens mij is dat toch echt de essentie van elk envelope filter... Ik denkt eerder dat hier een andere manier van interpreteren van "met je aanslag" achter zit.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10

    Standaard

    Ik ben gek op envelope filters. Ik heb een Mad Professor Auto Wah op mijn pedalboard gehad en een Pigtronix Quantum, wat o.a. een envelope chorus is. Voor gekke stemmetjes gebruik ik de EHX Talking Machine en voor synth-achtige filters heb ik een Digitech Dirty Robot.

    Mijn absolute favoriet is echter mijn Toadworks Phantasm Phaser. Die heeft naast de normale phaser sweep ook een envelope modus aan boord. Wordt helaas niet meer gemaakt maar mocht dit pedaal het ooit begeven dan heb ik al de Xvive Wave Phaser op het oog die precies hetzelfde kan.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top