Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard Vergeefse ideetjes ( die het nooit hebben gehaald....;)

    Herkennen jullie dit?
    Een idee dat je aandraagt zonder een concrete uitwerking, dat een aantal repetities wordt geprobeerd en dan een stille dood sterft. Na een tijdje luister je die (thuis of repetitie) opname weer eens terug en denk je: "Toch nog eens proberen?".
    Als voorbeeld heb ik dit onderstaande probeersel. Het zou leuk zijn als jullie je niet gehaalde ideetjes hier posten! Misschien kunnen we van alle fragmenten wel een wereldhit maken zoals Bohemian Rapsody ook ooit het resultaat was van losse flarden

    Klik: https://soundcloud.com/mrestpas/zoom-r16-try-out

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Als we nieuwe songs doen nemen we repetities op en worden dan doorgestuurd en soms luister ik voor de grap wel eens naar die oude opnames en je wil niet weten hoeveel daarvan uiteindelijk in de vergetelheid raakt (in feite alles wat niet op een cd beland)
    Ik denk 90%.
    Voor het laatste album had ik 8 songs geschreven inclusief teksten en soms ook scores en... niks.. nada...
    de ander componist van de band zei nog, mogen mijn nummers eerst?.. en ineens was het budget op
    Heeft ook te maken met campagne voeren, slinks elleboogwerk, omkoping, voet stijf houden en ander Machiavelli achtige praktijken... ben ik niet zo goed in of ik vind het niet zo belangrijk

    maar goed, jij had wat geschreven wat het niet haalde? Welkom bij de club
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Ik heb wel meer geschreven dat het niet haalde
    Dit is maar één voorbeeldje! Mocht je iets hebben dat het niet gehaald heeft dat je hier wilt delen, graag!

  4. #4

    Standaard

    Bij mij haalt uiteindelijk ieder goed idee het wel. Soms totaal anders gearrangeerd, soms als brug in een ander nummer.

    Ik heb hier nog wel een stukje dat eigenlijk nooit is afgemaakt. Zou het misschien aardig kunnen doen als intro of set opener.

    The Hidden Realm of Nambiah

    Ik vind jouw probeersel trouwens zeer de moeite waard, pasqual. Dat verdient een verdere uitwerking.
    Laatst gewijzigd door mountainman; 3 april 2019 om 22:55
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Nice, ik heb een fuckload aan ideetjes..probeersels om beter te worden in de daw (proberen om wat ik in mijn hoofd hoor daadwerkelijk in de daw te krijgen) en het inprogrammeren van de drums

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Bij mij haalt uiteindelijk ieder goed idee het wel. Soms totaal anders gearrangeerd, soms als brug in een ander nummer.

    Ik heb hier nog wel een stukje dat eigenlijk nooit is afgemaakt. Zou het misschien aardig kunnen doen als intro of set opener.

    The Hidden Realm of Nambiah

    Ik vind jouw probeersel trouwens zeer de moeite waard, pasqual. Dat verdient een verdere uitwerking.
    Potverdikkeme Bergmans, lekker stukje muziek! Zeker iets mee doen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top